Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ollybeausteffy
#1278455
Hallo!
Ook ik ben sinds kort op de kvv overgestapt voor mn 2 beagles en kruising terrier en ze smullen er heerlijk van!! de 2 jongsten begonnen na 6 dagen kvv met behoorlijke diarree maar das nu weer zo goed als over gelukkig. De vloer in de keuken is wel weer helemaal schoon  ;)
Nu ga ik straks bij de slager een hele vuile pens halen, dit wou ik ze dan 1x in de week gaan geven. Nu staan er zoveel verschillende verhalen over vuile pens dat ik het toch nog maar een x vraag.
de honden wegen 15 en 5 kg hoeveel pens mogen ze dan hebben???
wat is een goed alternatief voor de vakantie?? kan dan geen kvv meenemen voor een hele week.
alvast bedankt!!
Door bloemetje
#1279194
Ja hoor dat kan! 1x per week is prima hoor. Je kan het afwisselen met iets anders, dat is nog beter. BV een diersoort die niet in de kvv zit die je gebruikt (dan wel vlees maar geen orgaan). Check ook wel even of er niet heel veel pens in je kvv zit. Anders hebben ze er niets aan.

Ik nam het wel altijd mee op vakantie. Koelbox met stekker en koelelementen. Je kunt barfen op je vakantie of alleen vlees/orgaanvlees/lichtgekookte groentes voeren met poeder van gedroogde eierschalen voor de calciumbehoefte.
#1280469
Ok dank je! hoeveel pens mogen ze hebben dan?? ze krijgen 400 gram kvv per dag over 2x verdeeld.
kan ik dan 200gram pens geven als maaltijd??
vandaag heb ik kippennekken gehaald bij de poelier, vinden ze ook erg lekker!!
in de kvv die ik geef zit wel pens, maar voer carnibest dus om de kosten te drukken wou ik ze 1x per
week pens geven en 1x per week kippennekjes en 1x per week iets gecombineerd met vis (waar kan
ik dat het beste mee combineren???)
verder bevalt de kvv erg goed!!
groetjes linda.
Door bloemetje
#1281095
[quote="ollybeausteffy"]
Ik wou dat 1 x in de week geven.
carnibest zit volgens mij vooral koe in maar weet ik niet zeker!
andere soorten vlees ben ik nog niet achteraan geweest, moet
dat allemaal nog ff uitzoeken.
[/quote]

Carnibest is vooral kip&rund. Beide dus! Probeer idd ook iets anders te vinden anders zet het niet zoveel zoden aan de dijk. Dus idd, konijn, haas, eend, parelhoen, vis, you name it!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door