Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ilke
#1280349
Hallo allemaal,

Ik ben Silke en we hebben 3 honden.
Twee tweejarige Duitse Herder tefen (Anuk en Indy), en Bronco een Beauceron (Franse Herder) reu van 10 Jaar oud.

Afgelopen vrijdag (05-Juni),
ik sta met alle 3 aan de deur om ze uit te laten valt in eens Bronco om, verkramt enkele seconden en begint vervolgens ca. 2 minuten heftig te trappen,
schuim te bekken en zijn urine te laten lopen.
(Dit was de eerste keer dat we een aanval mee maakten, ik had wel is ‘s ochtends schuim gevonden, maar kon dat nooit plaatsen)

Binnen een half uur waren we bij onze Da,
die onderzocht Bronc , nam bloed af voor een levertest, en scheef 2 x daags 100 mg Phenoral voor (er werd ook bij verteld dat hij er wat sloom van kan worden)
Binnen een uur kregen we bericht dat de lever in order was.

Zaterdag (06-06) gaat het best goed met Bronc. en hij loopt en poept normaal.
Zondag  middag  (07-06) begint hij als besopen te torkelen en heeft nauwelijks controle over zij achterhand. Op zondag geen ontlasting.
Maandag (08-06) in overleg met de DA halveren we de dosering op 2 x daags 50 mg Phenoral. 
Zoals de DA ook al zei verbeterd er in eerste instantie niet veel. Ook Maandag geen ontlasting.
Dinsdag morgen (09-06) poept hij een beetje maar wel dun (ik had maandag avond extra wat pens en olie in het voer gedaan)
de controle over de achterhand word af en toe beter. En ’s avonds poept hij weer.
Woensdag (10-06) gaat het weer een klein beetje beter, omdat Bronco extreem hongerig is van de medicijnen ga ik over van 2 naar 3 (vlees) maltijden per dag.
Dit ook omdat hij verder geen hoogtepunten in de dag heeft.
Donderdag (11-06) Bronco is weer iets wakkerder in zij ogen, loopt nog wel wat slalom maar we beginnen hoop te krijgen dat het torkelen van de hogere dosering kwam.
Het is wel eng omdat hij ook af en toe weer wat drukker doet (aandacht vragen … in principe normaal, maar ik weet niet hoe lang hij al ziek is, du misschien een voorteken ?)

We staan nog helemaal in het begin van de behandeling, en zijn nogal overdondert wat er allemaal gebeurt is.
Op mijn zoektocht op het Internet om meer te weten te komen over Epilepsie,
de oorzaken ervan, en de mogelijkheden voor behandeling kwam ik de website van “Epilepsie bij honden” tegen.

Ook hier op het forum word er vaak naar verwezen,
maar nu heb ik het probleem dat registreren niet lukt !  (krijg de melding dat ik een “Web-based emailadres “ heb)  Dit is naar mijn weten niet zo, (zie mijn profil)
Heb Diensdag avond hierover een mail naar de Moderatoren gestuurd, maar helaas nog geen reactie terug.

Kan hier op het forum mij iemand vertellen hoe ik op het Epilepsieforum kan komen, of wat ik op het Moment verder kan doen voor Bronco ?

Groetjes,
Silke

PS: Bronco is op 27-05 geënt met Cocktail, Rabiës en Kennelhoest en 3 dagen later had hij Frontline ! :-(
      De schuim die ik niet kon plaatsen vond ik al voor die tijd… had ik maar geweten dat hij epileptisch is ...
Door tieneke
#1280359
ilke schreef: Hallo allemaal,

Ik ben Silke en we hebben 3 honden.
Twee tweejarige Duitse Herder tefen (Anuk en Indy), en Bronco een Beauceron (Franse Herder) reu van 10 Jaar oud.

Afgelopen vrijdag (05-Juni),
ik sta met alle 3 aan de deur om ze uit te laten valt in eens Bronco om, verkramt enkele seconden en begint vervolgens ca. 2 minuten heftig te trappen,
schuim te bekken en zijn urine te laten lopen.
(Dit was de eerste keer dat we een aanval mee maakten, ik had wel is ‘s ochtends schuim gevonden, maar kon dat nooit plaatsen)

Binnen een half uur waren we bij onze Da,
die onderzocht Bronc , nam bloed af voor een levertest, en scheef 2 x daags 100 mg Phenoral voor (er werd ook bij verteld dat hij er wat sloom van kan worden)
Binnen een uur kregen we bericht dat de lever in order was.

