Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1287345
Ik bestel altijd bij Herby eendenkarkas en eenderuggen, die ruggen vind ik heel makkelijk zitter per 3 is ong. 8 ons precies genoeg voor mijn beide honden.
Nu de karkas de ene keer zitten er een paar karkassen in die wat kaler zijn nu had ik weer een hele eend hij woog ruim 11 ons voor ik die in porties heb  want die kan wel in drieën maar dat is niet zo makkelijk vind ik, kom er slecht door met knippen en heb nu een soort ijzerzaagje.
Mijn vraag kan ik niet net zo goed me gewoon bij eendenruggen houden wat is de meerwaarde van een eendenkarkas?
Laatst gewijzigd door deja op do 18 jun 2009, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1287432
In mijn optiek heeft een karkas geen meerwaarde t.o.v. eenderuggen.
Hooguit dat ik n karkas nog hart en longen zitten, en dat heb je niet bij ruggen
Gebruikersavatar
Door pike
#1287805
deja schreef: Bedankt, dus toch maar af en toe een eendenkarkas.
Maar als je dat karkas dan in stukken knipt is de kluifwaarde niet groter dan wanneer je een rug geeft  :-\
Long heeft amper voedingswaarde en voor het (kleine) hartje (dat er niet persé in hoeft te zitten) hoef je echt geen karkas te bestellen. Eendehartjes kun je ook apart kopen.  ;)
Door deja
#1287923
Ja ik moest hem wel in stukken knippen en ook nog zagen en dat gaat niet altijd even makkelijk, die eend woog ruim 1,1 kilo.
Dus jij zegt je kan net zo goed ruggen nemen als je eend wil voeren, dat is voor mij een stuk makkelijker.
Die eendenruggen zijn ook minder moeilijk in de vriezer als de karkassen.
Door *wendy*
#1287985
Ik had de laatste keer ook karkassen besteld, maar ga toch weer terug naar eendenruggen.
Ondanks dat ik niet hoef te knippen/zagen. Bij mij is het nl grotendeels bot.
Gebruikersavatar
Door pike
#1288165
Ik geef ook altijd ruggen of nekken. Nadeel van eendarkassen vind ik (naast het feit dat je ze eventueel in tweeën moet knippen en ze veel ruimte in de vriezer innemen) dat ze de ene keer groot zijn de andere keer klein, en aangezien ze per stuk gaan het dan moeilijk is de juiste hoeveelheid te bestellen. Of je krijgt zoveel stuks dat het er niet in gaat, of je heb veels te weinig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door