Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door irimar1973
#1284362
Hallo, ik weet dat je tussen de 60 en 80 gr per kg per dag kan geven aan je kitten, of op gevoel. Maar ik zou graag wat ervaringen willen weten van jullie. Wat hebben jullie je kitten van 8 weken gegeven en hoeveel? want ik wil ongeveer 100gr per dag geven, is dit erg veel? alvast bedankt voor jullie info/tips.
Door Henkje
#1284444
De kittens hier aten met 8 weken ook zo'n 90 gram CB per dag. Ze kregen er dan om de dag een kuiken bij.
Ze zijn nu ruim 12 weken en eten 125 gram CB, om de dag een kuiken en de andere dag iets van spiervlees of wat ze jatten van de grote katten.

Vanavond worden ze opgehaald en gaan ze naar hun nieuwe baasje.... zal rustig worden hier :-[
Door ibbi
#1284540
ik zou vooral ook op t oog voeren  :) kittens kunnen een geweldige eetlust hebben.

oh gaan ze allemaal weg Henkje, wat zal dat vreemd zijn. blijven de laatste 2 ook bij elkaar?
Door irimar1973
#1284543
ok dan is het denk ik niet teveel! gewoon geven op gevoel en ze zijn nog klein dus iets meer mag best. Hadden de kittens dan nog honger na het eten?? want het lijkt natuurlijk niet veel....... Maar t zal idd bij jullie weer stil(ler) worden in huis als die lieve poezels weg zijn....  :(
Door ibbi
#1284567
ik heb 't nog even gechecked - toen Borre 13 weken was woog hij 2,2 kilo en at ongeveer 250 gram barf p.d.
hij was onverzadigbaar rond die leeftijd  :D ;D
Door Henkje
#1284574
3 gaan er samen weg en eentje krijgt een rood vriendje van 7 maanden.
Er komen wel snel weer nieuwe opvangers ;)

Ik voer ze ook op het oog, maar omdat een rol 1 kilo is, is het wel makkelijker te achterhalen hoeveel het ongeveer is. Ik heb me ook vergist in de hoeveelheid, ze eten ruim 150 gram per dag plus dan nog de kuikens en spiervlees. Maar hier zijn dus al bijna 13 weken.
Ze krijgen 4 keer per dag eten.
in de ochtend, in de middag, in de avond en voor we gaan slapen (in de hoop dat ze ons niet de hele nacht wakker houden :biggrin2:)
Ik gad ze zoveel ze opkonden en de rest ging de koelkast in voor de volgende maaltijd.

Is je kitten 8 weken als je dr krijgt? Dat is erg jong. Kan ze niet langer bij haar mama en broertjes en zusje blijven?
Door ibbi
#1284585
ah da's fijn dat ze samen blijven en dat 1 een vriendje krijgt, ik vind een kitten alleen altijd zo zielig!
vang je al lang kittens op?

ik begon met Borre met 8 weken met kvv maar kan t lijstje niet terugvinden van de hoeveelheid,
alleen z'n gewicht vind ik terug. Borre zat hier al met 7 wkn omdat z'n moeder ( zwerfkatje ) er vandoor was ... maar ik kan me helemaal vinden in je tip om de kleine het liefst nog een maandje bij de mama te houden!!
want was missen ze toch veel in hun opvoeding als ze zo jong zijn.
Door Henkje
#1284595
Bij deze kittens is mama er na 6 weken vandoor gegaan en waarschijnlijk doodgereden. De kleintjes heb ik toen meegenomen en tot nu bij elkaar gelaten. Ik merk wel dat ze zo veel socialer zijn en ook goed communiceren met mijn volwassen katten.
Maar goed, ik zal weer ontopic gaan voordat ik dit helemaal vol spam :D
Door irimar1973
#1284701
Nou....we zijn net thuis met onze 2 nieuwe kittens!! We moesten een half uurtje rijden maar ze zijn zo lief geweest in de auto, lekker gaan slapen. Nu liggen ze nog te slapen in hun reisbench. Ben benieuwd wanneer ze er uitkomen....... strakjes krijgen ze hun eerste cb te eten, ben benieuwd! En ja ze zijn nu 8,5 weken en die mensen wilde hun kittens niet langer in huis houden. Ze wilde ze eigenlijk al 2 weken geleden wegdoen, maar dat vond ik helemaal te vroeg.
Door Henkje
#1284731
Ow nog iets, als de kittens geen CB of rauw zijn gewend is het verstandig om er de eerste keren een beetje gekookt water over te doen ivm diarree :)
veel plezier met je babies!

Enne.... foto's van hun eerste maaltje is geen overbodige luxe!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door