Zaterdag (06-06) gaat het best goed met Bronc. en hij loopt en poept normaal.
Zondag  middag  (07-06) begint hij als besopen te torkelen en heeft nauwelijks controle over zij achterhand. Op zondag geen ontlasting.
Maandag (08-06) in overleg met de DA halveren we de dosering op 2 x daags 50 mg Phenoral. 
Zoals de DA ook al zei verbeterd er in eerste instantie niet veel. Ook Maandag geen ontlasting.
Dinsdag morgen (09-06) poept hij een beetje maar wel dun (ik had maandag avond extra wat pens en olie in het voer gedaan)
de controle over de achterhand word af en toe beter. En ’s avonds poept hij weer.
Woensdag (10-06) gaat het weer een klein beetje beter, omdat Bronco extreem hongerig is van de medicijnen ga ik over van 2 naar 3 (vlees) maltijden per dag.
Dit ook omdat hij verder geen hoogtepunten in de dag heeft.
Donderdag (11-06) Bronco is weer iets wakkerder in zij ogen, loopt nog wel wat slalom maar we beginnen hoop te krijgen dat het torkelen van de hogere dosering kwam.
Het is wel eng omdat hij ook af en toe weer wat drukker doet (aandacht vragen … in principe normaal, maar ik weet niet hoe lang hij al ziek is, du misschien een voorteken ?)

We staan nog helemaal in het begin van de behandeling, en zijn nogal overdondert wat er allemaal gebeurt is.
Op mijn zoektocht op het Internet om meer te weten te komen over Epilepsie,
de oorzaken ervan, en de mogelijkheden voor behandeling kwam ik de website van “Epilepsie bij honden” tegen.

Ook hier op het forum word er vaak naar verwezen,
maar nu heb ik het probleem dat registreren niet lukt !  (krijg de melding dat ik een “Web-based emailadres “ heb)  Dit is naar mijn weten niet zo, (zie mijn profil)
Heb Diensdag avond hierover een mail naar de Moderatoren gestuurd, maar helaas nog geen reactie terug.

Kan hier op het forum mij iemand vertellen hoe ik op het Epilepsieforum kan komen, of wat ik op het Moment verder kan doen voor Bronco ?

Groetjes,
Silke

PS: Bronco is op 27-05 geënt met Cocktail, Rabiës en Kennelhoest en 3 dagen later had hij Frontline ! :-(
       De schuim die ik niet kon plaatsen vond ik al voor die tijd… had ik maar geweten dat hij epileptisch is ...


Dit zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van de aanval  ;)
Ongelooflijk dat dit op 1 dag erin is gejast  :-X
Ik zou de hond meteen op vers zetten, er zitten hier mensen op Bp(oa 202spots)die er veel van afweten en je misschien verder kunnen helpen.
Sterkte met je hond!
Door 202Spots
#1280429
Sorry dat Bronco de seizures heeft..'t gebeurd veel bij oudere honden,en ik weet dat je kan schrikken...
Soms kan het even duren voordat je de juiste meds hebt gevonden..
Had je deze website gekeken?
http://www.epilepsiebijhonden.nl/home.htm
Wanneer je daar beneden aan op forum klikt dan krijg je 't Hollands talige forum:
http://www.epilepsiebijhonden.nl/forum/

Ik heb zelf ook veel aan de engels talige group gehad
http://www.canine-epilepsy.com/

Hang in there!
Door ilke
#1280460
Hallo 202Spots en Tieneke,

bedankt voor jullie snelle reactie.
Bronco is gelukkig al 10 jaar op barf sinds we hem met 8 weken van de fokker haalden.

Op epilepsievoorhonden.nl heb ik al de hele website bestudeerd, hier vond ik ook dat je met enten en vlooienmiddelen moet uitkijken.
Helaas te laat voor Bronco.
Op hun forum hoop ik nog meer te weten te komen, maar mijn email adres word niet geaccepteerd voor aanmelden,
van daar heb ik hier op barfplaats mijn verhaal neergezet.

Voor de Engelse website is helaas mijn taalkennis te slecht.
Door Eef+Stippels
#1280487
Misschien een idee om met je da te bespreken of Puur Leptyl wat voor jullie is...
Puur Leptyl bevat verdunningen van planten die een kalmerende en regulerende werking hebben op het centrale zenuwstelsel. Daarnaast zijn bepaalde middelen passend bij een bepaald ‘type’ epilepsie.

Puur Leptyl stimuleert een gezonde hersenfunctie en een sneller herstel na epileptiforme aanvallen. Het kan tevens, in tegenstelling tot veel reguliere medicatie, zonder bijwerkingen worden ingezet na een eerste aanval om herhaling hiervan te helpen voorkomen.
Door ilke
#1280566
Hallo Eef,

Bedankt voor de tip, ik zal het mijn Da vragen. Zet het meteen op mijn DA-Lijst.
Op het moment wil hij eerst nog een paar dagen afwachten hoe Bronco het verder op de Phenoral (nu 2 x 50mg) doet voordat we andere medicatie proberen.
Door ulla
#1280673
Je hebt een Email adres met .com, en die accepteren ze bij mijn weten niet, net als hotmail en nog een paar.
Als je op dat forum wilt komen moet je dus een ander email adres aan laten maken.

verder zou ik bij Bronco toch naar een onderliggende oorzaak laten zoeken, een hond van 10 jaar die epilepsie krijgt, daar is meestal iets anders aan de hand.
Ik ga er vanuit dat bij het bloedonderzoek ook naar de nierwaarden is gekeken.

