Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ands
#1280620
Welke delen van struisvogel kan je geven?  Valt in principe onder gevogelte, maar is toch wel een stukske groter. Doh

Heb al gevonden: maag, hart, vlees, long (wordt aangeboden bij Lupa ).

Bij een site van een struisvogelkwekerij staat struisvogelnek aangeboden, mag dit aan mijn hond gegeven worden?

Was van plan er is naar te bellen, maar wil eerst wel weten wat ik kan en mag geven voor ik begin te schooien.
Door Peter79
#1280626
ands schreef: Bij een site van een struisvogelkwekerij staat struisvogelnek aangeboden, mag dit aan mijn hond gegeven worden?
Ik kan je vragen niet beantwoorden, maar ik wil wel graag weten welke struisvogelkwekerij dat is.
Door ulla
#1280635
Ik weet niet of struisvogelnek niet te hard is.

verder kan je vlees.maag,hart en long geven.
Maag en long hebben niet veel voedingswaarde.
Door ands
#1281162
op zooplus is er een gedroogde versie van struisvogel verkrijgbaar,

bevat:
    * struisvogel-darm
    * struisvogel-medaillons
    * struisvogel-rollies
    * struisvogel-krallions (klauwenschijven)
    * struisvogel-nek

ook zijn er gedroogde vlakke pezen verkrijgbaar.  Dus kan gewoon is zien of ik aan iets geraak en dan gewoon uitproberen.
Door Peter79
#1281238
ands schreef: Bij een site van een struisvogelkwekerij staat struisvogelnek aangeboden, mag dit aan mijn hond gegeven worden?
Zooplus is toch geen struisvogelkwekerij. :-X :-X :-X :-X

Kan je mij een link geven van deze kwekerij waar je die nekken hebt gezien??
Door mrloes
#1281397
hallO

Ik heb struisvogelvlees via Herby (3 Euro p/kilo) en verder heb ik weinig kunnen vinden tijdens mijn speurtocht laatst.
Veel 'farms' lieten weten dat t orgaanvlees niet verkocht mocht worden ...
Heb wel eierschalen weten te bemachtigen en deze tot poeder vermalen = calcium.
Gedroogde struisvogel-snacks heb ik via Spat in A'dam besteld, online.

Ben benieuwd wat je gevonden hebt!

marloes
Door ands
#1281632
Momenteel nog niet echt iets, maar is een kwekerij niet zo ver van bij mij vandaan.  De struisvogelnek staat op hun lijst bij vlees; maar wou eerst weten wat ik mag geven voor ik ga schooien.
Door Lizzy
#1281865
ands schreef: Welke delen van struisvogel kan je geven?  Valt in principe onder gevogelte, maar is toch wel een stukske groter. Doh

Heb al gevonden: maag, hart, vlees, long (wordt aangeboden bij Lupa ).

Bij een site van een struisvogelkwekerij staat struisvogelnek aangeboden, mag dit aan mijn hond gegeven worden?

Was van plan er is naar te bellen, maar wil eerst wel weten wat ik kan en mag geven voor ik begin te schooien.
Ik heb geen idee of het hard of te hard is, struisvogelnek. Ik weet wel dat Cindy laatst een struiskarkas had en die zo heeft weggekieperd omdat het bot te hard was.... Je zou het kunnen proberen hoor, maar ik zou zelf eerst even het bot bewerken met hamertje en snoeischaar om te kijken hoe hard het is.
Gebruikersavatar
Door nova
#1282032
Ik heb gelezen ( helaas weet ik ff niet waar) dat struisvogelbot hol en bros is, dat het makkelijk gegeven kan worden.
Ik hou het wel bij spiervlees of orgaan, en dat hebben ze hier graag
Gebruikersavatar
Door nova
#1282057
Ik heb alleen spiervlees gehad :-[, en zou ik aan orgaan kunnen komen, dan zou ik dat ook nemen  ;)
Door ands
#1282438
Dit staat in de  Nederlandstalige onlineversie van Tom lonsdale vermeld: " Wil zowel haarwild als gevederdvoer rauwe vlezige botten en orgaan van hert, ree, haas, duif, emoe, struisvogel, kangoeroe, enz... wanneer beschikbaar".
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door