Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Miss_Carmen
#1284227
Ik ben dus een newbie en heb mij honden sinds vrijdag op KVV en begin langzaam met BARF.
Gisteren hebben ze voor het eerst nekken gehad en ze vonden het heerlijk, maar ook de smuldier wordt met smaak gegeten.

Nu lees ik ontzettend veel op het forum over van alles en nog wat, maar wil toch even voor de zekerheid wat vragen.

Ik let heel goed op de ontlasting van mijn honden.
  • Vandaag vond ik bij 1 wat stukjes bot in de poep. Hij moest verder niet janken of veel moeite doen om te persen. Dus ik neem aan dat dit niet zo heel erg is, maar dat zijn lichaam de botten nog niet helemaal kan verteren?
  • Nu zit er soms bij de poep wat slijm omheen / doorheen! = dat ontgifting?
  • Bij allebei is 1 oog gaan lopen! = dat ook ontgifting?
Ik ben nooit zo heel angstig of snel naar de dierenarts rennerig, maar wil wel een beetje zekerheid.

Alvast bedankt voor de antwoorden

 :)
Gebruikersavatar
Door Dian
#1284240
de kans is heel groot dat het ontgiften is ja. Zeker die slijm bij de ontlasting. Zelfs bij Rakker vind ik ook nog wel stukjes bot terug, terwijl hij al 2 jaar barft.
Door Lizzy
#1284396
De stukjes bot in de ontlasting: is heel normaal. Ik zou voorlopig nog wel zachte botten van kleine dieren blijven geven, alvorens je overstapt op 'het grotere werk' van geit en lam bijvoorbeeld.

De slijm om de ontlasting: dat is inderdaad ontgiften. Je kunt dit proces goed ondersteunen met probiotica.

Ogen lopen kan van het ontgiften zijn. Hoeft niet. Het kan ook met de pollen te maken hebben. Of een virusje zijn. Mijn Pinkel had laatst ook weer wat oogontsteking. Similasan nr 2 helpt altijd zeer goed bij geirriteerde ogen, dus mocht het er rood uit gaan zien, kun je die oogdruppels eventueel proberen.
#1284762
Vandaag geen slijm in de ontlasting.

En de ogen zijn niet rood. Ze houden bij elkaar de ogen ook schoon, dat vind ik zo lief om te zien  :)
Morgen krijgen ze weer wat zuivel door de smuldier :)

Bedankt voor de reacties
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door