Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gertie
#128093
Hoe lang kan het ontgifte duren? onze Guusje, jack russel had altijd last van jeuk en had regelmatig een rode buik. Ze staat nu ± 5 maanden op CB en het gaat beter. Ik dacht op een gegeven moment dat het zo goed als zeker over was :-\helaas de jeuk blijft al is het zeker veeeel minder als voor de kvv, Haar buik is niet meer rood maar als hij nu verkleurd is hij bruin/geel/rood roestkleur dus ;D kan het zijn dat ze nog steeds aan het ontgifte is?? overguns blijft ze een "honden" geurtje houden en wassen kan ik haar alleen met speciale shampo ::)
Laatst gewijzigd door gertie op za 17 jul 2004, 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ducktails
#128106
Zitten er in CB ook granen?
Bij mijn teef gingen deze klachten pas weg toen ik echt helemaal geen granen ging voeren.
Dat betekende dus zelf samenstellen, Barfen dus....zonder graan.
Ria
Door Paul_Barte
#128113
Theoretisch zal het niet meer komen door de overgang op vlees maar uitzonderinmgen bevestigen altijd de regel :-\

Denk eigenlijk dat er iets anders aan de hand is met de hond.
-Is er ooit een huidafkrabsel gemaakt i.v.m. mijten?
-Is er ooit gekeken of de hond last heeft van huidgisten?
Vooral dat laatste levert ook en speciaal geurtje op (vak is dit het geval bij honden die veel anti-biotica hebben gehad vanwege huidproblemen).

Voor Ria.,
Ook in CB zit een minimale hoeveelheid gepofte rijst.
Door gertie
#128509
[quote="Paul_Barte"]
Theoretisch zal het niet meer komen door de overgang op vlees maar uitzonderinmgen bevestigen altijd de regel :-\

Denk eigenlijk dat er iets anders aan de hand is met de hond.
-Is er ooit een huidafkrabsel gemaakt i.v.m. mijten?
-Is er ooit gekeken of de hond last heeft van huidgisten?
Vooral dat laatste levert ook en speciaal geurtje op (vak is dit het geval bij honden die veel anti-biotica hebben gehad vanwege huidproblemen).

Voor Ria.,
Ook in CB zit een minimale hoeveelheid gepofte rijst.
[/quote]

Er is nooit een huidafkrabsel gemaakt voor mijten. Als ze mijten zou hebben zou het dan niet in de loop van de tijd (± 6 jaar) erger moeten zijn geworden?? Ze heeft ook geen schilverige huid. Ook is er nooit gekeken of ze last had van huidgisten. Ze heeft nog nooit antibiotica gehad. Wel heeft ze ooit een injectie gekregen voor alergieen in het algemeen, deze hielp helemaal niet. Als ze in hel "verleden" iets kreeg met kruiden reageerde ze heftiger en werd het buikje roder.

Het is niet zo dat ze vergaat van de juik maar als je op haar huid krabt kun je zien dat ze jeuk heeft en de verkleuring op haar buikje is van tijd tot tijd ook aanwezig.
Door Paul_Barte
#128510
Okido, bedankt voor de info.
Het KAN zijn zoals Ria zegt dat de hond supergevoelig is voor graanproducten.
Ken honden die van een halve snee brood er maanden lang niet uitzien en barsten van de jeuk.
Indien je aan 'onderdelen' kan komen zou ik toch eens proberen om het zelf klaar te maken OF een voer proberen met een compleet ander eiwitbasis zoals de Lam of liever nog de eend.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#128511
[quote="Paul_Barte"]
Okido, bedankt voor de info.
Het KAN zijn zoals Ria zegt dat de hond supergevoelig is voor graanproducten.
Ken honden die van een halve snee brood er maanden lang niet uitzien en barsten van de jeuk.
Indien je aan 'onderdelen' kan komen zou ik toch eens proberen om het zelf klaar te maken OF een voer proberen met een compleet ander eiwitbasis zoals de Lam of liever nog de eend.

[/quote]

Ze kan toch ook Cb zonder rijst bestellen?
Door Paul_Barte
#128513
Yep..is ook nog een optie :-[
Echter..............denk eigenlijk niet dat die paar procent gepofte rijst het probleem zal zijn.............
Echter..als je het niet probeert zul je het nooit weten.
Door gertie
#128514
Bedankt voor het meedenken en ik heb lam en eend en ga het proberen. Gossie, ik heb er 5 en voer 3 verschillende versies :-\ en ik was zo blij met de kilo´s ;) ;D ;D
Door gertie
#128515
[quote="Angelique"]
[quote="Paul_Barte"]
Okido, bedankt voor de info.
Het KAN zijn zoals Ria zegt dat de hond supergevoelig is voor graanproducten.
Ken honden die van een halve snee brood er maanden lang niet uitzien en barsten van de jeuk.
Indien je aan 'onderdelen' kan komen zou ik toch eens proberen om het zelf klaar te maken OF een voer proberen met een compleet ander eiwitbasis zoals de Lam of liever nog de eend.

[/quote]

Ze kan toch ook Cb zonder rijst bestellen?
[/quote]

Da´s waar ook. Bedankt voor de tip.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door