Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJARA
#1280540
..........in de drup.

Pppffff dacht ik even klaar te zijn met de dierenartsen..........

Op dezelfde dag dat ik voor GAIA de afspraak maakte werd bij BAIke waarschijnlijk een mamma tumor ontdekt......

Één van zijn tepels was ineens groot en dik en hard en bruin en als ik erin kneep kwam er goor bruin spul uit.
Dus direct besloten dat hij geopereerd moest en eergisteren is hij onder het mes gegaan.
Er was sprake van dat hij ook gecastreerd moest worden, maar heb toch nog besloten om te kijken of dit echt nodig is.

De tepel en een biopt van zijn (vermeende ) vetbult heb ik eergisteren voor onderzoek ingeleverd bij de dieren faculteit in Utrecht.
Tussen 7 a 10 dagen weten we meer.
Is het daadwerkelijk een mamma tumor dan zullen zijn balletjes er als nog af moeten.
Dit omdat de ballen dan teveel van het vrouwelijk geslachts hormoon (oestrogeen) produceren.
Omdat een stof die in oestrogeen zit,  bij een reu ( en man!! ) kan leiden tot het platleggen van het beenmerg, met alle gevolgen van dien, zou het dus zeer raadzaam zijn hem te castreren.
De reden om nog even hier mee te wachten is dat er hier natuurlijk een grote verandering plaatsvindt door GAIA's afwezigheid.
GAIA was toch wel de man die hier de lakens uitdeelde, zeg maar.
Nu moet dit zich opnieuw gaan zetten, en om te voorkomen dat Djara nu een te grote gedragsverandering ondergaat, was het raadzaam om nog even te wachten.

Te meer omdat ik met dhr Rutteman heb overlegd en hij me vertelde dat mamma tumoren slechts maar in 5% bij de reu voorkomt.
Maar ja vele van jullie weten hoe bijzonder BAIke is dus.........

Maar goed ik ga me niet gek laten maken en wacht in alle "rust" de uitslag van de patholoog af.

BAIke ligt nu lekker te slapen en is zich van geen kwaad bewust.
De wond ziet er goed uit en is niet dik of brandend rood.
Gewoon een snee met 7 hechtingen.
Het was voor het eerst in bijna 10 jaar dat BAIke onder narcose moest en hij had dan ook vreselijke moeite met zich er aan over te geven.
Hij sliep toen ik weg ging, maar toen ze hem wilde gaan scheren zij hij toch nog heel even "hallo".
Dus uiteindelijk met gas narcose ondersteuning ging meneer braaf slapen.
Het was wel een enorm confronterend moment om hem zo weg te zien zakken.........
Maar gelukkkig mocht ik wel bij hem zijn toen hij wakker werd, en dat was een erg fijn moment.
En de gang naderhand naar de auto met zijn dronkenzeemansbenen haha zwalk zwalk zuipschuit.......

Dus BARF fruitmandjes en kaartjes svp naar Woudenbergeseweg.........haha
Bij deze een paar fotootjes

Hier de wond met het houtjetouwtje werk
Afbeelding

Afbeelding

En de "verdachte"vet bult op BAIke's rug.......
Afbeelding

We zullen doorgaan...........................pppfff gkygky
Door Fynn
#1281022
Ik kan de foto's niet zien :(

Maar wat een spanning weer jou .
Ik ga hard duimen dat hij weer snel opknapt .

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Marlou-Kamiel
#1282027
en ikke ook heeeeeeeeel hard duimen voor de fijne man! :-*
Baike is een heerlijke hond en hij moet, ne als Oeroeboeroe nog heeeeeeeeeel lng bij joe blijven! :)
Door sandra43
#1283367
Ooh het is NIET waar hé.........wat een zorgen weer. Arme BAIke....Ik ga ook keihard duimen dat de uitslag meevalt.
Veel beterschap met de zieke en een dikke knuffel voor hem!! 
Door DJARA
#1287392
Ja de uitslagen zijn sinds gisteren binnen.

Helaas zitten er in de "vetbult"negatieve cellen...  :-[
Dit wil niet zeggen dat er nu meteen over kanker gesproken kan worden, dit dient eerst nog verder onderzocht.
Je kan het ook niet zomaar verwijderen want dan heb je kans dat je juist een explosieve groei stimulans gaat geven.

Maar de tepel die verwijderd is, die bevatte wel een kwaadaardige kanker.
En of de tepel nu de kanker was of juist een uitzaaiing, en of de kanker eventueel nog verder is uitgezaaid, ook dit zal dmv onderzoek moeten blijken. ( echo, mri scan.......)
In ieder geval was het geen mamma tumor en dus mogen de rest van de tepels en zijn ballen (voorlopig) blijven.

Dus... maandag maar weer eens met Rutteman overleggen..............

Op zich doet BAIke het goed, alleen heb ik het idee dat hij nog wel slomer is dan voorheen, als of hij die narcose nog niet geheel van zich afgeschud heeft.

We blijven duimen..........  :-X :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door