Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door o0SweetAngel0o
#1286863
Hallootjes!

Na veel tips en lezen en doen had ik besloten om ook maar zelf aan de maal te gaan! Ik ben druk in de weer geweest met, kippenkarkas, eendenkarkas/vlees, lamshart, kalfsspiervlees en een klein beetje konijn.

Ik heb 2 versie's gemaakt

*1* Kippenkarkas, lamshart en kalfsspiervlees en inimini beetje konijn.
*2* Kippekarkas, eendenkarkas/vlees, en lamshart.

En omdat dit niet helemaal vullend is krijgen ze ook kleine prooidiertjes als snack bijgevoerd ik heb hier van ook een hele reportage gemaakt  :biggrin2:

De Kippenkarkas
Afbeelding

De Lamshart
Afbeelding

De Eend en Lamshart
Afbeelding

Alles gemalen
Afbeelding

Me keukenhulpje
Afbeelding

En een klein frummeltje dat probeerde een kippekarkas te pikken  ;D
Afbeelding
Door Too
#1286941
Je bent lekker bezig!! :)

Voeg je qua orgaan nog iets anders dan hart toe??
Lever is wel essentieel nl en maag of nier zijn ook lekker en gezond!
Door o0SweetAngel0o
#1286946
Ja ze krijgen zo nu en dan een snackje heb idd ook kippenlevertjes in de vriezer liggen om te kijken of ze dat lekker vinden. En prooidiertjes krijgen ze ook tussen door. En in nr 2 zit ook klein beetje konijn verwerkt met orgaan.
Door Too
#1286967
Ik zie een varaitie aan orgaan niet als snackje oid maar als wezenlijk onderdeel van t gehele menu.
Prooidiertjes zijn prachtig en compleet maar zolang ze niet de hoofdmoot vormen is t van belang dat de rest in balans is

Welke percentages heb je nu gebruikt voor je mengsel en miss is t handig om een [week] menu te plaatsen.


edit
~Ik zie net dat ik 2 weken geleden precies t zelfde aan je schreef...... : orgaan een [evt] vis  :-\
Laatst gewijzigd door Too op do 18 jun 2009, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1287288
oh, fotos!
(ik was een wok aan het bekijken toen je krullie belde  :D )

maar ik ga wel mee too mee: je maalsel is niet compleet. iig omdat er te weinig variatie orgaan inzit (lever is essentieel) en we weten de gewichten en percentages van je prak niet.
Door o0SweetAngel0o
#1287305
Het probleem is beetje hier dat ze orgaan niet echt moeten ook niet als ik het door de prak heen doe...alleen lamshart eten ze hier echt de rest hebben ze zo iets van "hmm..laat maar...."vandaar dat ik morgen gewoon wat kippenlevertjes neer leg fijn gesneden om te kijken of ze dat eten zo ja dan gaat dat der ook nog door heen want heb niet heel veel gemalen deze keer een klein beetje maar voor paar dagen om te kijken of ze het wouden eten. Dan ga ik idd die levertjes der nog door heen doen als ze het lusten.

"zal van de week ff menutjes plaatsen nu helaas nog geen tijd voor gehad"
Heb me in iedergeval wel ongeveer aan het minimum gehouden van orgaan en bot en spier dat er in moest zitten. Dat had ik hier gevonden op barfplaats hoeveel der van alles ongeveer in moest zitten.
Laatst gewijzigd door o0SweetAngel0o op do 18 jun 2009, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door o0SweetAngel0o
#1287319
[quote="Too"]

~Ik zie net dat ik 2 weken geleden precies t zelfde aan je schreef...... : orgaan een [evt] vis  :-\
[/quote]
Vis lusten ze hier bijna niet...2 alleen maar de rest niet... :(
Door Too
#1287389
en als ze een beetje honger hebben..... weigeren ze dan ook prak met lever???
Koekje's uitspraak: "honger maakt rauwe vleesjes zoet"
Mijn dutsen zijn niet zo moeilijk [daar bof ik mee] en voor hen is kippenlever lekker genoeg..
Misschien kun je aan biologische lever komen, ik hoor/lees aan de hondenkant dat dat vaak wel een succes is.

En vis is geen noodzaak maar wel een mooie aanvulling, heb je ook al s blikvis geprobeerd [zalm of sardien..lekker vet, vol omega's]
Gebruikersavatar
Door koekje
#1287557
juist dingen die ze niet zo lekker vinden zijn ideaal om door de molen te draaien. hier eten ze geen wilde duifkarkasjes, maar door de molen met andere dingen ging het wel op.
en lever is niet zo heel veel in met menu. ik geloof dat ik op 3 kilo prak iets van 240 gram lever er in stop. als je het naderhand goed mengt, proeven ze er weinig tot niets van.
Door ibbi
#1287689
die laatste foto is leuk  :smitten:  eet hij de karkassen ook zo op?  kipkarkas is zacht genoeg voor ze  :)

ik denk dat koekje wel gelijk heeft, als je een paar kilo draait en je verstopt daar alle orgaan in, eten ze 't wel.
aten ze eerst cb of bibi ( ben ik vergeten ) 

wij hebben net de parelhoenkarkassen gechopped - de harde gedeeltes - om een botmixje te gaan maken.
volgende week wil ik complete mixen gaan draaien, en dan proberen degene die nu kvv eten over te zetten.
ben benieuwd!
zal het lastigst worden met Lily - dat is zo'n meut die ook alleen maar 1 smaak cb lust.  :D

met welke schijf had je dit gedraait?

p.s. meer foto's van ukkepuk graag!
Door o0SweetAngel0o
#1288368
Haha zal er binnenkort meer op zetten van de kleine!

O ja ik zou nog vertellen waar ik me aangehouden had! Ik heb me gewoon aan de verhouding gehouden zeg maar 15/20% orgaan 15/20% bot en dan de rest spiervlees zo iets was het geloof ik. Heb vanavond naast het gemalen voer wat lamslever neer gezet kijken of ze dat eten. De kippenlevertjes werden de neus voor opgetrokken gisteravond. Denk dat ik het gewoon morgen door de rest ga malen en dat ze pech hebben  :P
Gebruikersavatar
Door koekje
#1288649
heb je kaal bot of vleesbot gebruikt? als je vleesbot hebt gebruikt (dus 15-20% vleesbot), is je botaandeel te laag.
maar ze hebben de lever wel los gegeten. dan eten ze het wel. het kan even duren voordat ze de smaak op prijs kunnen stellen. sien at ook de eerste maand geen nier.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door