Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tjakoen
#1276865
hallo,
ik ben andre stolk en barf nu 10 jaar, het probleem hier in de filippijnen is dat slachtafval bijna  hetzelfde kost als gewoon vlees, waardoor ik tot kippekoppen beperkt ben.
in het verleden had ik geiten, maar dat duurt te lang.
ik had konijnen, maar ik kan geen goed soort vinden in de filippijnen, allemaal inteelt

ik heb nu pups en wil ze eigenlijk ook op de barf zetten, ze worden namelijk gek als ik de moeder voer. de pups zijn nu 12 weken oud en ik heb er nog 2 over.
ik geef de volwassen honden( rodesian ridgebacks meegenomen uit nederland), 25 gram per kilo hond.

wat geef ik de puppies???

groetjes
andre stolk
Laatst gewijzigd door tjakoen op do 11 jun 2009, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1276953
Een pup voer je zo'n 5% tot 10% van zijn lichaamsgewicht, afhankelijk van grote en aktiviteit.  Een RR zit daar ergens tussen in. Maar dat moet dan wel wat meer zijn dan alleen kippekoppen, want dat mag de naam BARF toch niet echt dragen, dat is leuk voor erbij. :-\
Door tjakoen
#1277035
ok bedankt,

zoals ik al vertelde is het te duur voor me om te barfen, slachtafval kost hetzelfde als vlees, dus met 8 volwassen honden to much.
ik geef 4-5 keer per week kippekoppen, doe er een scheutje olie en een eitje bij, en de andere dagen droog voer. ik doe het nu 8 jaar en ze zien er goed uit.
nogmaals bedankt voor de pups.

groet andre
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1277845
nou , als het vlees net zo duur daar is als het slachtafval , wissel je daar toch mee af ;)
Door tjakoen
#1277945
de kippekoppen kosten een derde van het slachtafval vandaar. kippe nekken zijn weer 3 x zo duur.
in dit soort landen hebben ze vreemde prijs stellingen.
Door Fynn
#1277963
Hoi Andre

Als je het al die jaren al zo doet en er is zo slecht aan te komen zou ik er niet moeilijk over doen.
Hoe is dat voor de ridgebacks om daar te leven?
Hoeveel heb je er ?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Lizzy
#1278080
Het ligt misschien aan mij, maar we hebben het hier wel over pups die op moeten groeien. Ik zou daar zelf niet te lichtzinnig over doen. Dat oproeien doen ze maar 1 keer en dat moet in 1 keer goed. Alleen kippenkoppen lijkt me echt te weinig.
Door tjakoen
#1280008
hallo,

we hebben nu 6 volwassen en 2 puppies waarvan er nog 1 weg moet. de richbacks zijn gewend aan heet klimaat, dus hebben ze het naar hun zin. de filippijnen is nog behoorlijk ruig wat ze helemaal tegek vinden, rossen in de wildernis. kost af en toe een kip of geit maar vooruit, dat heb je met barfen, ze gaan achter rauw vlees.
toen ik zelf nog de kippen,geiten,waterbuffels, talapia en de konijnen fokte, gaf ik de kippen en de geiten levend. toen waren ze echt op jacht. ik had toendertijd een tuin van 6 hectare.
en ja ik ben het met je eens dat kippekoppen eenzijdig is maar de volwassen honden doen het er prima op, ik geef de pups s'ochtend droogvoer en s'avonds kippekoppen met kliek van ons dus maak je geen zorgen, ze komen aan hun trekken.
groetjes
andre

Bericht aangepast door admin, URL verwijderd.
Laatst gewijzigd door tjakoen op do 11 jun 2009, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#1280618
tjakoen schreef: hallo,
en ja ik ben het met je eens dat kippekoppen eenzijdig is maar de volwassen honden doen het er prima op, ik geef de pups s'ochtend droogvoer en s'avonds kippekoppen met kliek van ons dus maak je geen zorgen, ze komen aan hun trekken.
groetjes
andre

Bericht aangepast door admin, URL verwijderd.
Hoi Andre,

Ik vind eigenlijk, met de anderen, dat je te eenzijdig voert; het eten lijkt me nu niet meer compleet. Dan zou ik er denk ik nog eerder voor kiezen om alleen maar brok te geven; maar mogelijk benik de enige die dat adviseert.
Kippekoppen is echt leuk, maar mag nog niet "bijna" voor compleet doorgaan.. jouw honden krijgen dus nooit een complete voeding binnen als de helft uit kippekoppen bestaat.

Ik begrijp dat het vele malen duurder is dan in Nederland, maar toch... dit lijkt me ook niet goed??

Suzanne
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1280761
tjakoen schreef: kost af en toe een kip of geit maar vooruit, dat heb je met barfen, ze gaan achter rauw vlees.
:o :o
hier gelukkig niet...
Door tjakoen
#1282554
tja in nederland loopt niks meer los, dus hebben jullie daar inderdaad geen last van.
zoals ik al vermelde, ze krijgen ook de kliekjes en de pups s'ochtens brokken.
de volwassen reuen zijn nu 9 jaar oud, en doen het prima.
wat komen ze te kort dan??

andre
Door Exect
#1282565
Hallo  :) ik ben pas weer lid van Barfplaats  en.,,,,,,verkocht destijds in Nederland Carnibest .
NUUUUUU
Ik woon in Thailand en hier is alles goedkoop met betrekking het vlees tot vis toe 1 hele  zalm kost hier maar 5 euro  omgerekend he.:: en kip  van alles eh geen kipekop maar van (even in het Nederlands zeggen ) KIPVILE<S kost 1,45  euro KILO is 68 bath ze hebben niet zoals in Nederland  gedeelte,s wat goedkoop of duur alles 1 prijs per kilo is ,::! en eend het zelfde  of beef (stuk) :P
Praat ik nog niet eens over de prijzen van groenten,s  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door