Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door urbain
#1285022
Beste forumlezers, mijn hond een labrador (11,5  jaar) heeft een gezwel aan de bil van haar achterpoot , het is vet dat zich tussen de spieren en zenuwen heeft genesteld.
In het verleden heeft ze al verschillende vetbollen gehad die met succes zijn verwijderd  in de dierenkliniek, alleen het vet tussen die spieren en zenuwen willen en durven de artsen niet verwijderen omdat het risico te groot is om een zenuw of spier door te beschadigen.
Ik moet er dan ook bij vertellen dat de hond een heupdysplasie heeft aan beide achterpoten en dat in de ergste vorm die er is.Het is een aangeboren afwijking waarmee mijn hond zich heel goed heeft kunnen aanpassen.
Mijn vraag is , bestaat er geen middel om dat vet te verwijderen dat de zenuwen en de spieren van mijn hond blokkeerd  ?
De hond heeft al een kuur homeophatie achter de rug en dat heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd, volgens de arts mocht ik na enkele kuren en na de laatste keer binnen de drie weken terug komen als het zichtbaar resultaat zou opleveren , anders mocht ik terugkomen na enkele maanden , dit laatste heeft zich dan ook voorgedaan en nu hoop ik dat er hier mensen bij zijn die misschien toch nog een andere manier heeft gevonden om mijn hond te helpen.
#1285270
Ik heb een labrador van bijna 9 jaar waar we toevallig vanavond mee naar de DA geweest zijn. Ze heeft ook een vetbult maar de DA vertelde dat ze er geen last van heeft en als de bult veel groter zou worden kan die om cosmetische reden verwijderd worden. Ik begrijp dat jouw hond er last van heeft, maar dat de DA het een risico vind om te opereren. Het is dus een keuze tussen twee "kwaden".
Misschien kun je een second opinion laten doen? 
Door Femke
#1285349
ik zou persoonlijk een hond van die leeftijd niet onder narcose willen brengen als het niet strikt noodzakelijk is. Mijn hond is ook 11,5 jaar en heeft verscheidene vetbulten (waarvan 1 hele grote) maar die blijven lekker zitten waar ze zitten.
Door urbain
#1285651
Beste mensen , allereerst bedankt voor de reacties.
Helaas is mijn bericht niet goed gelezen, inderdaad mijn hond had verschillende gezwellen (vetbollen in de volksmond) maar die zijn operatief verwijderd in de dierenkliniek .
Hetgeen waarvan in feite sprake is  is het volgende ...... mijn hond heeft dus ook vet in de bil van de achterpoot maar niet (zoals al die andere vetbollen die los zitten ), zit deze dus niet los maar is verwikkeld tussen de spieren en zenuwen,wat dus operatief  niet te verwijderen is.
Het enige wat misschien zou kunnen helpen  is een van jullie ideeên .
Door urbain
#1286303
natuurlijk heeft ze er last van , zeker als ze nog die heupdysplasie heeft hé.
Het groeit langzaam en het hinderd de spieren en zenuwen , op die manier heeft ze geen gevoel meer in haar voet want de vetophoping knelt bepaalde zenuwen en op die manier heeft ze heel veel last om haar voet in de juiste stand te zetten om te kunnen lopen.
Soms moet ik de hond helpen om haar voet vaste grond te geven zodat ze toch nog naar buiten kan gaan,maar veel en lang lopen doet ze niet meer hoor.
Door urbain
#1286668
Door die ernstige heupdysplasie is ze wel redelijk dik geworden en omdat ze niet kan lopen kan het er ook niet af ; en labradors zijn nu eenmaal vreethalzen.Dus uithongeren zit er niet bij ....
#1287390
Hoeveel eet je labje nu, in grammen.

Mijn lab van 12 jaar eet ongeveer 450 gram per dag en heeft het gewicht van 30 kilo. Hij doet het daar prima op en is niks te dik of te dun. wel loopt hij nog zo`n uur per dag.

Misschien is het een idee om hem wat vaker te voeren per dag en dan toch iets minder...
#1289398
urbain schreef: als je het goed bekijkt eet ze niet zo heel veel per dag , het is alleen het feit dat ze het nooit niet heeft kunnen aflopen dat ze met de jaren dik is geworden .
Maar als je hond het er niet afloopt, dan krijgt ie te veel als ie dan dikker wordt of dik blijft. Als je hond niet goed kan lopen, moet je het op een andere manier doen, minder voer, ook al is het een vreetmonster. Of werkt de schildklier niet goed?
Als ie zulke slecht heupen heeft is het alleen maar beter om slank te zijn...zo min mogelijk overtollig gewicht om mee te torsen.
Door urbain
#1294308
Ik denk na 11 jaar het niet meer mogelijk is om nog af te vallen , dan moet ik de hond echt al laten uithongeren en dat zie ik niet zo zitten, ik denk dan .... voor die laatste paar jaren dat ze nog te leven heeft , kan ik beter de beest niet laten afzien door haar op de koop toe nog eens te laten uit hongeren.
En die vetophoping is maar van het laatste jaar bij gekomen .
' t is gewoon jammer dat er niets bestaat om het vet (goedaardig gezwel) uit haar bil op de een of andere manier te laten verwijderen,operatie is alleszins uitgesloten volgens de artsen in de dierenkliniek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door