Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1279960
Hoi,

Ik heb wel het eea gelezen over eieren, maar kom er toch niet helemaal uit...
Natuurlijk mag ze van mij een ei ;-) maar zou dat voor haar nuttig zijn? Voegt het voor haar iets toe?
Ze krijgt kvv met af en toe een barf-tussendoortje ;-)
Als supplementen krijgt ze Doils Senior, spiersupport en Gelatinaat (van Primeval).
Aan kvv krijgt ze carnibest en smuldier afgewisseld. Inmiddels heb ook ontdekt dat Kivo alle honden bij mij goed bevalt dus daar wil ik ook op doorgaan.

Suzanne
Door Suzanne
#1279970
Angelique schreef: Een paar eitjes per week lijkt me zeker nuttig.
Ik trek je oordeel niet in twijfel, maar waarom dan?  ;-) Ik bedoel, wat is dan het toegevoegde nut?
Staat er een beetje alsof ik het niet geloof ofzo, maar ik kom er oprecht niet uit waarom het goed voor haar zou zijn?
Ik heb geen idee of ze het uberhaupt lust ;-) dus dat eerst maar 's afwachten.. kan ik het evt gewoon door haar kvv mengen?

enne... wat is  "een paar"? ;-) ze weegt nu net onder de 20 kg en "moet" denk ik naar de 23/24 kg

Groetjes,
Suzanne
Door Alba
#1280677
Alba krijgt 2 tot 3 keer per week ei (tot nu toe nog zonder schil :-[) en dat vind ze heerlijk! Soms krijgt ze het met sardientjes uit blik, of met wat hutekase wat de feestvreugde nog verhoogd (vooral voor ons: dan hangt er niet alleen ei maar ook stukjes iets-anders in 'r baard ;D).
Door Suzanne
#1280798
hihi... ze blijft me verrassen... maar de jongens ook....

voor de beelddenkers onder ons... een zo uitgebreid mogelijk verslag van 1 ei en 3 honden.... ;-)

Ik doe een geklutst ei, met een heel klein stukje schil in een bak.. schuif de jongens aan de kant en zet de bak voor Guinnies neus met een "voor Guinnie".
Zij snuffelt 's en begint enthousiast de bak leeg te slobberen, maar als ze bij het ei-schilletje aankomt trekt ze haar bek weg... 'da hoef 'k nie frautje"... Merlijn ziet zijn kans en grist het stukje schil... (Merlijn LUST helemaal geen eierschil!!!) en eet het op.
Guinnie likt de bak verder uit, maar als Merlijn en Tristan met hun bek nog dichterbij komen (ze zaten inmiddels op 10 cm) geeft ze het op en draait zich om... Tristan steekt zijn bek nog voordat ze goed en wel weg is in de bak en likt die verder uit.
Ondertussen eet Merlijn de schil op.

Oftwel: succes !!!

;-)

Dat gaat ze vaker krijgen ;-)

(en de heren ook... denk ik...)

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door