Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1269295
Tja, ik ging vanmiddag een babesiaprik halen met Djeena. Vanaf vandaag heb ik vakantie en daar verheugde ik mij erg op omdat ik dan heerlijk 14 dagen ga wandelen met mijn hondje. De dierenarts kijkt haar nog even na vanmiddag en bevoelt haar buik om mij vervolgens aan te kijken en zegt:  ik voel wat. Om een lang verhaal kort te maken; alleen d.m.v. een echo kan worden bepaald wat het is, is het goed- of kwaadaardig om haar dan vervolgens te opereren. Nou, de alarmbellen gingen bij mij rinkelen. 15 jaar, een inwendige bult. Wat doe je dan. Ik moet dan naar Utrecht voor een echo maar opereren zie ik niet zitten gezien haar leeftijd. Wil ik dan die echo wel? Djeena is ontzettend bang bij een dierenarts en moet ik haar dan "Utrecht aandoen"? Stel dat zij geopereerd wordt, zij is 15 en haar hartje is niet meer zo goed. Ga ik dit negeren en haar nog een hele fijne tijd geven of gaat zij de mallemolen in? Ik voel het meeste voor de eerste suggestie maar hoor graag reacties van jullie. Voel me zo machteloos.
#1269303
ach gossssss
Die 14 dagen wandelen, ga je dat met haar doen???
Ofwel, is ze nog zo fit dat ze dat aankan??
Dan neig ik meer naar opereren, in het andere geval zou ik misschien ook meer naar negeren neigen......
Pfff, moeilijk hoor.....ik wens je in ieder geval HEEL veel sterkte!!!  :-*
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op za 30 mei 2009, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#1269344
Een echo is absoluut niet belastend. En Dr. Warmerdam in Noordwijkerhout is een schat, ontzettend lief voor honden en super relaxed. Ik zou daar heen gaan. Want ik zou toch willen weten wat er zit. Dan kun je toch beter anticiperen op wat er eventueel komen gaat.

Sterkte met Djeena :-*
#1288052
Aanstaande woensdag 24 juni heb ik (eindelijk dan) een afspraak voor een echo. Ik ben erg zenuwachtig want het moment van de waarheid komt steeds dichterbij. De assistente zei dat de afspraak een uur duurt. Ik vind dat wel erg lang maar het schijnt zo te zijn. Als de uitslag maar goed is. Wordt vervolgd. Duimen jullie voor Djeena? 
#1288881
djeena schreef: Aanstaande woensdag 24 juni heb ik (eindelijk dan) een afspraak voor een echo. Ik ben erg zenuwachtig want het moment van de waarheid komt steeds dichterbij. De assistente zei dat de afspraak een uur duurt. Ik vind dat wel erg lang maar het schijnt zo te zijn. Als de uitslag maar goed is. Wordt vervolgd. Duimen jullie voor Djeena? 
Waar ga je? Ik wens je veel succes/sterkte en ja natuuuurlijk duimen we mee!
#1289206
Uiteindelijk bij mijn eigen dierenarts. Lizzy, mede door jouw antwoord dat het niet belastend is heb ik besloten toch een echo te laten maken. Ik heb jouw adres overwogen, en de uni in Utrecht, maar bij mijn dierenarts komt 1x in de week een arts echo's maken en daar heb ik nu de afspraak. Vanavond heb ik weer 3 kwartier met Djeena gelopen en als je haar achter de bal aan ziet rennen (niet te vaak natuurlijk) dan is het net een jonge hond. Helaas weet ik beter. We zijn, behalve als ik werk, altijd samen en ik ben zo aan haar verknocht. Ik hoop maar dat het goed is maar ik moet realistisch zijn en haar leeftijd in ogenschouw houden. Wordt vervolgd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door