Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#1288878
Er staan wel wat oude topics over deze leverancier op barfplaats (als je Lotgering intikt in "zoeken"). Het lijkt er vooral op dat het niet duidelijk is of dit compleet voer is en wat er in zit (nog niet eens de hoeveelheden als wel gewoon wat er uberhaubt in zit). Jammer dat ze daar niet wat duidelijker over zijn, bij Lotgering.
#1288931
[quote="Lizzy"]
Er staan wel wat oude topics over deze leverancier op barfplaats (als je Lotgering intikt in "zoeken"). Het lijkt er vooral op dat het niet duidelijk is of dit compleet voer is en wat er in zit (nog niet eens de hoeveelheden als wel gewoon wat er uberhaubt in zit). Jammer dat ze daar niet wat duidelijker over zijn, bij Lotgering.
[/quote]

o ok, ja heb t nu zo druk dat ik eigenlijk niet echt gezocht heb. :-[
Door Lizzy
#1288936
[quote="danielle1980"]
o ok, ja heb t nu zo druk dat ik eigenlijk niet echt gezocht heb. :-[
[/quote]

Geeft ook niet, hoeft ook niet :-*  maar ik heb een stuk of 3 topics voor je gelezen en daaruit blijkt dus dat niet duidelijk is wat er in het voer zit en dat is toch wel erg jammer....
#1289040
[quote="Lizzy"]
Geeft ook niet, hoeft ook niet :-*  maar ik heb een stuk of 3 topics voor je gelezen en daaruit blijkt dus dat niet duidelijk is wat er in het voer zit en dat is toch wel erg jammer....
[/quote]

ok dan ga ik zeker adviseren om dat niet altijd te geven.
maar liefst even een kvv waarvan we dat wel weten
Door Miss_Carmen
#1289041
Ons VLEES VOOR DE HOND is vermengd naar een goede verhouding, spiervlees, orgaanvlees,dierlijke vetten, kraakbeen en beenderen. Er zitten zo veel mogelijk gelerende eiwitten in. Dit zijn zenen, aanhechtsel en bindweefsel van het vlees.
Dit zijn de bouwstoffen van de hond. Voor een fysieke sterke hond.
Het geheel bevat voldoende vitamine en mineralen.

GROENTEN:
Aanvullend voer, lam/rijst/groenten.
Het is goed dat er groenten door het vlees vermalen is.
De hond heeft moeite met het verteren van grote delen groenten.
In de natuur krijgen ze groenten binnen via de darminhoud van hun prooidier.
Door het vlees/groenten mengsel gaat vuile pens. Dit voor een betere bacteriehuishouding.
Wij hebben er ook wat rijst doorgedaan en de groente is goed gaar.
Wat veel calcium bevat zijn groene blad groente. Dit vult het vlees goed aan.
Groenten zijn wat meer weerstandverhogend en honden gaan er wat minder gras van eten.
Dit hapje kunt u in middag/avond geven. s’morgends kunt u het totaalvoer geven en als tweede maaltijd het aanvullende hapje. Onze honden lopen los op de boerderij en zijn voordurend in de gelegenheid om paarden en koeien mest te eten . Vandaar dit aan vullende hapje voor u hond.
Ook dit is weer zonder (chemische) toevoegingen en 100% biologisch.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1289127
[quote="Miss_Carmen"]
Er zitten zo veel mogelijk gelerende eiwitten in. Dit zijn zenen, aanhechtsel en bindweefsel van het vlees.
[/quote]
Lekker wel. Lijkt mij niet zulke heel nuttige eiwitten.
Door Ulrike
#1293875
Hallo Danielle! Daya heeft dit voer een poosje gegeten en Bass toen hij kwam heeft nog net een paar porties gehad. Ik ben er zelf mee gestopt omdat inderdaad niet duidelijk is wat er in zit en ik de gelerende eiwitten waarmee ze reclame maken nou niet echt indrukwekkend vond  :-\. Het enige voordeel vond ik dat het voor biologisch vlees erg gunstig geprijsd is, terwijl er volgens mij ook gewoon een behoorlijke hoeveelheid normaal spiervlees in zit. Maar of het nou goed uitgebalanceerd is.. dat vertrouwen ontbrak bij mij.
Door Fajka
#1295178
Ik heb het ook een poosje gegeven, op zich mooi vlees, maar hier kregen ze er na een poosje diarree van,
het kan zijn dat ik teveel gaf, dat weet ik niet, maar ook voor mij was het de onduidelijkheid over wat er
precies in zat en niet, de reden dat ik het niet meer geef.
Door xolopodenco
#1297971
Ja ik ken dit voer en voor ik het ging geven heb ik met Lotgering gebeld om te vragen wat er precies in zat en in welke hoeveelheden. Dus ik zou zeggen bel ze op want ze willen graag uitleg geven, de uitleg op de site is niet echt volledig. Het betreft een slager die zelf al jaren honden houdt en fokt (een of ander groot ras).
Het is biologisch, verschrikkelijk vers en niet duur.
Ik geef zelf het totaalvoer, een simpel een eerlijk vleesmengsel. De groenteversie of lam en rijst erbij vind onnodig, waarschijnlijk zijn er klanten die het graag willen. Ik maak er zelf mijn groentemix bij.

