Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Miran*
#1287069
Ik ben vanmiddag even langs de visboer hier geweest om te vragen of ze zo af en toe zalmkoppen over hebben.
Nu kreeg ik van hem 'alvast' wat mee, en kreeg ik ook zes scharren mee.
Na het zoeken hier ben ik er wel achter dat ze dat best mogen hebben, maar toch heb ik nog een paar vraagjes, sorry als ze een beetje blond zijn, maar ik ben echt een beginner wat betreft dit soort dingen..

Pupsel zit volledig vers , alles gaat er heel goed in, maar ik vraag me af of zij ook deze vis al mag hebben (ze is 12 weken).
Mijn tweede vraag moet ik de scharren ook invriezen net als de zalm of is dat dan weer niet nodig?
Als laatste ben ik eigenlijk benieuwd wat qua vis wel en niet mag, zijn er soorten die ze absoluut niet mogen of kunnen eten, want de visboer was zo enthousiast dat ik nog wel wat kan verwachten denk ik  :biggrin2:

Ik wil ze om de week vis gaan geven, is dat te veel of mogen ze best wat meer?

Tjonge wat een vragen allemaal.. en dan begin ik pas  ;)
Door Lizzy
#1287119
Ja hoor, pup mag ook vis. Ik vries tegenwoordig voor de zekerheid alle vissen even in. Qua vis mag alles. Maar, niet alle vis wordt graag gegeten door de hond. De meeste witvis wordt niet erg gewaardeerd door veel honden. Om de week vis is prima, ik vind elke week vis ook prima. Vette vis is wel voedzamer en rijker aan omega 3 dan witvis (zoals platvis, kabeljauw, wijting, etc).
Gebruikersavatar
Door nova
#1287420
Schar hebben ze hier nooit gehad , tenminste ik herken geen schar in mn giften ::)
Kabeljouw wordt hier wel gegeten, maar moet even gemarineerd  worden in n bakje smuldier pens.
Mijn vis blijft ook even inde vriezer voordat ik het geef
#1287561
Ook ik breng iedere week een bezoekje aan mijn visboer en het is altijd een verassing wat ik mee krijg.
vorige week bijv zat er een karkas en kop bij van rode poon.
Nog nooit gehad hier,maar dat ligt nu in de vriezer en over een weekje of twee word dat voorgeschotelt.
Meestal krijg ik kabeljauw en zalm mee,maar regelmatig tref ik  ook schol en kopjes van sardien of makreel.
Alles word eerst ingevroren hier voordat ze het krijgen wat voor vis het ook is.
Door Xada
#1287581
Ik heb eens iets gelezen over rode poon en barfen. Weet niet meer of je dat wel kon geven. Ik zal eens zoeken of ik wat vinden kan, of weet iemand anders hier iets over?
Door Alba
#1287582
Tot nu toe heb ik alleen zalm en makreel gevoerd (helaas vind Alba dat laatste ook lekker, voor mij is het 't eerste wat ik niet zo nodig zou willen voeren want ik vind makreel erg vies ruiken).
Maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat rode poon erg hard is, de kop in elk geval?
#1287591
De huid is  idd wat hard .
Voelde ook raar aan .
Ze hebben het nog niet gehad dus als het beter is om dat niet te geven dan trek ik het zo mijn vriezer weer uit en gaat het rechtdoor de kliko in  ;)

edith: Ik heb even in de zoekfunctie gezocht ,maar rode poon kan gewoon gegeven worden.
De stekels die ze hebben even verwijderen ,maar dat had ik al gedaan want die prikte mij al behoorlijk  ;)
De vin die op hat karkas nog zat heb ik ook verwijderd want ook die steekte behoorlijk en was knoeper hard.
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op vr 19 jun 2009, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#1287911
Ook rode poon kun je prima geven. Persoonlijk ben ik alleen geen fan van de sprieten/stekels die vlak achter de kop zitten. Ze zijn hard en scherp en ik heb me ooit laten vertellen (weet niet of het klopt) dat daar een stof in zit die reacties op kan leveren. Dus als ik rode poon heb dan snijd ik de stekels er af.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door