Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#128115
dit is wat er in korte bewoordingen allemaal mankeert aan Spike, mijn logé.

Ik heb de eerste avond een meeega dikke teek uit zijn achterpoot getrokken, echt hij was zo groot als een dikke boon ik heb in mijn leven nog niet zo'n dikke gezien. Daaronder zit nu een beste zwelling.
Onder zijn buik heeft hij ook zo'n dikke bult met zwarte korstjes-rommel eromheen, die bult is rood. Zou dat ook een oude tekenbeet zijn?
Zijn anaalklieren zaten bom- en bomvol, terwijl hij 3 weken geleden nog bij de trimsalon was geweest (daar controleren ze dat toch ook meestal wel?)
Zijn ellebogen zien er van afstand een beetje bruinig uit maar als ik de vacht opzij doe :o helemaal rauwe huid met schilfers. En ik heb het arme dier nog niet eens grondig geïnspecteerd, dat ga ik zo doen.

Wat moet ik hiermee? Met die bulten en die ellebogen? Beetje zilverwater op doen ofzo?
Nou ik ben benieuwd wat ik nog meer tergenkom....ik heb echt het gevoel dat dat dier meer 'meubilair' is en dat ze hem nooit eens fatsoenlijk nakijken.

En hij stinkt.........pffffffffffffff.........Heidi kwam gisteren thuis die was een paar dagen weggeweest en ze zei: ik kon in het trappenhuis al ruiken dat hier een andere hond was. 8)

Kl*te dat hij maar 2 weken blijft en geen 3 maanden, anders zou ik hem eens flink onder handen nemen :-\
#128135
[quote="Femke"]
én een dikke kale bijtplek aan zijn staart (van anaalklieren?)
[/quote]

Dat zit er dik in ja ... Alhoewel het ook een andere reden kan hebben, want ik hoef denk ik niet te vragen wat je logee te eten krijgt :-X ;). De bulten zou ik zelf even schoonmaken en houden met ( ik gebruik altijd zilverwater inderdaad en na een paar dagen calendulan ). Van de ellebogen kan ik je geen antwoord op geven, maar ben zelf ook wel benieuwd wat daar voor reacties op komen want Eidos heeft daar ook van die eeltplekjes zitten..

Verder een lekker bad geven misschien met tea tree shampoo ;) ;D en dan ziet ie er al gelijk een heel stuk joveler uit denk ik ;) ... ook Ruikt hij dan wat beter :P..

Veel plezier :P ;) ;D
#128136
[quote="Eidos"]
[quote="Femke"]
én een dikke kale bijtplek aan zijn staart (van anaalklieren?)
[/quote]

Dat zit er dik in ja ... Alhoewel het ook een andere reden kan hebben, want ik hoef denk ik niet te vragen wat je logee te eten krijgt :-X ;). De bulten zou ik zelf even schoonmaken en houden met ( ik gebruik altijd zilverwater inderdaad en na een paar dagen calendulan ). Van de ellebogen kan ik je geen antwoord op geven, maar ben zelf ook wel benieuwd wat daar voor reacties op komen want Eidos heeft daar ook van die eeltplekjes zitten..

Verder een lekker bad geven misschien met tea tree shampoo ;) ;D en dan ziet ie er al gelijk een heel stuk joveler uit denk ik ;) ... ook Ruikt hij dan wat beter :P..

Veel plezier :P ;) ;D
[/quote]

Ik heb op de bijt- en eeltplekken zilverwater gedaan, en dat plekje met zwarte korstjes onder zijn buik lijkt wel een klein tumortje? Ach ik weet het ook niet ik heb nog nooit een tumor gezien.
Ik zal het voor die 2 weken goed verzorgen en als ik hem meegeef zeggen dat ze het goed in de gaten moeten houden.

Misschien vraag ik ze ook nog wel of ze eens goed willen nadenken over wat gezonde hondenvoeding is maarja eigenlijk is het none-of-my-business :-X :-X :-\
#128138
Eidos schreef: Van de ellebogen kan ik je geen antwoord op geven, maar ben zelf ook wel benieuwd wat daar voor reacties op komen want Eidos heeft daar ook van die eeltplekjes zitten..


Veel plezier :P ;) ;D
Vraagje: hoe zien die eeltplekken er bij Dos uit dan? Ik ken ze niet, Sunday en bowie hebben ze geen van beide.
Deze zijn een beetje bruinig/zwartig, met hele diepe, ja, soort van kloven? En schilfers/korstjes/wild vlees?. Lijkt een beetje nattig ???

Nou ja kweetookniet hoe ik het moet omschrijven. Ziet er naar uit in elk geval.
#128142
Femke schreef:

Vraagje: hoe zien die eeltplekken er bij Dos uit dan? Ik ken ze niet, Sunday en bowie hebben ze geen van beide.
Deze zijn een beetje bruinig/zwartig, met hele diepe, ja, soort van kloven? En schilfers/korstjes/wild vlees?. Lijkt een beetje nattig ???

Nou ja kweetookniet hoe ik het moet omschrijven. Ziet er naar uit in elk geval.

Ohwww.... nee zo zien ze er bij dos niet uit gelukkig ..!!!
De plekjes zitten bij dos echt op de voorpootjes op de ellebogen. daar is een heel klein stukje haar weg, en daar zit een droge witte plek .. Soms komen er wat piepkleine schilfertjes af, maar eigenlijk is het een droog stuk huid .
#128155
nou ik heb hem gedouched, kwam onderweg nog 3 dikke teken tegen. Nu ruikt hij voor even fris ;D Hij heeft ook wel een giga vacht hoor.
Ik denk dat Spike mij nu al een stuk minder leuk vindt :-* ik ga vanmiddag als bonus maar een lekker stuk met ze fietsen ;)

Enne Leo.....tis geen tepel want hij zit, zeg maar, op zijn ribbenkast achter zijn elleboog. Ik zal zeggen dat ze dat in de gaten moeten houden.
#128156
Leo schreef: arme hond, lekkere baas heeft ie! eveneen keer lekker wassen, plek op buik kan tepel zijn die wat onrustig is? en als je wil kan je zijn anaal klieren even zelf uitknijpen, lijkt me wel aardig karweitje voor je zo op de zaterdag! ;D
Heeft Heidi vanmorgen gedaan (de schat)

Ik heb een zwakke maag, vooral 's ochends, en geen anaalklieren-verstand want mijn hond heeft ze niet meer.

Ik mocht Spike zijn kop vasthouden (goed he :P)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door