Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1283787
Ik ben een beetje zeeeeer vroeg, dat weet ik... Maar wanneer ik Pip in huis heb (een teefje dus) gaat ze gesteriliseert worden... Alleen... wanneer kan dit... De ene da zegt voor de eerste loopsheid, de ander zegt na de eerste loopsheid, weer een ander adviseert om 2 keer loops te laten worden... Wat is nou het beste....
#1283819
Persoonlijk wil ik een hond graag eerst rustig volwassen zien worden, zowel lichamelijk als geestelijk. IK vind zo ergens tussen de 2,5 en 3 jaar een mooie leeftijd voor als het toch moet gebeuren om watvoor reden dan ook.
#1283913
Angelique schreef: Persoonlijk wil ik een hond graag eerst rustig volwassen zien worden, zowel lichamelijk als geestelijk. IK vind zo ergens tussen de 2,5 en 3 jaar een mooie leeftijd voor als het toch moet gebeuren om watvoor reden dan ook.
Hier sluit ik me volledig bij aan. En verder zou ik idd de zoekfunctie gebruiken en de eerdere discussie over dit onderwerp lezen, er is pas geleden ook een topic over geweest.
#1283933
lightning schreef: ik zou het ook pas doen met een leeftijd van 3 jaar. de trimster van mijn border adviseert (vanwege de vacht) het ook pas te doen na uitgroeien..

maar waarom snijden in een gezond dier :-[
Daar kunnen mensen zo hun redenen voor hebben.

Voor de vacht maakt het niet zoveel uit hoor wanneer je precies castreerd.
#1283939
Angelique schreef: Daar kunnen mensen zo hun redenen voor hebben.

Voor de vacht maakt het niet zoveel uit hoor wanneer je precies castreerd.

nee maakt het niet uit voor de vacht?? ok thanks ben ik ook weer wijzer ;)
#1283941
Cis was voor de eerste loopsheid gesteriliseert ..en heeft nooit ergens last van gehad..
Kleine Starr was net 3 dagen geleden gedaan...was  toen 3 maand en 3 weken oud/jong ...vind dat wel heel erg jong, maar kan niet anders..de rescue doet 't voordat ze geadopteerd worden..
#1283942
Vroegah, lieten wij onze teefjes steriliseren rondom de 4 jaar. Jesse en Dusty heb ik beide 1 keer loops laten worden ivm het uitgroeien enzo. Sammy en Misty heb ik voor de eerste loopsheid laten doen zo rondom 8 maanden. Ik heb geen verschil gemerkt tussen de honden met 4 jaar, na de eerste loopsheid of er net voor. Als er hier weer een teefje komt laat ik het dan ook doen voor de eerste loopsheid. Vachten zijn bij alle honden in orde gebleven.

Ik doe het omdat wij in de grote stad wonen en ik geen zin heb in een reuenparade. Want waar je ook gaat lopen hier, het is altijd prijs. Op deze manier kunnen ze gewoon 365 dagen per jaar mee naar het bos, wedstrijden lopen etc etc en niet geheel onbelangrijk ze zijn ook niet beroerd van de loopsheid.
#1283974
Ik heb beide dames met 18 maanden laten castreren. Mazoe was toen 2x loops geweest en Khami 1x.
Ik heb voor deze leeftijd gekozen omdat dan de groeischijven gesloten zijn. Ik vond dit niet geheel onbelangrijk, helemaal bij een grote hond.
De voornaamste reden dat ze gecastreerd zijn is dat ze ontzettend ziek waren van de schijnzwangerschap.

Even een toevoeging:

Ze zijn beiden niet incontinent geworden.
Laatst gewijzigd door sandrra op ma 15 jun 2009, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#1284185
Wij hebben Ijuba laten steriliseren na haar 1e loopsheid met 18 maanden.
Zij is wel incontinent geworden.
Wat ik belangrijk vond is dat ze lichamelijk uitgegroeid zijn.

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1285406
ik denk dat het er van afhangt waarom je wil laten sterriliseren. Wil je het doen om de kans op melkklierkanker te verlagen dan zou je het vóór de eerste loopsheid moeten doen. Wil je het doen omdat je het lastig vindt als dat loopse gedoe, dan ben ik zelf, maar dat is erg persoonlijk, een voorstander van eerst helemaal uitgroeien en volwassen worden, daarbij hoort in mijn opinie eerst een keer loops worden. Dus dan zou ik het na de eerste loopsheid doen.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door