Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door VeraNova
#1280380
Hoi!

Ik zag net in het rijtje bij kvv merken All Animal staan.

Ik vraag me af of dit geschikt is om mee te beginnen.
Van brok naar hele stukken vlees met bot is misschien wat te veel?
Er zijn maar 4 diersoorten te krijgen, maar is het misschien iets om hier de eerste twee weken mee te beginnen?
Of kan ik beter met rodi, of smuldier beginnen? Ik heb net zitten zoeken, maar ik het wordt mij niet helemaal duidelijk wat er in smuldier of rodi zit.
Zit er in iets dat rund compleet genoemd wordt ook orgaan en bot?

Gr. Linda
Door henneke
#1280434
als je kiest voor beginnersbotten en evt de stukken vlees eerst knipt is er geen reden om eerst op de kvv te beginnen wel moet je je eerst goed inlezen in de bibliotheek bij beginnersdocumentatie .
Door 202Spots
#1280489
VeraNova schreef: Of kan ik beter met rodi, of smuldier beginnen? Ik heb net zitten zoeken, maar ik het wordt mij niet helemaal duidelijk wat er in smuldier of rodi zit.
Zit er in iets dat rund compleet genoemd wordt ook orgaan en bot?
Wanneer er kompleet op staat ,dan zit er volgens de smuldier site ook orgaan vlees door.
Ik neem aan dat er met kompleet dan ook gemalen bot in zit, ook in  de rundmaaltijd  is dat dan meestal bot van kippenbotten afkomstig,omdat rundbotten veel te hard zijn om te vermalen.
Anders even 'n mailtje naar de eigenaars/maker van smuldier om zeker te weten wat er in zit?
Door VeraNova
#1280511
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga nog maar weer even verder lezen.
Ik lees verschillende dingen over het overgaan van brok naar barf via kvv.
Liefst sla ik die kvv gewoon over, maar wil graag het goede doen en weet niet wat wijsheid is  :-\

Gr. Linda
Door deja
#1280619
Ik weet 100 % zeker dat er in smuldier kompleet geen bot zit niet in de vleeskompleet rode wikkel en niet in de komplete maaltijk blauw\groene wikkel er gaat wel kalk door maar uit een potje.
Er zit wel orgaan in en dus ook kalk maar geen echt bot, door de enkelzijdige dat is de kip dat zijn wel karkassen gemalen met kippevlees daar kan je eventueel wat groenteprut door doen.
Succes Marjan.
Door Happy Tail
#1282158
VeraNova schreef: Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga nog maar weer even verder lezen.
Ik lees verschillende dingen over het overgaan van brok naar barf via kvv.
Liefst sla ik die kvv gewoon over, maar wil graag het goede doen en weet niet wat wijsheid is  :-\

Gr. Linda
hier heb ik ook een hond gelijk van brok overgezet op Barf.
In het begin heb ik relatief veel pens gevoerd om de darmen een boost te geven en kipkarkas/nekken/vleugel met veel spiervlees erbij.
Na een week of 3 gingen er zalmkoppen, geitenribben en eenden karkassen in....
ligt er een beetje aan hoe je hond erop reageert natuurlijk, deze moest ook nog leren hoe hij een groot stuk dat niet in een keer past nu naar binnen kreeg.
Door Lizzy
#1282230
VeraNova schreef: Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga nog maar weer even verder lezen.
Ik lees verschillende dingen over het overgaan van brok naar barf via kvv.
Liefst sla ik die kvv gewoon over, maar wil graag het goede doen en weet niet wat wijsheid is  :-\

Gr. Linda
Hoi Linda, je kunt KVV gewoon overslaan hoor! Het is nergens voor nodig om eerst KVV te geven, voordat je gaat barfen. Gewoon beginners-vleesbotjes geven met spiervlees, orgaanvlees en wat groenten in de juiste percentages en voila!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door