Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1280153
Wat een onzin!! Bailey is letterlijk doodziek geworden van commerciële brokken.

Ik was een tijd geleden bij een groothandel in vlees. Daar stond ook een bak met runderschedels, gewoon wit kaal bot. Al het vlees was eraf gespoten. Toen ik vroeg wat dat dan voor was, was het antwoord"dat gaat naar de hondenvoer industrie..Hartstikke gezond!
#1280176
Hitam schreef: Ik denk dat ik wel weet waar dit verhaal vandaan komt. Het klinkt als het Koninklijk Konijn verhaal. Kennelijk zijn ze met een antivers campagne bezig.
Ja, ik denk ook dat het van Royaal Konijn komt. Dit staat in de header:

Home  - Partnerblogs  - RoyalCanin  - Mijn DierZ - RoyalCanin - De risico’s van zelfbereide voeding voor de hond.

Ze zijn met de anti campagne bezig, denk ik inderdaad.....
#1280779
Van zelfbereide voeding is echter lang niet altijd bekend wat de precieze samenstelling van de ingrediënten is. Pens kan per keer enorm verschillen in samenstelling en dus voedingswaarde, geheel afhankelijk of de pens afkomstig is van een meststier, een “worstkoe”of een gezonde koe die gesneuveld is vanwege bijvoorbeeld een gebroken poot. 
Gelukkig bevatten brokken vlees van horecakwaliteit  :-X :-X :-X
#1280785
Sonja schreef: Die opmerking dat diepvriesvlees steriel zou zijn ben ik volgens mij ook al eens eerder tegen gekomen. Afkomstig van een dierenarts die kennelijk niet eens weet wat het woord 'steriel' betekent. Versvlees is niet steriel. Brok trouwens ook niet.

Klopt, er is hier eerder op het forum een stuk over geweest.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 757.0.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door