Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#1277442
Het ging een tijdje hartstikke goed met Ikijok, maar de laatste tijd spuugt hij weer vaker. Het is vaak gal wat hij spuugt en soms zitten er nog kleine onverteerde stukjes bot in (heel soms, vaak alleen gal). Hij gaat eerst als 'n dwaas gras of onkruid zitten vreten en dan weer heel hard pompen en hoppa... Meestal 2 keer kotsen en dan klaar... Is verder levendig, niet ziek o.i.d. Is alleen voor 't spugen misselijk en soms wat down. Na 't spugen knapt ie op. Verder is opvallend dat hij heel erg hongerig is, hij eet niet snel, maar wel heeeeel graag! Kan ook echt om eten zeuren. Maar hij is niet te mager ofzo, eigenlijk mag er wel een kilo (of 2) af....
Zou het geven van maagcompositum een oplossing kunnen zijn?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door kira
#1277828
wij kennen maagcompositum wel, Theemuts heeft dat een tijdlang gehad. Maar of je het zomaar kunt geven weet ik niet, wij hadden het via de hol. dierenarts na onderzoek gekregen en niet zomaar zelf geprobeerd. Het hielp wel. Theemuts deed regelmatig braken en was duidelijk misselijk voor en kort na het spugen, ooit van de da wel van alles gehad, nooit geholpen, na de maagcompositum wel resultaat. Theemuts was overigens niet hongerig. Grote beer was dat wel en daar zat het probleem niet in de maag maar in de darmen.
Door Eef+Stippels
#1277929
Jep, ik zou maagcompositum geven en dat is gewoon verkrijgbaar hoor  ;)

Indicaties:
Maagslijmvliesirritaties, Krampen, Braken bij kleine huisdieren, Gasvorming in maag en darmen, Eetlustgebrek, Reguleert het maagzuur, Gebrekkige spijsvertering, Slechte opname van voedingsstoffen, Zwakke maag

Wij gebruiken het trouwens zelf ook  :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1278591
lijkt wel een beetje op zimba, alhoewel dat nu super gaat!
ik ben terug gegaan naar de beginnersbotten en heel langzamerhand heeft ie van de week weer lamsribben op!
zonder spugen he..
zimba heeft een lichte vorm van gastritus..
Door Malamoods
#1278661
Ik voer 1 keer per dag en hij eet alleen botten van kleine proodieren. Dus (delen van) kip, eend, parelhoen, haas (alleen karkas en heel weinig), zalmkop, en kwartel. Konijn en ribben van lam en geit krijgt hij nooit, ook geen kalkoennekken o.i.d. Daar wordt hij echt hartstikke ziek van... Dit alles voer ik altijd met een flinke lading spiervlees of orgaanvlees. Botpercentage bij Ikijok zit rond de 40%... Opvallend is dat hij bij kleinere maaltijden (ik voer niet elke dag evenveel) snel gaat kotsen, ook als hij bijv. alleen een vleesmaaltijd zonderbot (en/of met groente) krijgt is de kans op kotsen groot (zou het dan te snel zijn maag passeren, zodat hij gaat kotsen op lege maag)?

Ik ben 1 keer per dag gaan voeren, omdat de porties dan groter zijn voor hem en hij enorm anticipeert op "etenstijd"... Hij krijgt nu dus 1 keer per dag en de tijden variëren. Wel houd ik er rekening mee dat als hij op dag 1 een kleiner portie krijgt, ik op dag 2 niet heel laat ga voeren.... Voer ik 2 keer per dag, dan heeft hij 2 stress momenten op 'n dag, nu is hij veel rustiger...

Verder is 't opmerkelijk (ja, ik gooi 't meteen ook maar even in de groep, nu ik toch bezig ben). Dat Ikijok heel makkelijk zijn ontlasting op kan houden. En dan bedoel ik ECHT ophouden. Ik zie aan zijn anus dat die soms heel groot wordt, maar dan nog vertikt hij 't om te gaan poepen. En dan ineens heeft hij dat hij op een wandeling soms wel 4 of 5 keer poept (alsof hij niet de rust neemt "uit te poepen"). Alsof hij soms door de afleiding of spanning niet kan/wil poepen, of juist ineens erg moet poepen door de spanning/opwinding/onrust... Hij maakt zich nogal snel druk zeg maar.... ;) Ik heb 't altijd als een gedragsmatig iets benaderd, maar weet niet of 't ook medisch kan zijn of is? In elk geval, als hij heeft gepoept, veegt hij met zijn poten en heeft dan de neiging om "weg te crossen", ook als hij aan de lijn zit... Opluchting? Pijn? Opwinding? Het lukt me steeds beter om zijn crossbuien te doorbreken, is er ook veel makkelijker uit te halen (deed dit al vanaf jongs af aan)... Tja, ik denk ik meld 't er allemaal maar even bij... Het is misschien een verband? In elk geval een mogelijk verband waar ik nu pas aan denk.... Ontlasting is verder goed.

Rachel.
Laatst gewijzigd door Malamoods op di 09 jun 2009, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1281461
Weet je, geloof het of niet, maar ik herken het. Tenminste. Een soort van. En wel bij Pinkel. Ik vertel je iets stoms. Zodra Pinkel haar plas niet op tijd kan lozen (meestal in het weekend als ik een beetje uitslaap), gebeurd er iets.... Ze gaat dan gras eten en kotst gal (al dan niet met wat botstukjes). Ze is verder niet ziek (hooguit op dat moment wat iebelig). Het lijkt hier alsof het met warm weer ook sneller gebeurd dan wanneer het koud is. Ja, ik maak er verder geen punt van. Ik probeer haar op tijd uit te laten maar kotst ze af en toe, nou ja gut, dan kotst ze. Ik weet niet of maagcompositum helpt. Ik ga het bij Pinkel niet proberen omdat ik het probleem niet groot genoeg vind. Ik voel ergens dat dit gewoon bij haar past. Ze is niet ziek, ze is hiermee nu bijna 12 jaar oud geworden dus ik vind het wel best en ga er niet aan sleutelen. Bij haar is het overigens wel minder erg geworden sinds zij 1 keer per dag op wisselende tijden eten krijgt. Maar, nu het warmer is, merk ik dat het toch weer net wat vaker gebeurd dan in de winter. Gek he?!
Door Lizzy
#1281858
Malamoods schreef: En heeft ze dat al van pup af aan? Het is inderdaad zoiets als jij omschrijft...

Rachel.
Ik heb geen idee. Pinkel kwam bij ons toen ze drie was. En toen had ze het al.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door