Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1281503
Hallo allemaal,

Mijn naam is carmen en ben nieuw in KVV & BARF land.
Ik heb 2 Ierse Setter reuen van 2 (28 kilo) & 3 jaar (26 kilo)

Omdat mijn knipje het helaas nog niet toelaat om volledig te gaan barfen, zal ik beginnen met kvv.
En het zal smuldier worden, want dat is lekker betaalbaar
Mijn honden zitten vanaf vandaag volledig op kvv maar ik wil het wel een beetje gaan combineren alvast om zo later als mijn knip het toelaat helemaal over te gaan op BARF.

Nu heb ik ontzettend veel op dit forum gelezen en dit was zelf mijn idee:

Per dag zo'n 750 gram smuldier compleet (alle varianten) aangevuld met 50 gram groenten
De groenten bestaan uit: Alfalfa sprouts, zoete aardappel, gemberwortel, 2 soorten sla, knoflook, wortels en loof, bietjes, snijbonen, peterselie, komkommer, bloemkool & broccoli (ik hoop dat dit niet te veel is)
Per week zo'n 200 gram aan biogarde/yoghurt door de smuldier erbij
Per week 2 rauwe eieren door de smuldier erbij

Op zaterdag 400 gram smuldier vervangen voor 400 gram vissen koppen
Op maandag & woensdag 400 gram smuldier vervangen voor 400 gram nekken/rugstuk/karkas

Ook heb ik nog genoeg smuldier aanvulling: kip hart en pens
Kan ik dit ook vermengen met de complete maaltijd?

En eendagskuikens? is dat een tussendoortje of kan dat ook als vervanging voor smuldier gegeven worden?

Ik hoop dat ik zo een beetje op de goede weg ben. Als er iets ontbreekt, dan hoor ik het graag.

Groetjes van Carmen, Rocko & Pops
Laatst gewijzigd door Miss_Carmen op za 13 jun 2009, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suri&Bohdi
#1281707
Hallo..
Ik doe het ongeveer hetzelfde als jij..
alleen zou ik de pens en hart niet vermengen met al een
compleet maaltijd omdat er al meer dan zat orgaan in zit...
je zou de hart of pens wel kunnen bijgeven als je eens een keer
een kaal karkas erbij hebt zitten zodat ze wat makkelijker ontlasten...

Als je de complete maaltijd wilt aanvullen kun je dat het beste doen met of vleesbot
of spiervlees en dan het liefst een soort die er niet al inzit en dat is bij smuldier alles behalve rund..

de kipvariant zou je wel kunnen bijgeven bij de compleet..
dat doe ik hier wel eens als wat extra's als ik geen vleesbotten op voorraad hebt..

voor de prijs hoef je barf trouwens niet te laten..kijk maar eens bij herby dogshape of
lupa genoeg voor helemaal niet al te veel
investeer eenmalig in een flinke vriezer en je kunt aan de slag

en je hebt twee honden van een aardig formaat en dat is fijn bij het ontdooien en opvoeren van al die kilo verpakkingen..

van eendagskuikens heb ik geen verstand..heb hetzelf nog nooit gevoerd..
veel succes ermee
en welkom op barfplaats
Door Miss_Carmen
#1281938
Hoi Brunhober,

Ik zou wel een grotere vrieskist willen kopen, maar dan moet er ook gelijk een groter huis bij :)
Heb donderdag wel een vrieskistje opgehaald, maar dat is er 1 van 83 x 63 x 65. Niet zo heel groot, maar genoeg om wat in te kunnen slaan.
Daarbij woon ik redelijk dichtbij een Barf distributeur, dus kan ik zo heen en weer rijden.
Ik ga zometeen alvast 10 kilo nekken/karkassen/rugstukken halen

Maar voor nu heb ik nog geen problemen met smuldier. Rocko, die al sinds 3 weken redelijk dunnen poep had, heeft vandaag voor het eerst weer lekkere harde keutel neergelegd  ;D
Vanavond gaan ze hun eerste nek krijgen, dus ik ben benieuwd.
Door Nynke
#1282189
[quote="Miss_Carmen"]
Op maandag & woensdag 400 gram smuldier vervangen voor 400 gram nekken/rugstuk/karkas
[/quote]


Welkom Carmen  :) :)

Bovenstaande zou ik zelf niet als 1 maaltijd geven, dan heb je nl.  wel veel bot, maar weinig vlees, waardoor je honden misschien moeite met ontlasten krijgen. Dan liever 2 keer 200 gram karkas met 200 gram vlees  :)
#1282349
Mijn honden krijgen ongeveer met zijn tweeen een kilo per dag. Heb tervuerense herders. Zou goed blijven kijken naar het formaat van je hond wellicht is 800 gram te veel op een dag maar dat merk je vanzelf.
#1282394
Rocko staat op 3% omdat hij volgens de keurmeesters te plat is. Hij moet dus meer spiermassa kweken.
Pops staat op 2% en Rocko zal daar uiteindelijk ook naar toe gaan.

Ben uitgegaan van een gemiddeld gewicht van 30 kg.
#1283131
Ben erachter dat 3% teveel is voor Rocko.
Hij wilde vanmorgen niets, maar dan ook niets hebben na de 800 gram van vrijdag en zaterdag.

Ze hebben vandaag wel allebei voor het eerst eenden nekken gehad. En die gingen er met smaak en plezier in.  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door