Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1289192
De br*khond van mijn ouders is barfhond aan het worden. Hij heeft vorige week een menu gehad van gemalen runderkopvlees, kipkarkas, paardenhart en eendenlever. Deze week is het menu hetzelfde. Van moeders begrijp ik dat zijn ontlasting goed is (normaal zeg maar, geen harde stukjes bot erin, niet te sappig en niet als steen).
Kan hij nu volgende week voor de afwisseling een dag konijnenkarkas (die ik op het oog heb zijn van Herby, dat zijn zachte t stukjes die ik nog heb liggen) krijgen? Of is dat nog te vroeg. Volgende week krijgt hij als vlees snijsels, dus ook iets grover van omvang, maar nog geen hele plak.
Oh hij krijgt al een redelijke tijd eens per week vis, makreel of sardien. Dat geeft ook geen probleem.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1289273
Ik zou er niet te moeilijk over doen en het gewoon geven maar ik ben daar heel makkelijk in.
Mijn volwassen malamute at na zeven jaar brokken direct met de pot mee en is dus van de ene op de andere dag gaan barfen. Nooit gemalen vlees gehad.
Door Nyncke
#1289279
Heb bij Cadiz steeds iets erbij gedaan als na iets nieuws alles goed giong.
Wel heeft hij (nog steeds) dat hij bepaalde dingen weigert, in het begin ging ik dan terug naar wat hij gewoon at. Daarna gaf ik weer andere dingen erbij.

Maar hij heeft nog steeds dingen die hij zo weigert maar als het ergens doorheenzit eet hij het wel ( zalmkop en geitespiervlees)
Gebruikersavatar
Door kira
#1289486
Bij mijn eigen honden zou ik gewoon uitproberen, maar br*khond woont niet hier, ben allang blij dat moeders 't aandurft maar wil ook niet dat er "nare" dingen gebeuren, waarbij ik bedoel dat als hier iemand een keer iets uitbraakt of heel doorslikt ik denk, komt wel goed, maar moeders moet niet in paniek raken. Dame had laatst een keer niet gepoept en dan is er ook gelijk iets van, dat vreemde eten dus. Maar konijnkarkas is net zo zacht als kip? Dus dat zou kunnen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door