Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1283477
Ik ben al een tijdje met Tilly aan het modderen. Ze eet opeens niet meer goed en ze doet ook een beetje vreemd. Ze wil buiten niet meer lekker aangelijnd meelopen en laatst gromde ze naar haar vriendje.
Ik heb er al een heleboel redenen voor bedacht, schijnzwanger, ze is nu twee jaar en misschien pas echt lekker volwassen, de warmte en dat ze dan niet zoveel eten verbrand.
Nu was ik net met haar aan het wandelen en opeens schoot door me heen. Zouden haar achterpootjes opeens veel slechter geworden zijn? Een tijdje geleden ging ik nog met haar naar de orthopeed en toen hebben we besloten niet te opereren, zolang ze nog zo goed is. Ze doet ook nog met veel plezier mee met behendigheid, rent bij een losloopwandeling als een dwaas door het bos, graaft kuilen. Zou het dan toch nu opeens slechter geworden zijn?  :-\
Door Nyncke
#1283507
Ga daar dan eens naar laten kijken.
Wij kunnen net zo min als jij zien wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1283524
effies laten nakijken...
maar als ze door de bossen heen reest, aan behendigheid doet ed.....
misschien, als ze er last van heeft, wat minder doen met haar..
Gebruikersavatar
Door Sher
#1283617
Het is een paar weken geleden nagekeken en eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het zo snel slechter is geworden.
Ik heb nog eens nagedacht, maar eigenlijk kan dat het toch bijna niet zijn. Ze kan minutenlang op haar achterpootjes staan dansen. Springt over slootjes en heeft heel veel plezier in behendigheid.
Als pup heeft ze ook al eens een tijd gehad dat ze niet aan de lijn wou wandelen.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1283735
Ze is twee jaar, dus dat denk ik niet.
We hebben wel een kat die nu begint te puberen en Tilly probeert ervoor te zorgen dat hij zich aan de regels houdt. Misschien dat ze zich een beetje een roedelleider voelt en daar wat last van heeft. Zou dat kunnen?
Gebruikersavatar
Door Sher
#1283954
Ik kan toch soms ook wel dom zijn. Vanmiddag zag ik het gebeuren. We wandelen een route waar we bijna nooit komen. Mevrouw rent lekker voor mij aan tot we bij een kruispunt komen. Op het kruispunt kijkt ze vragend achterom. Ik loop haar voorbij en ga rechtdoor. Uit mijn ooghoeken zie ik dat ze blijft staan en zielig naar links kijkt. Eigenlijk leek haar dat een leuker pad.  :-\
Ik loop door zonder mijn pas in te houden en daar komt het prinsesje weer aanrennen. Ik word bespeeld.  :-X  :D
Ze rent als een idioot door modderplassen heen en weer, springt over slootjes en boomstammen.
Zo gaat het natuurlijk ook met het eten. Ze krijgt iets wat ze niet heel erg lekker vindt en dan gaat ze me zielig aan zitten kijken. Ze was de laatste tijd toch al wat gegroeid, dus ik denk dat ze wat te veel heeft gehad.
Het prinsesje is niet zielig, maar krijgt praatjes. Dat ik daar na twee jaar nog steeds in trap.  ::) :D
Gebruikersavatar
Door Dian
#1284021
oeps, ook al zo'n lekker klein wit mormeltje :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sher
#1284088
claudiaB schreef: ;D ;D ;D
wat zijn ze slim he!
:-X En daar wil ik dan nog een hondje bij ook. Ik heb al gehoord dat spaanse waterhonden ook slim zijn.  ::)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1286127
Voor iedereen die zich (met mij) zorgen heeft gemaakt over Tilly: sorry.  :-[
Nu mevrouw een paar dagen minder voer krijgt eet ze weer. Af en toe gaat het nog wat met lange tanden (jakkie, vis), maar uiteindelijk gaat alles naar binnen. Net heeft ze een gehaat stuk konijn gegeten en dat ging vlot naar binnen.  :naughty:
Ook de wandelingen verlopen steeds beter nu ik geen aandacht aan getreuzel besteed. Ze gaat aan de flexi en als ze blijft staan loop ik zonder te reageren door. Uiteindelijk komt de lijn dan strak te staan en dat is het moment dat ze bedenkt dat meelopen misschien handiger is. Vanavond heeft ze heerlijk meegelopen en heeft ze met veel plezier in het hoge gras liggen rollen.  8)
Door *loes*
#1286129
Gelukkig is er niets ernstigs aan de hand,tis gewoon een slim hondje ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door