Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1287770
Met puppie Charlie wil ik strakjes ook langzaam barfspullen toe gaan voegen. (langzaam voor mijzelf  :-[ )
Maar hoe ga ik dat plantechnisch aanpakken.
Ik verpak altijd alles gelijk in porties voor Jane (en Mike toen ook) maar Charlie zal natuurlijk steeds gaan wisselen qua hoeveelheid.
Hoe pakken jullie dit aan, wat is makkelijk?

Trouwens wel een verschil zeg, een pup die op vers is afgespeend. :D
Door Xada
#1287954
Voor hoeveel weken sla je van te voren in? En weet je al hoeveel hij soms meer gaat krijgen? Ik zou gewoon pakjes maken van zijn porties nu en daarnaast kleine pakjes waarin de hoeveelheid zit die je hem er extra bij wil gaan geven.
Door *Natasja*
#1287984
Ik zou deze periode gewoon helemaal geen porties maken, of porties van bijv. een kilo voor zover het nog niet per kilo verpakt is, en dan als het vlees bijna ontdooid is, eruit halen wat je voor de kleine nodig hebt, en de rest terug in de vriezer stoppen. Voor Jane kun je dan eventueel gewoon porties blijven maken, en straks als Charlie op een vast % zit, voor hem ook.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1288201
*Natasja* schreef: Ik zou deze periode gewoon helemaal geen porties maken, of porties van bijv. een kilo voor zover het nog niet per kilo verpakt is, en dan als het vlees bijna ontdooid is, eruit halen wat je voor de kleine nodig hebt, en de rest terug in de vriezer stoppen. Voor Jane kun je dan eventueel gewoon porties blijven maken, en straks als Charlie op een vast % zit, voor hem ook.
Ben ook bang dat het deze methode gaat worden, want ik weet natuurlijk echt niet van tevoren hoe veel hij gaat krijgen.
Dan maar even wat omslachtiger. :)
Gebruikersavatar
Door kira
#1288334
Je kunt ook doen wat ik altijd doe, porties voor zeven dagen maken. Ik pak op donderdagavond in kilo's eruit wat ik nodig heb voor 49 portie's en wat er dan nog over blijft gaat weer terug de vriezer in, en als het heel weinig is verdeel ik dat onder de armen. Ik wissel de hoeveelheid eten regelmatig omdat ik hier erg merk dat meer doen is meer moeten eten, dus maak meestal gewoon voor een week.
Wat leuk dat Charlie op vers is opgegroeid.
Gebruikersavatar
Door kira
#1288339
Oh het is niet 49 portie's maar 56, ik schrik helemaal dat ik dat vanavond allemaal in een anderhalf uur heb gedaan :-X :-X.
Door Happy Tail
#1289030
mijn manier op het moment met 2 honden:

ik heb alles in kilo en halve kilo verpakkingen liggen

men doet de vriezer open
men neemt een verpakking van een kilo
men neemt een verpakking van een halve kilo
laten ondooien en dan mevrouw daar 500 gram van en meneer 900
restje gaat de dag erna ergens in, of al reeds in een hond als er veel activiteit is geweest ;D

ik wissel dan wel redelijk af wat ik geef en hou de percentrages ruw in de gaten. Wat dat betreft ben ik geen menu en naweeg iemand :biggrin2:
Door Alba
#1289375
Dat was ook een beetje mijn probleem toen de Herby-levering kwam, hoe verdeel ik de porties want ze groeit natuurlijk... Uiteindelijk heb ik mijn vriend er porties van verschillende gewichten van laten maken. Ik ben nog heel netjes, heb een lijst liggen waarop ik afstreep als het de diepvries uit is en waarop ik ook uitzoek wat Alba gaat krijgen (wat inhoud dat ik soms op mijn kop in de vriezer hang om dat éne zakje met 90 gram pens te vinden en niet de zakjes met meer dan dat :buck2:).
Maar bij mij scheelt het ook wel dat Alba KVV krijgt, dus ik vul het gewicht van het BARF-onderdeel gewoon aan met KVV tot het gewenste totaal gewicht van dat moment.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door