Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Alba
#1286637
Bij Herby heb ik ook kalkoenvleugels besteld, omdat Alba nog niet zoveel eet heb ik ze doormidden gedaan en ingevroren. Nou vertelde de vriendin met wie ik samen had besteld dat zij ze al gevoerd had maar dat ze echt heel hard zijn. Ze had mij al de kleinste vleugeltjes gegeven, maar ook de kleineren bij haar zijn hard.

Op zich vertrouw ik Alba al heel erg: als iets te hard is probeert ze het niet tóch te eten. Meestal als ik zie dat ze ergens wat mee speelt, wacht ik even af maar als ze het niet wegkrijgt ruil ik het voor iets anders en gooi ik het weg. Zo gisteren bijvoorbeeld met een stukje bot uit een hazemboutje. Kraken gaat wel erg goed, fazantkarkas bv heeft ze al op en ik zag aan haar dat het een harder is dan bv kip maar ze gaat er keurig mee om.

Maar, wat te doen met die kalkoenvleugels? Ik denk zelf dat ik het maar gewoon probeer, een onderstuk van de vleugel want die zijn meestal zachter dan het bovenste stuk, en dan zien wat ze ermee kan/doet. Als ze het niet wegkrijgt, kan ze in elk geval het vlees eraf eten.
Wat denken jullie?
Door Xada
#1286693
Ik zou het zeker doen zoals jij zegt. En als het te hard is en ze laat het liggen weet je precies waar je aan toe bent.
Door tieneke
#1286733
Kalkoenvleugels zijn net als de rest van het bot loei-knetterhard en echt vreselijk scherp,niet geven!
Hier krijgen ze wel kalkoennekken die niet zo groot zijn,zonder problemen kauwen ze deze netjes weg.
Door 202Spots
#1286830
Xada schreef: Wat kun je van een kalkoen dan wel geven?
Wanneer je de hele kalkoen GEMALEN geeft...kan je alles gebruiken.
Sommige nekken zijn om te doen ,maar alleen voor beleefde kluivers,
anders is er gevaar dat ze de nek opzuigen en er in stikken
Hier ook geen losse onderdelen omdat ze te hard en te scherp zijn en word er alleen gemalen kalkoen gegeten.
Door ibbi
#1286842
ah dit is nieuw voor me, goed dat ik dit weet,
ik heb ze voor t eerst voor de katten besteld.
dan weet ik dat ik die moet malen!
Door Linneke
#1287125
Ik heb de kalkoenvleugels van herby ook van iemand overgenomen. Deze vleugels wegen ongeveer 200-250 gram en mijn hond vind ze totaal niet hard. Ik heb eens vleugels gehad van 750 gram per stuk..die waren idd hard en heb ik haar niet gegeven. Deze kleine vond ik erg meevallen. Maar doen waar je je zelf het beste bij voelt en als je niet weet hoe je hond ermee om gaat, of bij twijfel niet doen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1287148
kijk dat is het probleem juist vaak, de ene keer krijg je ze en dan zijn ze best te doen, maar met een volgende bestelling kunnen ze wel knetterhard zijn!
Door *loes*
#1287166
Had afgelopen bestelling voor het eerst kalkoenvleugels, tarzan vond ze een eitje, waren idd rond de 300 gr, had ze nu weer besteld, heb er net maar een mail achteraan gestuurd met verzoek ze te wisselen voor wat ribbetjes ;)
Laatst gewijzigd door *loes* op do 18 jun 2009, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#1287222
*loes* schreef: Had afgelopen bestelling voor het eerst kalkoenvleugels, tarzan vond ze een eitje, waren idd rond de 300 gr, had ze nu weer besteld, heb er net maar een mail achteraan gestuurd met verziek ze te wisselen voor wat ribbetjes ;)
Ik ben het helemaal met Tieneke eens. Het probleem met kalkoenbotten is niet alleen de hardheid, maar ook de scherpte. Ondanks mijn grote formaat honden met forse kaken en zeer ervaren vleesbot-eters is het enige wat ze hier van de kalkoen krijgen het spiervlees en de kalkoennekken die ik via Paulien bestel, die zijn van een constante goede kwaliteit.
Vleugels en karkassen geef ik niet.
Door *wendy*
#1287249
Ik heb ze ook 1x besteld en dit was tevens de laatste keer !!!
Zelfs Ruby kreeg ze met geen mogelijkheid door.

Hier krijgen ze alleen de nekken nog maar die ik bij onze poelier haal.
Dat gaat perfect.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door