Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door joo-tje
#1283100
Snap er niks van...mijn honden zijn sinds een kleine twee maanden nu over op smuldier compleet met af en toe yoghurt, ei en kippenkarkas. Nu is dus 1 van de twee ineens te dik...Ze weegt normaal gesproken zo'n 22 kilo en nu ineens bijna 25. Ze krijgt ongeveer 400 gram smuldier op een dag en echt niks extra's. Hoe kan dat nou? Als ik minder als 400 gram moet geven word het wel heel weinig voor een best grote hond. (is een kruising hollandse herder/labrador. Wat denken jullie? Moet ik verminderen? Is het dan nog wel voedzaam genoeg?
De ander werd ook dikker trouwens. Kreeg ongeveer hetzelfde (ietsje meer) is 25 kilo normaal gesproken.
Door elian
#1283116
Hier ook.....dit is de 3e maand dat ik de overstap heb gedaan, laatste 2 weken ook FF brok 3 dagen en 4 dagen FFF. Diezel ook 2 kg aangekomen, ze mag niet zwaarder worden ivm dr achterhand. Ze voelt niet zwaarder op dr flanken , heb het idee dat het spieropbouw is. Ze heeft dus 10 weken alleen op vers gestaan. Ben nu wel benieuwd..nu ze brok erbij krijgt, wat dr gewicht gaat doen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1283120
Zijn ze echt te dik..in de zin dat er vet op is komen te staan. zo ja, dan zou ik toch eens naar een ander, minder vet merk omzien, want van zulke hoeveleheden zou je normaal gesproken, bij voldoende aktiviteit niet ineens zoveel aan mogen komen.
Door joo-tje
#1283125
Ja het is echt vet dat op de flanken is komen te staan. En bij de labrador zie ik direct dat zijn heupen een beetje minder gevormd worden dus die kan ik makkelijker sturen in hoeveelheden. Maar bij Yara het teefje is het gewoon stiekum in de flanken erop gekomen.  :-\ de dierenarts wees me erop dat ze veel te dik was.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1283924
[quote="joo-tje"]
Snap er niks van...mijn honden zijn sinds een kleine twee maanden nu over op smuldier compleet met af en toe yoghurt, ei en kippenkarkas. Nu is dus 1 van de twee ineens te dik...Ze weegt normaal gesproken zo'n 22 kilo en nu ineens bijna 25. Ze krijgt ongeveer 400 gram smuldier op een dag en echt niks extra's. Hoe kan dat nou? Als ik minder als 400 gram moet geven word het wel heel weinig voor een best grote hond. (is een kruising hollandse herder/labrador. Wat denken jullie? Moet ik verminderen? Is het dan nog wel voedzaam genoeg?
De ander werd ook dikker trouwens. Kreeg ongeveer hetzelfde (ietsje meer) is 25 kilo normaal gesproken.
[/quote]
Breng je die dingen die je er bij voert wel in mindering op de hoeveelheid kvv?
Door joo-tje
#1284270
Ja ik geef dat dan ipv kvv (de kipkarkas) de rest geef ik er gewoon bij (dus yoghurt, eitje) Heb nu de kvv maar verminderd maar dat is echt zielig want het lijkt nu wel twee vorkjes vol.... :-\ En ik ga maar twee keer per dag fietsen met haar.  Ik heb zelf steeds een gevoel dat ze wel flauw kan vallen van de honger maar dat zal wel mijn gevoel zijn....
Door bloemetje
#1284426
Geef je echt verder niets erbij behalve de yoghurt en het eitje  ;). Ook niet heel toevallig wel eens koekjes of ander snaai  ;). Ik zou daarop dingen in mindering gaan brengen en niet alleen de KVV.
Of gewoon alles minderen, zowel KVV als de extra dingetjes.

Maar ze valt gerust niet flauw van de honger hoor. Honden hebben namelijk geen suikerspiegel zoals wij dat hebben (wat maakt dat we flauw en rillerig worden zonder eten). Gewoon volhouden.
Door joo-tje
#1285962
Hahaha! Nee echt ze krijgt niks meer. Ja misschien 1 (en dan ook echt 1) koekje maar dat lijkt me niet echt aanzetten  ;). Heb nu haar portie gehalveerd en geef even geen yoghurt oid erbij. En maar fietsen he! Volgens mij zie ik al resultaat! Of zal dat wishfull thinking zijn?! :D
Door bloemetje
#1286586
[quote="joo-tje"]
Hahaha! Nee echt ze krijgt niks meer. Ja misschien 1 (en dan ook echt 1) koekje maar dat lijkt me niet echt aanzetten  ;). Heb nu haar portie gehalveerd en geef even geen yoghurt oid erbij. En maar fietsen he! Volgens mij zie ik al resultaat! Of zal dat wishfull thinking zijn?! :D
[/quote]

Op de weegschaal die handel  :biggrin2:
Door joo-tje
#1299845
En de teller staat op 22 kilo!!!!! Dus al 2,75 kilo eraf! Er mag nog ietsje meer af maar ik vind (en anderen ook) dat het best al oke is. Ze word weer net zo sprietig als ze was toen ze 1/1,5 was, achgossie met haar sprietpootjes  :D
Door joo-tje
#1299899
Klopt! Maar nu heb ik het alweer iets vermeerderd naar 2/3 e van haar eerdere hoeveelheid. En dat zal dan denk ik haar vaste portie worden. Ben zelf ook 3 kilo kwijt terwijl dat niet nodig was.... :o zij lijden, ik ook blijkbaar  ;) Trouwens halveren heb ik besproken met dierenarts en hondenschooljuf.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1299902
wel uitkijken nu he, je kan wel heftig gaan fietsen met je hond maar als je dan ook nog minderd op het voer...
fietsen kost een hoop energie hoor, ik zou voor het 1 of voor het andere gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door