Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#1279090
Hoi allemaal,

Mijn Max was gisteren bij de d.a. voor zijn seniorencontrole :biggrin2: en nu bleek er wat eiwit in zijn urine te zitten.
Wat een gedoe trouwens om wat urine op te vangen zeg :P
Kan het komen omdat ik nog maar net met hem aan het barfen ben? Dus dat hij nog niet alle eiwitten verteerd en daardoor uitplast? Of zou ik mijn menu moeten veranderen.
Ik ben er niet zo heel ongerust over hoor, het was niet veel, maar ik wil het toch wel in de gaten houden.

Hij zag er volgens de da trouwens heel mooi uit. Vooral een heel mooi schoon gebit voor zijn leeftijd ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1279154
Heeft de dierenarts ook de nieren gecontroleerd? Het is niet normaal voor een versetende hond om eiwitten in de urine te hebben.
Door Lizzy
#1279213
Was het echt eiwit in de urine of ontstekingscellen? In ieder geval denk ik ook dat het goed is om de urine nog een keer te onderzoeken en indien er weer eiwit in zit, te achterhalen waarom dat er in zit.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1279617
Kan ook door vervuiling uit de plasbuis komen. Mijn oudje zou destijds ook eiwit in de urine hebben, maar bij een urine monster dmv een punctie rechtstreeks uit de blaas was er geen eiwit te zien.
Door suzanne 1
#1280161
Ok, nou ik laat het zowieso nog een keer checken. volgens de da was het normaal als ze op ander voer over gingen dat er eventjes eiwit in de urine zat. Maar zal het over een paar weken (als hij dus wat langer barft) nog een keer laten checken. Voor de rest merk ik niks aan hem. Hij drinkt niet meer (zelfs minder op de barf) en hij plast ook niets meer dan anders. Hij ziet er ook goed uit, glanzende vacht e.d. Hij is alleen iets te dik, maar daar kunnen we wat aan doen.
Door suzanne 1
#1292084
Ben dinsdag bij de dierenarts geweest om bloed af te laten nemen voor het onderzoek. Wat een gedoe zeg. Meneer was in een niet meewerk bui. Zijn poot scheren was al een ramp. Toen moest er nog geprikt worden maar hij ging zo tekeer, dat binnen de kortste keren die plek een bloeduitstorting was :-\ Toen de andere poot maar geschoren en hem in de houtgreep gehouden. Valt niet mee met 40 kg hond. Maar uiteindelijk is het gelukt.

Ik zou vanochtend de uitslag krijgen, maar word ik gebeld: heb slecht nieuws voor je, dus ik kon wel door de grond zakken :'( , wou ze alleen maar zeggen dat er in het lab nog geen onderzoek is gedaan dus dat ik zaterdag de uitslag pas krijg. Ik had me al helemaal voorbereid op het ergste. Maar we moeten dus nog even geduld hebben. Hoop dat ik alsnog positief nieuws krijg.
Ik zal het hier neerzetten zogauw ik het weet.
Door Lizzy
#1292138
Tjonge, lekkere handige opmerking.... ::). Maar ja, het is ook maar een mens. We duimen voor een goede uitslag!
Door Eef+Stippels
#1292168
suzanne 1 schreef:
Ik zou vanochtend de uitslag krijgen, maar word ik gebeld: heb slecht nieuws voor je, dus ik kon wel door de grond zakken :'( , wou ze alleen maar zeggen dat er in het lab nog geen onderzoek is gedaan dus dat ik zaterdag de uitslag pas krijg. Ik had me al helemaal voorbereid op het ergste. Maar we moeten dus nog even geduld hebben. Hoop dat ik alsnog positief nieuws krijg.
Ik zal het hier neerzetten zogauw ik het weet.
He bah wat duurt het toch lang als je er op wacht he.
Niet zo handig van de da om je zo te laten schrikken trouwens...

Sterkte met wachten  :bigarmhug:
Door suzanne 1
#1294114
DE UITSLAG :) :) :)

de nieren zijn goed
lever is goed
alvleesklier is goed
ureum is goed
natrium is goed
kalium is goed
cholesterol gehalte is goed

Het vetgehalte is iets verhoogt
en het ecinofilter??? was te hoog - had iets met allergie te maken

Ik had de da helaas niet zelf aan de telefoon omdat ik aan het werk was. Dit heeft mijn moeder opgeschreven. Ik ga maandag zelf nog naar de da om het even te horen.  sommige dingen zoals ecinofilter wist ze niet precies of ze dat goed had opgeschreven. Maar over het algemeen is het dus goed.

De da raade wel aan om zo min mogelijk vette dingen te voeren i.v.m. vetgehalte.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1294130
Ik wil geen domper brengen op de feestvreugde, maar het mooie van een urineonderzoek is juist dat je vroegtijdige nierproblemen kan opsporen. In het bloed zie je het pas als 75% van de nieren niet meer werken.
Zaten er veel eiwitten in de urine of was het een spoortje?
Is er ook onder de microscoop gekeken naar de urine?
Door suzanne 1
#1294173
ok, dat wist ik niet.
Er zat niet giga veel eiwit in de urine. Maar wel wat. Dus vandaar dat ik bloed heb laten prikken. Ik zit sinds kort op barf en heb de hoop dat mocht er wat zijn dat het door de barf in ieder geval niet erger wordt. Ik ga maandag naar de da dus dan ga ik ook vragen of het onder de microscoop bekeken is.
Door 1eboa
#1294352
Hallo, ik wil je niet ongerust maken, DA 1 vond niets in de urine, het was wel wat dun en iets zuur.  DA 2 heeft de urine  geconcentreerd en vond suiker, eiwitten en bloed, onder een microscoop waren ontstekingscellen te zien. er is toen bloed afgenomen.
We zijn meteen een AB kuur begonnen, het bloedonderzoek gaf geen diabetes aan, maar wel een verhoogd ureum en creatine. Deze week is er weer bloed en urine onderrzocht, AB kuur heeft geen verbetering gebracht. Leen heeft een nierprobleem, ze drinkt en plast veel. Met een aangepast dieet en solidago, ipakitine en goede adviezen van BP hopen we het voorlopig onder controle te kunnen houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door