Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1279965
Eigenlijk is dit medisch ik weet het, maar moet het snel ff kwijt.
Chasey kreeg vanavond rond half 8 eten en nog geen uur erna staat hij ineens op kijkt me heel raar bijna "eng doods" aan en ik zie zijnmaag samentrekken.
Dus ik denk hij moet kotsen, gauw de tuin in.
Daar poepte hij staand een flinke drol met gras, liep toen als een dronkeman naar een ander plekje tuin en viel letterlijk op het gras.

Mega dikke buik en de krampen leken net alsof hij teef was en weeen had.
Ik kreeg geen contact met hem en hij lag er heel apatisch, in schockachtige toestand bij.
Meteen DA gebeld, ik kon meteen langskomen mits dat kon.
Ik vond dat dat dat wel kon.
Buufje paste op de kids, want Peter was nog te werk.

20 minuten later bij Da, hem alles verteld wat ik van belang vond en hartslag was 120, temp was 37 en hij werd steeds grauwer.
Da voelde iets vreemde harde buik en ik zei ben bang voor maagdraaiing, hij 2de da erbij (alle da;s waren aanwezig voor vergadering) die zei ook meteen: maagdraaiing. Heeft hij in luchtledige lopen braken?
Ik; nee heeft tie niet gedaan.
Dat was dus wel raar.
Maar desalniettemin met 5 minuten lag chasey op de tafel en na ongeveer 15 minuten kwam da naar buiten.
DA: Ïk heb slecht en wat beter nieuws.
Ik: vertel.
Da: het is geen maagdraaiing maar een geklapte tumor aan de milt. Andere da is nu op uitzaaiingen aan het checken.
Ik: oww maar zonder milt kan die leven toch, haal meteen weg.
Da: ja zonder milt kan hij leven.
Toen kwam er iemand anders aan (assisitent denk ik) die zei, het is niet zijn milt het is zijn lever, het leek alsof die tumor aan de milt zat, maar het hing over de milt aan de lever.

Kortom toen werd het verhaal weer anders.
Ik heb toestemming gegeven om alles te doen wat nodig was, als er geen verdere uitzaaiingen waren.
Dat gingen ze bekijken en dan zouden ze bellen.
Ging wel even duren, dus ik besloot naar huis te gaan.

Ik ben dus sinds 22:30 uur thuis en verwachtte eigenlijk nog geen telefoontje, maar zojuist (23:20) kwam er telefoon.
Operatie gelukt, een lob van de lever was heel erg aangetast door het tumor, die is verwijderd.
Andere lob is puntgaaf en er zijn nergens ander uitzaaiingen gevonden.
Chasey is echter heel Zwak omdat hij heel erg veel bloed heeft verloren, ze houden hem onder strenge bewaking, het is erop of eronder.
Hij ligt aan infuus en ze houden hem in slaap.

Zodra er verslechtering in komt, bellen ze meteen.
Ik ben nu weer wat rustiger maar was echt in alle staten net.
Heb vanmiddag te horen gekregen dat contract op werk niet verlengt word en dan paar uur later zie ik Chasey zowat voor mijn ogen doodgaan.
Dat kon ik ff niet handelen.

Maar goed Chasey heeft jullie duimen en engeltjes en kaarsjes nu hard nodig.
Ieder die reiki geven kan mag dat ook doen, als hij nog maar ffies bij me kan blijven. :'(

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jolly op vr 03 jul 2009, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danou2004
#1279973
lieve schat wat een toestand!!!hier draaien de duimpjes heel erg hard!!!sterkte meid, en eh ff hard gezegd maar je hondje is nu belangrijker dan je werk.
Je bent een harde werkster dus een baan vind je wel weer.
Heel veel sterkte en probeer wat te slapen of in ieder geval te rusten want dat heb jij nu hard nodig hoor!!denk aan die kleine in je buik  :-* :bigarmhug:
Door margreet
#1279975
Pffff, ik zocht al bij medisch :-[
Lieve Jol, ik zit hier met tranen en heb een kaars voor Chasey aan.
Mijn duimen draaien voor hem, jouw heerlijke vent! :-* :-*

Oeps, Margreet is hier geweest, ik zit in haar account :-[
Ine dus :-\
Door Jolly
#1279980
Ik ga maar proberen te slapen.
Pim snurkt al als een os :), dat geeft me weer een glimlachje.
Peter riep ookal of het licht al uit moest, dus ik ga maar te bed.
Morgen weer druk dag met de kids naar JGZ en ikzelf weer naar Arbo-arts.
Maar het eerste wat ik doe morgenochtend is bellen, asl zij dat vannacht niet hebben gedaan.
Blijf allemaal duimen en kaarsjes branden. aub.
Gebruikersavatar
Door Joss
#1279983
Hemeltje lief Jol, wat een schrik en wat sneu voor Chasey.  :'( :'(
Hopelijk komt ie er bovenop, want dit is natuurlijk niet nix !!

Ik zal vreselijk voor hem duimen !!  :-* :-*
Door 202Spots
#1279985
Ach jee wat 'n schrik !!
Probeer te concentreren op dit gedeelte van je bericht..
Operatie gelukt, een lob van de lever was heel erg aangetast door het tumor, die is verwijderd.
Andere lob is puntgaaf en er zijn nergens ander uitzaaiingen gevonden.
Dat is alvast de halve strijd gewonnen Jol!!!
De rest moet Chasey nu zelf ook z'n best voor doen,maar hier ook schietgebedjes en kaarsje voor 'n goeie nacht,en voorspoedig herstel van je ventje!!
Hang in there!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door