Ik ben over gegaan op dit voer omdat ik na 9 maanden barfen steeds meer afkeer kreeg van het hak-, snij en breekwerk. Omdat ik 5 honden heb van 12 tot 28 kg was het elke keer weer aan de slag met wildschaar, keukenschaar, hakmes, vleesmes, karkassen en borstbenen breken, hazen en konijnen en eenden uit elkaar trekken. Aanvankelijk ging het me steeds makkelijker af, tot ik voor de zoveelste keer een dier stond te breken en ik ontdekte dat ik er eigenlijk niet meer tegen kon.
Toen ben ik op zoek gegaan naar goed totaalvoer.

En ik ben bij Lotgering blijven hangen. Het is vers, biologisch en niet commercieel, mooi vlees. Mijn honden zijn er gek op, je hoeft er relatief weinig van te geven en de ontlasting is prachtig. mooie stevige, compacte drollen.

Mijn jonge veel te magere podenco is nu prachtig op gewicht.

Ook het contact verloopt goed, als ik nieuw vlees nodig heb dan mail ik en wordt het vaak diezelfde week of de week erna geleverd.

Kortom, mijn voorkeur gaat tot op heden uit naar dit voer en niet naar de merkvoeren.

hier wat meer info: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 070.0.html

Er wordt een paar keer vergeleken met carnibest. Nu zou Carnibest zogenaamd echt kwaliteitsvoer zijn en de prijs is er ook naar, maar de substantie wordt zwaar beïnvloed door granen aan het vlees toe te voegen. Vergeleken bij vlees van Lotgering vind ik het haast een onnatuurlijke substantie en geur hebben.
Laatst gewijzigd door xolopodenco op do 02 jul 2009, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#1388066
Ben gisteren bij Lotgering op zn terrein geweest. Het is een boerderij met kippen koeien en ik geloof dat hij ook nog paarden heeft. Het is behoorlijk smerig en blubberig. Ze hebben een grote vrieskast in een schuurtje gezet en daar staan een flink aantal kratten in.
Zelf hebben zij Cane Corso's die er best goed uit zien. Wel hebben ze kennels die ik nogal viezig vind.
Ik heb 3 rolletjes gehaald om uit te proberen omdat Ducha niet zo gek is op rauw vlees.
Ik twijfel of het een goed adres is. Ik vind dat de meneer lotgering goed kan babbelen, een sociaal vaardige man is. Ik schrok wel een beetje van hun terrein. Maar ik weet niet of ik daar hun voer aan kan meten.
Door MoYo
#1388095
Als je het zou laten bezorgen of in een winkel koopt zie je hun terrein niet. Ze hebben altijd een slagerij gehad en hebben nog een winkel. Daar maken/malen ze het vlees.
Ik geef al jaren een aantal dagen per week, de andere dagen BARF. Mijn honden vinden het zalig, de oudste van 10 kwam als een scharminkel met gele diarree uit Spanje, kreupelde van de artrose voor en is nu een heerlijk rennende westie dame door meteen de overzetting op hun vlees en glucosamine complex....
Maar....elke hond /eigenaar heeft zijn eigen voorkeur voor vlees en voer..
Ik blijf bij Tim en Sandra het vlees halen, heb ook Kivo en Carnibest geprobeerd, maar daar deed onze witte herder het heel slecht op.
Oh ja, hun terrein is inderdaad modderig, ligt ook zeker aan de ligging aan de dijk in Abcoude en hun conflict met PWN daar... ;) waardoor ze ook steeds overstromingen hebben...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door