Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Robert & Mirjan
#1272207
Heel heel vroeger (20 to 30 jaar) gaven kennisen van mijn ouders altijd een plant of kruid tegen wormen. Alleen die mensen zijn we uit het oog verloren en mijn ouders weten niet meer welke plant dat was.
Wie weet welke plant ik het over heb en heeft er misschien ook een foto van. (weet namelijk net het verschil tussen een roos en tulp)
Door Juul
#1272222
Boerenwormkruid?

http://www.waterwereld.nu/boerenwormkruid.php

Ik weet niet of je ermee wilt gaan ontwormen? Het bevat gif, thujon. En de hoeveelheid daarvan kan per plant verschillen, en is aan de buitenkant niet te zien. Ik heb er verder geen verstand van, maar ik zou daar dus voorzichtig mee zijn. Misschien toch beter een tabletje gebruiken?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1272271
Er zijn er wel meer die wat doen tegen wormen maar lang niet allemaal even ongevaarlijk.
Alsem, Zwarte walnoot, pompoenpitten, boerenwormkruid, knoflook, tijm, pepermunt, peper en vast nog wel meer.
Door Robert & Mirjan
#1272704
[quote="jalukrifa"]
Boerenwormkruid?

http://www.waterwereld.nu/boerenwormkruid.php

Ik weet niet of je ermee wilt gaan ontwormen? Het bevat gif, thujon. En de hoeveelheid daarvan kan per plant verschillen, en is aan de buitenkant niet te zien. Ik heb er verder geen verstand van, maar ik zou daar dus voorzichtig mee zijn. Misschien toch beter een tabletje gebruiken?
[/quote]
Dat is hem en na het verhaal gelezen te hebben dat dit voornamelijk schapen eten (die mensen hadden schapen) hebben hun waarschijnlijk gedacht een hond kan dit ook krijgen maar ik wist niet dat hier gif in zat.
Als het geen kwaad kon wilde ik dit gaan doen ben namelijk niet zo'n voorstander van tabletten (in het algemeen) en pasta. Maar dan liever toch maar tabletjes.
In ieder geval bedankt voor de moeite.
Door Mevroi Kruim
#1274654
Tja, om de wormen weg te krijgen moet je iets hebben waar ze niet blij van worden, en da's meestal iets giftigs. Sommige soorten gif zijn gevaarlijker voor de gastheren dan andere, maar chemische ontwormingsmiddelen bevatten net zo goed gif. Alleen is daarvan wel uitgezocht hoeveel een hond of kat zonder al te veel problemen kan hebben en is de hoeveelheid per dosering precies bekend.
Ik zou met boerenwormkruid en consorten idd ook goed uitkijken.
Door tonniewerth
#1275079
Hoi, ik heb jarenlang Australische parkieten gekweekt, en die ontwormde ik altijd met boerenwormkruid.
Nooit heb ik daar problemen mee gehad.
kijk alleen wel goed uit waar je het plukt.
Groetjes Ton.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1276023
tonniewerth schreef: Hoi, ik heb jarenlang Australische parkieten gekweekt, en die ontwormde ik altijd met boerenwormkruid.
Nooit heb ik daar problemen mee gehad.
kijk alleen wel goed uit waar je het plukt.
Groetjes Ton.
Vogels kunnen heel wat beter giftige planten eten dan wij of honden en katten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1280242
Alsem of Absint is een bekend antiwormmiddel, maar net als met boerenwormkruid erg mee oppassen, het is wel gifitg.
Door sandrra
#1280313
Thee bij wormen

* 8 gr Alsemtoppen in een liter kokend water
* Een uur laten trekken, in de morgen drinken


Dit had ik gevonden. Dit is voor de mens, kan deze verhouding dan ook voor de hond en/of kat gebruikt worden?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1282777
SandRRa schreef: Thee bij wormen

* 8 gr Alsemtoppen in een liter kokend water
* Een uur laten trekken, in de morgen drinken


Dit had ik gevonden. Dit is voor de mens, kan deze verhouding dan ook voor de hond en/of kat gebruikt worden?
Ja, maar dan maar een half kopje ervan geven per dag.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door