Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1286400
Volgende week woensdag is het zover, dan kan ik onze eerste kitten ophalen.
Het is een abrikooskleurig katertje
Omdat ik veel heb gelezen over rauwvoer weet ik nu dat dit het beste is voor hem.
Ik wil zowiezo eerst beginnen met carnibest en dan overstappen op zelf samengesteld rauwvoer
maar ik heb nog geen idee hoe we dat aan moeten pakken.
Via een ander forum ben ik op dit forum gewezen en heb me meteen ingeschreven als lid.
Hier kan ik, voor zover ik het al heb gezien, alle benodigde informatie vinden.
Maar nu nog de barf producten
poe hey, er komt nogal wat bij kijken
maar ik denk dat als ik er eenmaal aan gewend ben hoe ik het moet klaarmaken enz. dat het dan erg makkelijk en ook fijn is om aan onze kat te gaan geven.

Wie kan me een beetj eop weg helpen?
Ik woon in zuidoost Brabant, in de buurt van Eindhoven
Ik heb al wel wat adresjes gevonden waar ze carnibest verkopen, maar nu nog barf producten, eendagskuikens, muizen enz......

Alvast bedankt voo rhet lezen van mijn berichtje en voor eventuele tips en adviezen
#1286590
Ow leuk een kitten!
Goed van je om hem meteen over te zetten.
Een paar topics hier onder staat ook iets over kittens en kvv.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 220.0.html

Gewoon CB voorschotelen, beetje kokend water erover heen. Ze mogen zo veel eten als ze willen, als ze zo klein zijn.
Kuikens zijn meestal meteen geweldig. En als ze honger hebben, gaan nekjes ook goed. Misschien een beetje pletten van te voren.

In de buurt van Eindhoven staan de adressen hier:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg578258

Veel plezier met je baby!!
#1286835
welkom op barfplaats  :)

leuk zo'n kleintje! perfect om barf te gaan geven, geen gezeur zoals vaak met de volwassen katten die overgezet moeten worden, die kleintjes eten meestal gewoon lekker alles wat je ze voorzet  :)  mijn Borre smult overal van, zit nu lekker met een patrijspootje in de tuin en heeft vanmorgen al 2 muisjes op.

ik ben ook begonnen met cb en bibi en daarnaast al snel barf bij gaan geven.
van de eerste 3 kuikens at hij alleen het hoofd op  :D  maar daarna snapte hij het hoor!
een menu maken lijkt heel ingewikkeld maar dat went snel, en het leuk om alles uit te zoeken en klaar te maken.

veel plezier met je kleine man
enne... veel foto's maken !  :)
#1288491
Bedankt voor jullie reacties
Ik zal eens gaan kijken voor de adressen in de buurt van Eindhoven

Ik merk trouwens wel dat er mensen zijn die barfen overdreven vinden en het er niet helemaal mee eens zijn, lopen jullie daar ook tegenaan?
Het is juist het meest natuurlijke wat je je hond of kat kunt geven toch
Ik heb vanalles gelezen over brokjes en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn, maar mensen vinden het vreemd, alsof je "speciaal" wilt doen
Maarja, laat ze maar lekker hun kat brokjes geven, ik ga de mijne in ieder geval geven wat het beste voor hem is.

Idd het menu samenstellen zal even wennen zijn, maar lijkt mij ook wel erg leuk om te doen, je bent zo toch nauwer betrokken bij je dier omdat jij verantwoordelijk bent voor wat hij binnen krijgt, ipv dat je een bakje simpel vult met brokjes...

Ik ga zeker nog verder speuren op dit forum want ik weet er nog niet genoeg van om er zelf aan te beginnen
de carnibest is zeker weten al wel in huis als ons mannetje komt
#1288650
tja, die andere mensen moeten maar doen waar ze zin in hebben. het zijn mijn katten en ik bepaal wat er in gaat. en ik ben nog goedkoper uit ook en heb amper dierenartskosten. en mijn katten zien er mooier en gezonder uit dan brokkenkatten. en het stinkt minder, vooral in de poepdozen.
#1288686
Ja precies, ik geef mijn kat ook wat het beste voo rhem is en zie ook in dat ik daarmee veel kosten bespaar
Je geeft een leeuw of tijger toch ook geen whiskas

ik zag een opmerking van een dierenarts dat hij droogvoer/brokjes vergeleek met een dieprviespizza met aanvullende vitamines, en dat wil je jezelf toch ook niet elke dag voorschotelen
nee, je kat verdiend gewoon wat het beste voor hem is en ook waarop zijn spijsvertering gebouwd is.
Nee, ik zie er absoluut niets verkeerds in om te BARFen, ik zou me, nu ik de voordelen ervan weet, eerder schuldig voelen als ik kattenbrokjes ging halen....
Door Nyncke
#1288690
Leuk, kittens zijn heerlijk om over te zetten...heb het hier bijgehouden hoe ik het heb gedaan vanaf ergens in oktober.

Supergemakkelijk, ze lusten alles, en doen nog alles en knagen alles.
Je zult zien dat het heel gemakkelijk en natuurlijk verlooppt!
#1289293
Bedankt voor je reactie Henkje
Whahaha, ik zie hier nu en konijn voorbij huppelen, maar daar zal ik maar niet aan beginnen
ik ga ze gewoon lekker bij een versvoeding winkel halen.

Ik heb al wel geinformeerd bij Lupa vervsleesvoeding, maar zij leveren pas vanaf 125 euro gratis, dus ff speuren hier of er nog iemand in mijn buurt woont.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door