Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1283543
Met DeeJay wil ik weer opnieuw aan de barf omdat ik merk dat ie het daar toch beter op doet dan op de brok.. wegens de verhuizing ed hadden we hem weer terug gezet op brok, maar gezien de drukte de afgelopen tijd verder, en een beetje uit luiigheid is het er niet van gekomen hem weer eerder terug te doen... Hij is eind september gestopt met barf, tot nu toe...

Ik kan alleen de link naar de site van Herby nergens vinden (of ik zoek niet goed genoeg) en ik wil de pup straks ook op barf, maar ik weet niet helemaal hoe ik dat aan moet pakken (aangezien een pup nog veel groeit en de hoeveelheden dus steeds zouden wisselen) of hoe ik hem over moet zetten van de brokjes/pap/ed die hij nu krijgt naar de barf... Ik ga ook nog wel zelf aan de snuffel hier, maar als iemand mij tips kan geven hoe ze het zelf aangepakt hebben...
Door wenche
#1283579
Ik ben nu (voor het gemak met uitrekenen aan kosten) even uitgegaan van 8 kg voor de pup (als hij hier komt met 8 weken) en een percentage van 6%, ik kom dan uit op 480 gram per dag...
Door athos 1
#1283926
Ik zou in ieder geval alvast beginnen met de pup op kvv te zetten en van daaruit op je gemak gaan barfen; maar in ieder geval van die brok af! :P
Door wenche
#1285966
athos 1 schreef: Ik zou in ieder geval alvast beginnen met de pup op kvv te zetten en van daaruit op je gemak gaan barfen; maar in ieder geval van die brok af! :P
Ik zat te denken om hem een week volledig op kvv te zetten en dan langzaam dingen toe te gaan voegen... Te beginnen met kippennekjes...
en dan dus bv smuldier pens met daarbij kippennekjes (2 maaltijden) en kvv compleet (2 maaltijden)
Door Lizzy
#1286472
Het overzetten op KVV doe je alleen voor je eigen gemak, want voor de pup is het niet nodig. Ik zou dus gewoon lekker met BARF beginnen en inderdaad met kippen en eendennekjes als vleesbot. En 6% in totaal lijkt me een prima uitgangspunt. Als je dan 40% a 50% vleesbot, 15% a 20% orgaanvlees, 5% a 15% groentenmix en de rest spiervlees/vis voert: dan zit je helemaal goed (dus je ziet, ook met een pup komen de percentages niet ZO krap dat er een raketgeleerde voor nodig is om het pupje goed groot te brengen :biggrin2:).
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1289510
wat Lizzy zegt "voor je eigen gemak" en gemoedsrust!! Ik durfde Bantu ook niet gelijk op volledig BARF te zetten als pup, omdat ik zelf nog het een en ander moest uitvogelen. Ik heb haar de eerste 2 weken op CB gehad, met iedere dag iets anders aan het menu toegevoegd. Na 2 weken stond ze op volledig BARF
Door wenche
#1289838
Ik ben natuurlijk met DeeJay al wel aan het barfen, maar toch ben ik een beetje voorzichtig wat de pup betreft (zal wel weer zo'n overbezorgde moeder trekje zijn)...
Door Anthraciet
#1289868
Toen ik Tati kreeg in begin april, heb ik haar direkt op barf gezet.
Natuurlijk wel even gekeken wat ik wel en niet kon geven, een hele fazant heb ik in het begin natuurlijk nog niet gedaan (zou ook veel te zwaar geweest zijn ;D), maar ze heeft in principe bijna alles al meteen gegeten en vond het allemaal geweldig! :D

Ik kon vrijwel direkt ook al kippennekken, kipkarkas, runderstrot e.d. geven, dat was helemaal geen probleem.
Sinds een week of 4 eet ze ook al fazant en houtduif en er blijft niet eens een veertje over, zo lekker vindt ze het :biggrin2:

Ik ben begonnen met 5% te geven, daar deed ze het prima op. Nu geef ik zelfs heel iets minder omdat ze toch de neiging had wat dikkig te worden. Zal zo rond de 4% zitten nu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door