Schildklier kan een mogelijke oorzaak zijn ,maar ook een tumor in het hoofd.

om een hond direct op de Phenoral te zetten was m.i. ook geen goed idee, en halveren ook niet, maar oke daar kan jij niets aan doen.

probeer met een ander email adres op het forum te komen, want ze kunnen je daar behulpzaam zijn.
Door ilke
#1280842
Hallo Ulla,

Super bedankt,  je bevestigt 100 % wat ik na (nog) een dag lezen denk beter te had kunnen doen.
Bij Bronco is alleen de lever getest, geen nierwaarden, en ook de schildklier niet.
Dit laat ik zeker snel doen.
Mijn eerste gedachte was een tumor in zij hoofd, ik vind hem al een tijd af en toe komisch uit de ogen kijken (loopse teef voor de neus blik)
en af en toe rar doen.
Dit zei ik ook tegen de DA toen we er 2 weken geleden voor de inenting waren…

Ik denk hij heeft hem vrijdag direct op Phenoral  gezet omdat ik  vertelde de laatste 5 weken al 2 x  ’s ochtend slijm te hebben aangetroffen die ik niet kon plaatsen …
Maar misschien is het verstandig een Da te zoeken die meer ervaring met dit soort aandoeningen heeft.

Ook bedankt voor de tip over mijn mailadres, mijn man zegt dat hij dat morgen geregeld heeft  :)

Groetjes,
Silke
En ook bedankt namens Bronco
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1280883
ilke schreef: Hallo Ulla,

Super bedankt,  je bevestigt 100 % wat ik na (nog) een dag lezen denk beter te had kunnen doen.
Bij Bronco is alleen de lever getest, geen nierwaarden, en ook de schildklier niet.
Dit laat ik zeker snel doen.
Mijn eerste gedachte was een tumor in zij hoofd, ik vind hem al een tijd af en toe komisch uit de ogen kijken (loopse teef voor de neus blik)
en af en toe rar doen.
Dit zei ik ook tegen de DA toen we er 2 weken geleden voor de inenting waren…

Ik denk hij heeft hem vrijdag direct op Phenoral  gezet omdat ik  vertelde de laatste 5 weken al 2 x  ’s ochtend slijm te hebben aangetroffen die ik niet kon plaatsen …
Maar misschien is het verstandig een Da te zoeken die meer ervaring met dit soort aandoeningen heeft.

Ook bedankt voor de tip over mijn mailadres, mijn man zegt dat hij dat morgen geregeld heeft  :)

Groetjes,
Silke
En ook bedankt namens Bronco



Dat lijkt me echt een heel strak plan, want het onderzoek is zozo, de snelle medicatie is zozo, de vaccinatie die vlak na de aanval gegeven is daar hebben we het helemaal maar niet over en de snelle verlaging van de medicijnen is ook nergens op gebaseerd.
Door tieneke
#1280899
Angelique schreef: Dat lijkt me echt een heel strak plan, want het onderzoek is zozo, de snelle medicatie is zozo, de vaccinatie die vlak na de aanval gegeven is daar hebben we het helemaal maar niet over en de snelle verlaging van de medicijnen is ook nergens op gebaseerd.
27-mei is de hond geent met van alles en nog wat en op 05-juni kreeg deze de eerste? aanval  ;)
Door ilke
#1281281
27-mei is de hond geent met van alles en nog wat en op 05-juni kreeg deze de eerste? aanval
05 juni was achteraf niet zijn eerste aanval.

Dat lijkt me echt een heel strak plan, want het onderzoek is zozo, de snelle medicatie is zozo, de vaccinatie die vlak na de aanval gegeven is daar hebben we het helemaal maar niet over en de snelle verlaging van de medicijnen is ook nergens op gebaseerd.

Toen  Bronco op 27 mei ingeënt werd wisten wij nog niet dat hij epileptisch is,
en de medicijnen werden verlaagd omdat hij 2 dagen na begin van de behandeling zo sloom werd dat hij niet meer goed kon lopen en poepen.

Ik heb ondertussen een nieuw mailadres, en kan nu ook registreren op het Epilepsiebijhonden forum  :)

Iedereen hier nogmaals hartelijk bedankt,
Als er nieuws zijn over Bronc laat ik het jullie nog weten.

Groetjes, Silke
Door charmed
#1281520
Griezelig gewoon wat ze daar ineens als enting gegeven hebben en daarna nog Frontline :(

Ik ent al jaren niet meer, mijn jongste is tot 1 jaar geent en daar hou ik het dan ook wel voor gezien. Toen ik mijn honden nog ente, op brok had staan, nog anti-vlooien en anti-wormmidelen gebruikte zat ik wekelijks bij de da omdat er weer iets was, sinds ik dat alles niet meer doe, gaat het hier stukken beter.

Ik zou Bronco zeker nooit meer enten, er staat op de bijsluiter van entstoffen dat alleen "gezonde" honden geent mogen worden.
ilke schreef: Groetjes,
Silke

PS: Bronco is op 27-05 geënt met Cocktail, Rabiës en Kennelhoest en 3 dagen later had hij Frontline ! :-(
       De schuim die ik niet kon plaatsen vond ik al voor die tijd… had ik maar geweten dat hij epileptisch is ...
Door kojak
#1281982
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door