Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#1284360
Aan het eind van de rits op Tessa haar buik zit nog een hechting met een knoopje erin. Ik krijg hem er (nog) niet uit. Wel is ze eraan gaan likken en is er een klein wondje ontstaan. Ik zag dit gisteravond, heb er gelijk rescuecream opgesmeerd en haar petshirt weer aangedaan om te voorkomen dat ze het helemaal kapot likt. Ook denk ik dat er vlakbij een bultje aan het komen is.
Wat is wijsheid, nog even aankijken of die hechting eruit komt en het wondje sluit? Of zouden jullie gelijk naar de DA stappen?
Zijn er nog andere mogelijkheden om het schrale plekje (met kleine wondje) optimaal te verzorgen?
#1284744
Die hechting moet je er even uit pulliken, want nu is het lichaam bezig 'm eruit te werken en dat gaat niet altijd even subtiel. Even iets met een puntje zoeken en de hechting iets lichten van de huid en dan doorknippen en eruit trekken. Indien je dit eng vind gewoon even terug gaan naar je da.
Door tiny
#1284806
Tuurlijk vind ik dat eng, maar dat heb ik gisteravond geprobeerd. Ik heb het ene eindje eruit gelicht maar nu zit het knoopje nog in d'r vel.
Het ziet er wel rustiger uit omdat ze er niet aan heeft kunnen komen. Vanavond ga ik verder pullikken. ;)
Ben wel weer begonnen met traumeel. Gaaf spul eigenlijk..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door