Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mariska
#128571
Tijdens een fanatiek spelletje met een andere hond is er bij mijn hond een nagel zo goed als helemaal afgebroken. Het hangt nog aan een heel klein stukje vast maar ik kijk zo tegen het leven aan. Het heeft niet gebloed. Uiteraard doet het zeer bij hem en loopt hij te hinken. Daar komt nog bij dat het niet makkelijk loopt nu de nagel hangt te bungelen. Ik weet even niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Ik denk dat ik de nagel wel af kan knippen zodat het lopen wat makkelijker gaat maar dan ligt het leven helemaal bloot en ik ben bang dat hij het dan kapotloopt. Ik heb wel een schoentje die ik hem kan aandoen, dan heeft hij enigszins bescherming. Of toch maar een dierenarts opzoeken?
Door Francisca
#128574
Mijn hond heeft dat ook eens gehad.Even bij de DA geweest en die nagel is er toen uitgetrokken.
Die malle hond van mij liep toen wel mank,na het bezoekje aan de DA niet meer.
Francisca.
Door Lizzy
#128589
Je kunt niet voorkomen dat het leven bloot komt te liggen... Ik vrees dat de nagel er sowieso af moet. Ik kan vanaf hier moeilijk advies geven of je dit zelf even kunt doen of dat je even naar de dierenarts moet.... aai, moeilijk dus.....

Goed, als de nagel eraf is dan denk ik dat je het beste jouw hond een paar maal per dag met zijn poot in de soda zet. Verder gewoon aan de lucht laten drogen. Dus geen schoen aan ofzo.

Groetjes en sterkte, Lizzy
Door Ineke
#128625
Bas heeft dat regelmatig met zijn 5e teentje. Als de gescheurde nagel er aan zit doett dat zeer. Moet je zelf maar eens een ingescheurde nagel hebben.
Als de nagel eraf is is de pijn ook weg, al blijft het natuurlijk wel gevoelig.
de nagel groeit gewoon weer aan.

Als Bas ooit onder narcose moet, laat ik beide 5e teentjes verwijderen.
De wolfsklauwen worden er direct na de geboorte al afgeknipt.

Knuffel voor de 'patient', want Oh, ze kunnen soms zo zielig zijn ;)
Door Mariska
#128664
Ik heb zolang zitten pielen aan dat nageltje dat het er nu af ligt. Alleen als we naar buiten gaan doe ik hem een schoentje aan. Ik denk dat hij dan minder kans heeft om het kapot te lopen. Verder heb zijn voet in de soda gezet. Er ging wel een gevecht aan vooraf hoor en inderdaad wat kunnen ze zielig zijn....pootje in de lucht en droopy ogen :). Ik hoop dat het snel beter gaat. Bedankt voor jullie reacties mensen!
Door Lizzy
#128666
Hoi Mariska, wat er goed werkt om pootjes zonder gevecht in de soda te zetten: je maakt het soda sopje, maar nu stop je het sopje in een plastic zakje, liefst een stevige plastic zak en liefst niet al te groot. Je zet de poot dan in de plastic zak, houd de zak om de poot dicht en zo kan jouw hondje gewoon in de plastic zak gaan staan. Vaak vinden ze dit niet zo eng als hun poot in een emmer of teiltje zetten!
Door Mariska
#128698
Hey bedankt voor de tip! Hier was ik nooit zelf opgekomen ;D. Ik ga het zeker proberen want als ik nu met het bakje aan kom wandelen zit meneer als een speer achter de bank :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door