Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#1277724
Hoi

Fynn en Asani hebben vanavond ieder een half konijn gegeten.
Normaal krijgen ze 1x per dag eten en dan zo'n 700 gram.
De konijnen waren zwaar en groot en we hadden ze door de helft gezaagd.
Nu hebben ze ieder zo'n 2 kg op .
Fynn gaat niet liggen in zijn mand en als hij even gelegen heeft staat  hij weer op.
Ik ben een beetje ongerust kan het kwaad dat hij zoveel op heeft?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door tieneke
#1277914
2 kilo is aardig wat,de volgende keer misschien in drieen verdelen?
In principe moeten ze het probleemloos kunnen verteren,hou hem maar even in de gaten,misschien was het konijn ouder en harder?
Dit had ik verleden jaar met een konijn van onze buren,het lag nogal zwaar op de maag bij Tinus en Tara en ook met eten was het knetterhard.Was meteen de laatste keer dat ik dit gaf.
Door Fynn
#1277964
Na enige tijd is hij toch gaan liggen en heeft heel de nacht geslapen.
Had vanmorgen niet veel lust om te lopen.
Hij kan vandaag nog uitbuiken want ik moet werken dus zijn de wandel rondjes wat korter over de dag.
Asani had ook zoveel gegeten maar had er minder moeite mee.

Ik denk dat ik de volgende keer als het weer zo'n grote is het maar wegneem als hij op de helft is.

Groetjes Rian,ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1277979
duidelijk geval van te veel gegeten, gelukkig is ie wel lekker gaan slapen en vandaag een rustig daagje dan is ie vanavond of morgen weer oke!
heeft ie niet vreselijk winden liggen laten?
Door sandrra
#1278043
Gelukkig dat hij toch is gaan slapen.

Zo nou de winden. Hebben de dames hier ook een keer gehad nadat ze ietsje teveel hadden gegeten :yucky:
Door Fynn
#1278564
Nee hij heeft geen winden gelaten.
Hij heeft zelfs nog niet gepoept vandaag en is toch al zo'n 3x uit geweest.

Groetjes Rian,ijuba,Fynn en Asani
Door Alba
#1278595
O jee, ik hoop maar dat 'ie van z'n maaltje genoten heeft! Ik kan me voorstellen dat zijn maag het wel wat veel vond. Hopelijk komt er snel weer wat konijn uit aan de andere kant, dat zal wel opluchten.

Groetjes, Anne & Alba
Door M.P
#1278847
heb ik deze week ook meegemaakt met een eng.cocker teefje van me . ze krijgt ongeveer 200 a 300 gram met dessert inbegrepen per dag( kvv )
om 10 uur s'avonds had ik 1 kg geitenribben uitgehaald, madam heeft de hele nacht feest gevierd.
eerst heeft ze een deel begraven denk ik , dan een deel geeten , was nog deels bevroren normaal gezien , dan heeft  ze het begraven gedeelte terug bij gehaald , en s'mrogens toen ik opstond kon ik het bloedspoor met modder door de luiken naar buiten volgen, een klein stukje van ongeveer 200 gram heb ik nog kunnen afpakken en in de gaten die ze gegraven had waren leeg, er lagen zelfs kiezelsteentjes in het huis rond te slingerren , ze had daar dus ook een gat willen graven.
dus ze zag er dik uit maar ze heeft er geen last van gehad, wel veel wind en veel keurige drollen...
ze kon dus blijkbaar wel op de kast....

groetjes
Door Fynn
#1279131
Ja hoe blij kan een mens zijn he ;D
Keurig netjes een beschaafd hoopje.
Ik dacht daar zal me toch wat uitkomen nou dat viel ook weer mee.

Dat je cocker daar geen last van gehad heeft dat is toch een aardige hoeveelheid voor een hondje van die grote.

Groetjes Rian,ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door