Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marjoleine
#1288386
Onze ouwe Jonas verdraagt steeds minder.
Hij lust ook niet erg veel, en nu hebben we ontdekt dat hij het op kuikens erg goed doet.
Van veel andere dingen gaat hij overgeven en is hij echt niet lekker.

Nou is ie veertien en versleten, dat constateerde de dierenarts ook al.
Maar goed, hier doet hij het dus goed op.
Maar kan dat kwaad, alleen maar kuikens?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1288653
kuikens zijn niet compleet en met een dieet van alleen kuikens mist hij idd belangrijke dingen. calcium, magnesium mss ook wel. en natuurlijk een diversiteit in opbouw van allerlei aminozuren.
als het echt een aflopende zaak is en hij echt nog maar een half jaartje te leven heeft, zou ik mss alleen kuikens voeren. maar anders echt niet en gewoon een volwaardig menu voor schotelen.

wat at hij hiervoor? barf of iets als brokjes/blik?
wat bedoel je met 'verdraagt steeds minder'? en wat bedoel je met versleten?
Door flin
#1289018
en weet je wat de dierenarts geconstateerd heeft? was dit dmv bloedonderzoek oid?

misschien is Jonas misselijk omdat z'n nieren niet goed meer functioneren, dan zou hij nog wat tegen de misselijkheid voorgeschreven kunnen krijgen?

mocht 't zover zijn dat meerdere lichaamsfuncties 't niet meer goed doen,
dan zou ik 'm gewoon zo veel mogelijk verwennen, en geven wattie lekker vindt!
Door Marjoleine
#1289166
Jonas heeft matig functionerende nieren en hij wordt stram.
Zijn hart is ook niet meer wat het geweest is.
Hij is gewoon een oude man, alles gaat wat achteruit.
Soms heeft hij een dag dat hij niets wil, en soms doet hij het weer even goed.

Hij kreeg voorheen kuikens erbij en verder blik en af en toe vers.
Probleem is dat hij niet erg veel lust en wat hij niet verdraagt wordt steeds meer. Dat komt er dan dus weer uit.
Hij is niet misselijk hoor, hij eet integendeel als een dijker (als hij iets lust), maar hij verdraagt dus lang niet alles.
Ik zou ook niet weten hoe ik dat verder aan moet vullen, juist omdat hij niet alles eet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door