Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1285172
Ik heb vandaag van iemand botjes gehad van het rund het zijn platte plakken maar een  paar milimeter dik en dan een beetje oplopend naar iets meer er zit nagenoeg geen vlees op het is kraakbeen  van de schouder vertelde hij, het is wel zacht je kan het gewoon buigen en ik kon het grotendeels knippen in stukken het waren plakken van ong. 35 cm lang en 10 cm. breed heb de wat hardere randen eraf gehaald.
Beau heeft er een op kraakte hem goed deed er wel veel langer over als een karkas bv.
Mijn oudere hond nam het niet.
Wil graag jullie oordeel.
Gebruikersavatar
Door pike
#1285468
Ik geef dus geen botten van rund, dus ook geen delen van het schouderblad. Ze werken verstoppend.
Door deja
#1285497
Hij heeft gisteren een stukje op had er wel meer moeite mee als een karkas maar het was ook een platte plak,
hij vond het lekker zo te zien en ontlasting was vanmorgen perfect.
Maar hij had ook behoorlijk spiervlees gegeten, heb dat stuk bot heel plat is het als toetje gegeven.
Ik geef het ook niet als echt eten, vanavond voor het eerst haaskarkas, het zal mij benieuwen.
Door Lizzy
#1285525
Ik voer ook geen botten van koeien. Ik zou eigenlijk niet zo goed weten wat voor bot van koe omgebogen kan worden dus ik weet niet zo goed wat dit is en kan er dus ook geen oordeel over vellen...
Door deja
#1285641
Er werd tegen mij gezegd dat het een deel van de schouder was maar wel het kraakbeen, je kan het als een schoenzool buigen voelt wat taai aan is een hele platte plak ik kon het grotendeels met de schaar knippen en heb de harde randen er afgezaagd met een ik denk zelf een ijzerzaagje daar zaag ik ook wel eens karkassen mee door of dingen die niet te knippen zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door