Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door quiqui
#1285095
Een poosje geleden stelde ik hier de vraag of ik zondermeer kon wijzigen van het ene merk KVV naar het andere. Mijn pup Fido staat volledig op de DUCK. Sinds een maandje is hij wat minder goed gaan eten, wel met ups en downs.
Omdat ik dus van jullie heb begrepen dat ik in principe gewoon over zou moeten kunnen gaan naar een ander merk ben ik op zoek gegaan naar een winkel o.i.d. bij mij in de buurt waar ik aan een ander merk kan komen.
En die heb ik gevonden. Op echt nog geen 5 minuten van mijn werk vandaan zit Vente diervoeders (in Nieuwerkerk a/d IJssel) en die hebben DUCK, Carnibest en Haaksbarf in het assortiment.

Nu vraag ik me alleen af hoe het zit met de te voeren hoeveelheden.
Op dit moment krijgt Fido 3 ons DUCK per dag. Tot hij minder ging eten kreeg hij 4 ons.
Maar houdt dat dan dus in dat ik van Carnibest of Haaksbarf ook 3 ons zou moeten geven ?

Hij is trouwens 6 1/2 maand en weegt ongeveer 15 kg
Door Nynke
#1285098
qua hoeveelheid zou het niet zo heel veel uit moeten maken  :) :) maar ik zou voeren op zicht, dus dat je goed oplet of het beestje niet te mager wordt en niet te dik. Je moet de ribben kunnen voelen, maar niet zien uitsteken.

Ik vind Carnibest een fijn merk om te voeren  :) :) maar Haaksbarf ken k zelf niet.
Door quiqui
#1285104
Ja dat doe ik eigenlijk altijd wel, op het oog voeren. Maar ik vroeg me af wat de richtlijnen qua hoeveelheid zijn.
Ik zag trouwens dat ze nog meer KVV hebben, Rodi, Smuldier, Golden Food, Excellent.......keuze genoeg dus.
Door Danny
#1285599
Ik voer een aantal merken door elkaar, van ieder merk krijgt ze gewoon dezelfde hoeveel heid.
Doe ik een paar dagen veel met haar krijgt ze iets meer, doen we wat minder krijgt ze ook iets minder. Gewoon goed in de gaten houden.

Gina weegt 25 kilo en krijgt 800 gr kvv
Door keetje
#1286990
Keetje is niet super aktief meer.
Ze krijgt (maar) 300 gramCB per dag. (+60 gram groentemix,40 gram aardappelen)
Ze ziet er perfect uit wat gewicht betreft. (ze is 30 kilo)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1287103
[quote="keetje"]
Keetje is niet super aktief meer.
Ze krijgt (maar) 300 gramCB per dag. (+60 gram groentemix,40 gram aardappelen)
Ze ziet er perfect uit wat gewicht betreft. (ze is 30 kilo)
[/quote]


Vanwaar de aardappelen ?
Door keetje
#1287120
tja, ze heeft een nierprobleem en lizzy heeft toendertijd mij dit aangeraden. (samengesteld/voorgesteld)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door