Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Laura W
#128100
Sinds zondag hebben we een hond erbij en die is van brokken meteen overgegaan op vers. Hij eet het prima en poept ook goed, maar hij borrelt soms als een gek. Je hoort zijn ingewanden soms vanaf de andere kant van de kamer tekeer gaan. ::) Hij is soms onrustig, maar het borrelt ook als hij rustig ligt, dus ik denk niet dat de onrust door het borrelen komt.

Of zou hij te weinig krijgen en dat het door een lege maag komt. Ik ga ze zo eten geven en dan zal ik eens luisteren of het ophoudt, want nu borrelt het weer aardig. Ik heb ook het idee dat hij af en toe behoorlijke scheten laat, wat weer logisch is met al dat borrelen.

Wie kent dit fenomeen en de oorzaak?
Laatst gewijzigd door Laura W op za 17 jul 2004, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#128153
Ik denk dat dit te maken heeft met de overgang. Je hebt een hond met totaal slappe darmen (door 100% steriel voer) over gezet op een voer waar de hond iets mee moet: verteren (brokken is voorverteerde rommel waar een hond dus slappe/slechte darmen van krijgt). Da's dus een beetje zwaar voor 'm. Om hem wat te helpen en de darmen te ondersteunen, zou je heel goed probiotica kunnen gaan geven. Men noemt het ook wel acidophilus.

Je kunt ook voor een dag of 2 wat gekookt water over de voeding gooien. Misschien dat dat ook wat helpt.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 17 jul 2004, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura W
#128169
Ik heb vandaag eens extra opgelet en sinds hij gegeten heeft rommelt hij niet meer.

Ik zal eens kijken of probiotica en/of gekookt water helpen. Is gewone yoghurt ook goed als probiotica, of moet je dan speciale yoghurt hebben?
Door geer
#128170
Ted had ook last van enorm rammelende darmen toen wij haar overzetten op vers...je kon haar echt aan 't andere eind van het huis (wij wonen niet zo groot ;)) horen. Het zijn gewoon de darmen die ineens 'wakker worden', na een paar dagen was het over...
Door Laura W
#128173
Gelukkig is hij dus niet de enige. De andere twee honden hebben bij het overzetten destijds nergens last van gehad, dus ik verwachtte dit niet.

Hij kreeg trouwens op het vorige adres wel af en toe pens en vlees, maar of dat rauw was weet ik niet. ::)
Door Francisca
#128220
Mika heeft ook nog wel eens last van rommelende darmen en scheten laten. :-X ;D Ik heb nu wel het idee dat het minder word.En dat na nog maar 3 weken vers.
Door Laura W
#130278
Ik heb hem de laatste dagen eigenlijk niet meer zo gehoord, maar ik lig er natuurlijk niet continue naast met mijn oor. ;)

Yoghurt is dus zowiezo wel goed? Dan doe ik wel een scheutje door zijn vlees, lust hij vast wel. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door