Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1273533
Een tijdje terug had ik een paar hele braadkippen bij het IC meegenomen, die erg in de smaak vielen bij de honden. Bij de laatste bestelling dacht ik: laat ik eens scharrelkip proberen, die kippen hebben dan in ieder geval een beter leven gehad (al las ik laatst in de Bar dat dat ook nog vies tegen kan vallen  :-\).

Bij het portioneren viel me al meteen op, dat deze kippen veel harder zijn dan de braadkippen (waarschijnlijk doordat ze meer gelopen hebben?). Maar erger nog: Beau en Benthe halen hun neus ervoor op. Ook de herder van een vriendin, die alles eet wat ze voorgeschoteld krijgt, weigerde ze te eten.

Heeft iemand dezelfde ervaring met scharrelkip?
Door *Natasja*
#1273550
[quote="Lizzy"]
Nope. Ze eten hier altijd scharrel.
[/quote]

Is de scharrelkip die jij je honden geeft, ook vrij hard qua bot, of niet?
Door Lizzy
#1273581
[quote="*Natasja*"]
Is de scharrelkip die jij je honden geeft, ook vrij hard qua bot, of niet?
[/quote]

Ik vind het inderdaad ook iets harder dan plof-kip. Biologische kip is nog harder trouwens.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1273608
Hier aten ze met lange, heeele lange tanden jonge scharrelhaantjes. Maar ook alleen maar omdat er niks anders in de bak lag.  ::)  Ze waren niet hard, overigens.

De buurman had ze over (van een oeps-nestje) en wij dachten onze honden nu eens verantwoord te voeren. Zelf geslacht en gevild  :-X , netjes laten besterven en daarna de vriezer in. En dan vreten ze het met tegenzin.  >:(  Doe ik dus nooit weer.
Door Lizzy
#1273611
[quote="tristan"]
Hier aten ze met lange, heeele lange tanden jonge scharrelhaantjes. Maar ook alleen maar omdat er niks anders in de bak lag.  ::)  Ze waren niet hard, overigens.

De buurman had ze over (van een oeps-nestje) en wij dachten onze honden nu eens verantwoord te voeren. Zelf geslacht en gevild  :-X , netjes laten besterven en daarna de vriezer in. En dan vreten ze het met tegenzin.  >:(  Doe ik dus nooit weer.
[/quote]

Stelletje ondankbare honden >:( ( ;D ;D ;D ;D)
Door *Natasja*
#1273612
[quote="tristan"]
Hier aten ze met lange, heeele lange tanden jonge scharrelhaantjes. Maar ook alleen maar omdat er niks anders in de bak lag.  ::)  Ze waren niet hard, overigens.

De buurman had ze over (van een oeps-nestje) en wij dachten onze honden nu eens verantwoord te voeren. Zelf geslacht en gevild  :-X , netjes laten besterven en daarna de vriezer in. En dan vreten ze het met tegenzin.  >:(  Doe ik dus nooit weer.
[/quote]

De scharrelhanen die mijn schoonvader een paar jaar geleden geslacht had, en waarvan het karkas en organen naar B&B ging, ging erin als koek  :-\
Door *Natasja*
#1273679
[quote="vanaalst"]
nou, dat is nou juist iets wat ze hier heerlijk vinden!!!!
zelfs da vinci vreet zo'n heel kippetje op!
biologische kippies vinden ze helemaal heerlijk!!!
[/quote]

Wil jij ze hebben? Ik schat dat het nog zo'n 6 à 7 kilo is. Ik vind het zonde om weg te gooien.
Door *Natasja*
#1280374
Ik dacht dat ze kip an sich misschien een beetje beu waren (niet dat ze het nou zo vaak krijgen, maar je weet maar nooit met die verwende spikkels  ;)), maar de Aldi-kip ging er net in als koek  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door