Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door *loes*
#1275077
We zijn nu een tijdje met veel plezier bezig zowel de honden als ikzelf  :)
De menu's nu aangepast, Tarzan wel wat schraal op 2% dus die is naar 3% gegaan, Do daarintegen was al wat te zwaar begon met 3% nu toch weer 500 gr zwaarder(lijkt nu een beetje op een wandelende barfworst) dus gaat nu naar 2%.
De botmixen zijn er op de zalmmix en wildbotmix na uit, als ze de botmix krijgen dan is dat 30% en krijgen ze meer spiervlees.

Tarzan krijgt

5780 gr vleesbot per week  = 825 per dag   dit zijn lamsribben/fazantkarkassen/eendenruggen/eendennekken/kalkoenvleugels/hertennekken.
1160 gr groentes  per week = 165 per dag   mix van alfafa/wortel/andijvie/biet/witlof/bleekselderij/paksoy/courgette/broccoli/4 tenen knoflook.
2310 gr orgaan  per week  = 330 per dag     1155 gr pens/385 gr hart lams/rund/385 gr kippenmaag/ 385 gr konijnennier/385 gr lever.
2310 gr spiervlees per week  = 330 per dag  dit is hert/geit/struis/ree/rund/wildafsnijsel/lam.

1x per week of 1 makreel of zalmbotmix
3x per week 1 rauw ei
Daarbij krijgt hij dagelijkt probiotica/chorella en visolie.
Door de groentenmix zitten 2 bakjes hüttenkäse.

Ik voer 2x per dag




Do
530 gr vleesbot per week = 80 gr per dag dit zijn patrijspootjes/kippennekjes
110 gr groentes =1 eetlepel per dag zelfde mix als tarzan
210 gr orgaan = 30 gr per dag  105 gr pens/30 gr lever/25 gr nier/25 gr hart/25gr maag.
210 gr spiervlees=30gr per dag zelfde soorten als tarzan.

1x per week een rauw eitje
2x per week een half kwarteltje
1x per week stukje makreel of zalmbotmix.

Zit ik zo nog op het juiste spoor?
Alvast bedankt :-*
Laatst gewijzigd door *loes* op za 06 jun 2009, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1276433
Ik heb de percentags niet uitgerekend (daar ben ik te lui voor :biggrin2:) maar ik neem aan dat je dat zelf al gedaan hebt.
Menig hond zou wensen zo gevarieerd te mogen eten. Goed hoor!
Die mixen, daar weet ik niets van maar waarom niet gewoon een zalmkop?
Door Lizzy
#1278467
Op welke percentages zit je? (zodra er mix staat, stop ik met rekenen, want daar ben ik zo slecht in!). Het ziet er prachtig afwisselend uit in ieder geval!!
Door *loes*
#1278490
Vleesbot is 50% als ik bot mix heb dan doe ik dat op 30% en geef meer spiervlees.
Botmix is er bijna uit, zodra ik een grotere vriezer heb gaat het er helemaal uit ;)
Groente 10%
orgaan en spier 20%

Zie nu zelf dat ik met orgaan wat hoog zit >:(
Dus dat zal ik 5% minderen .
Rund en kip vermijd ik nog even zolang die nog niet 100% is wat betreft huid en oren.

Bedankt voor de reacties zover.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door