Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#12868
Was net in de tuin, en Freule had geneens zin om mee te komen. Ze piepte toen ik haar hoofd wilde pakken, gewoon om te aaien. Ze loopt constant met haar staart tussen de benen, en nu ligt ze in een hoekje te bibberen!! Toen ik haar neus wilde voelen, piepte ze. Haar neus is erg droog! Misschien iets opgezet, of ik verbeeld me dit. Haar tandvlees is heel erg licht van kleur! Ik ga zometeen naar de dierenarts.
(zal ze wel weer antibioticaspuit krijgen  :-[)
Help, ik maak me zorgen..................
Door jeanne
#12869
We zijn weer thuis!
Ze heeft 39,5  dus behoorlijk koorts.
Buik is erg pijnlijk, lympheklieren in de liezen opgezet. DA vermoed een darminfectie, of iets verkeerd gegeten. (plastic ofzo. Tja, het is een basset he ???) Ze heeft een antibioticaspuit gehad, en morgen moet het een stuk minder zijn. Als ze vanacht of morgenvroeg gaat braken moet ik meteen bellen. Ze heeft geen diaree, drinkt niet meer dan normaal, en heeft niks gebraakt vandaag.
Wel heb ik nog antibiotica pilletjes meegekregen, maar of ik die geef?? Ik zie morgen wel.
Ze mocht wel wat eten, maar niet te veel. En als ze aan de diaree zou komen, dan iets licht verteerbaars zei die, kip met rijst. Hij vroeg ook nog als eerste of ze geent was, en ik zei nee, ik ent al 3 jaar niet meer. Hij zei daar verder niks op............

Wat vinden jullie? Zal ik haar wat eten geven straks?
Heb ook nog klein beetje kruidenmix (fyto) in de vriezer? Is dat verstandig? Is het verstandig om haar uberhaupt iets te geven nu? Lege maag lijkt me ook een  naar gevoel om mee te gaan slapen  ???
Hoop maar dat het gewoon een darminfectie is..........
snik
vind het zo zielig
Door jeanne
#12870
heb nog kipfilet in de vriezer liggen. ga ik die maar vast koken. En dan alleen dat water geven waar de kip in heeft liggen te koken? geen rijst? Kweet niet of ze dat opdrinkt hoor  ???
ze jatte zelfs nog het brood niet van de tafel zojuist, terwijl ze alleen in de keuken was.......... :(
Door jeanne
#12871
blerks, tot overmaat van ramp zag ik ook nog dat ze een paar vlooien heeft.
gaat meteen haar deken in de wasmachine!!!!!!!!
de speelmat ff spuiten en naar buiten!!!
gelukkig hebben we geen vloerbedekking en gordijnen! en een lederen bank!
bah, vlooien
komt van die hond van dinsdag, een klitte-cocker, toen die weg was zag ik pas hoeveel vlooien er in mijn salon aan het dansen waren. Ben een uur bezig geweest met ontsmetten en schoonmaken en wassen.......... >:(
Het is dat ze al weg waren, anders hadden ze extra moeten dokken!!!!!!!!
Door Jolly
#12872
blerks, tot overmaat van ramp zag ik ook nog dat ze een paar vlooien heeft.
gaat meteen haar deken in de wasmachine!!!!!!!!
de speelmat ff spuiten en naar buiten!!!
gelukkig hebben we geen vloerbedekking en gordijnen! en een lederen bank!
bah, vlooien
komt van die hond van dinsdag, een klitte-cocker, toen die weg was zag ik pas hoeveel vlooien er in mijn salon aan het dansen waren. Ben een uur bezig geweest met ontsmetten en schoonmaken en wassen.......... >:(
Het is dat ze al weg waren, anders hadden ze extra moeten dokken!!!!!!!!
Fijn he zulke mensen, niet dus. Je vraagt toch duidelijk of ze ze vlovrij willen brengen. bah
Ik hoop dat het ondertussen wel beter gaat met freule?
Door jeanne
#12873
de kipfilet staat te koken, de dekentjes zitten in de was en de matten zijn gesprayed!!
hehe
Maar waarom eigenlijk gekookte kip? Ik lees hier overal dat rauw het beste is??? (ja, hallo, ik weet ook -nog- niet alles)
Yoghurt is toch ook goed voor de darmflora??
Mag ze dat een beetje hebben nu? Ik denk wel dat ze dat lust.
Door jeanne
#12874
Heb trouwens ook nog wat exil anti vlooien spray staan (gebruik ik in de salon). Lijkt me niet verstandig nu ze ziek is, of wel.
Ja, heb een hoop vragen als mijn kindje ziek is :'(
Door jeanne
#12875
ze slaapt, in een hoekje.......
Ga de kipfilet laten afkoelen en het kookvocht ook.
Ga denk ik maar op vlooienjacht bij haar...............
grrrrrrrrrr, ik baal als een stekker weet je dat?  >:(
Wormen kuurtje heeft ze in mei nog gehad
Door jeanne
#12877
Ze heeft zojuist de kippebouilon opgeslobbert, en ligt nu weer in een hoekje........... ???
Hoop dat het morgenvroeg weer wat beter gaat.
Door jeanne
#12879
dank voor al jullie medeleven  :-* :-* :-*
we zullen zien wat de dag morgen brengt..........
truste
Door Lupa
#12880
hoi jeanne
sterkte vannacht en ik begrijp uit je verhaal dat je trimster bent? ik ook! ;D(net hoor) ben net begonnen met eigen trimsalon.
Laatst gewijzigd door Lupa op do 26 jun 2003, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#12881
Hoi Jeanne, hoe is het nu met Freule??
Is Freule ongecastreerd?
Ik hoop, dat het allemaal meevalt en dat haar koorts gezakt is!!
Knuffel voor de lieve dame!!
Door jeanne
#12882
Nou, ze is nog niet helemaal de oude. Maar ze bibbert niet meer, dus waarschijnlijk is de koorts gezakt. Heb nog niet gemeten.
Ze heeft wel lekker het kipfiletje opgepeuzeld, en is vervolgens weer gaan slapen..................
Ze ligt constant bij je voeten, helemaal in elkaar gekropen ???, dus echt in orde is ze nog niet. Ze heeft gewoon geplast, maar nog niet gepoept.......

Ja, onze Freule is nog helemaal origineel, niet gesterileseerd of gecastreerd dus!!! In maart/april is ze loops geweest, gewoon normaal.
Maar we wachten wel af, volgens mij valt het allemaal wel mee, ze is een kei in het zielig doen. Als ze weer beter is gaat ze in bad met de vlooienshampoo

Ha Lupa, een collegaatje hier ;)
Waar woon je? En trim je alle honden? En wat zijn je favorieten?

groetjes Jeanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door