Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#1278387
ja, het is zover :biggrin2:. Ik krijg volgende week een lading kippen die ik zelf nog moet ontdoen van de veren. Hoeft natuurlijk niet maar ben bang dat 2 van mijn 4 musketiers er een smeerbende van gaan maken. Ze worden 's morgens geslacht en ik moet ze zelf van het verenkleed ontdoen. Maar ..........wat doe je met de ingewanden? Organen lekker laten zitten maar, ik heb volgens mij  ooit eens ergens gelezen dat de darmen eruit moeten?
Wie?
Door nikèdog2000
#1278433
de darmen en de  gal haal ik er uit en gooi ik weg
de maag maak ik open en haal de rotsooi eruit
en dan spoel ik die af
en voor de rest kun je alles geven
sucses
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1278454
nikèdog2000 schreef: de darmen en de  gal haal ik er uit en gooi ik weg
de maag maak ik open en haal de rotsooi eruit
en dan spoel ik die af
en voor de rest kun je alles geven
sucses
en dit is een appetijtelijk werkje...... ::)
Door Drijver
#1279020
Als ik ze niet invries en direct vers geef, geef ik ze compleet.
Als ik ze wel invries haal ik de darmen eruit, en de maag snij ik open en maak ik leeg, maar meer ook niet.
Wat ik wel doe is de slagpennen van de vleugels eruit trekken omdat mijn Maltezer ze ook gewoon eet. En die heeft al eens een heeeele lange slagpendrol gemaakt. Hoe dat veilig door die darmpjes ging is mij nog steeds een raadsel, maar dat risico wil ik met haar dus niet meer lopen.
Laatst gewijzigd door Drijver op wo 10 jun 2009, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1279278
Drijver schreef: Als ik ze niet invries en direct vers geef, geef ik ze compleet.
Als ik ze wel invries haal ik de darmen eruit, en de maag snij ik open en maak ik leeg, maar meer ook niet.
Wat ik wel doe is de slagpennen van de vleugels eruit trekken omdat mijn Maltezer ze ook gewoon eet. En die heeft al eens een heeeele lange slagpendrol gemaakt. Hoe dat veilig door die darmpjes ging is mij nog steeds een raadsel, maar dat risico wil ik met haar dus niet meer lopen.
waarom wel als je ze invriest???
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1279610
Bij hele prooidieren die je invriest moet je de darmen verwijderen omdat door de bacteriën uit de darmen een rottingsproces in gang wordt gezet.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1279738
ulla schreef: Ik vries de kippen op - 40 intact in, en zonder problemen. ;)
Maar de gemiddelde barfer heeft geen vriezer van -40  :o
Door ulla
#1279747
Sanyo schreef: Maar de gemiddelde barfer heeft geen vriezer van -40  :o
Nee oke, maar het kan dus wel. ;)
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1279750
Sanyo schreef: Bij hele prooidieren die je invriest moet je de darmen verwijderen omdat door de bacteriën uit de darmen een rottingsproces in gang wordt gezet.
Ik zit ook op het NRV forum en heb bij GD hele prooidieren besteld (oké mijn honden eten ze niet, ben ik achter gekomen) maar op dat forum geven ze het gehele dier en halen ze er niks uit en die liggen gewoon in de vriezer. Van GD krijg je bevroren prooidier met alles erop en er aan. Ook de darm en de gal zit er in. Lijkt me dus dat je niks hoeft te verwijderen. Bij 1 dags kuikens zit toch ook nog alles. Oké is alles wel wat kleiner.
In de vriezer sterven juist de bacteriën door de kou.
Door ulla
#1279767
Die prooidieren worden bij hele hoge temperaturen ingevroren.
Zo vernietig je verkeerde bacteriën.

ga je bij lage temperatuur invriezen dan kunnen bacterién overleven.

of het kwaad kan bij barf etende honden, vraag ik mij af. ;)
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1279786
ulla schreef: Die prooidieren worden bij hele hoge temperaturen ingevroren.
Zo vernietig je verkeerde bacteriën.

ga je bij lage temperatuur invriezen dan kunnen bacterién overleven.

of het kwaad kan bij barf etende honden, vraag ik mij af. ;)
En die "road kills" die men dan mee naar huis neemt en een aantal weken in de vriezer gooit. Bij een leverancier worden ze bij hogere temperaturen ingevroren ivm de hoeveelheid (dacht ik )
Laatst gewijzigd door *Nikki* op wo 10 jun 2009, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1279796
Ik heb Silvi@ van GD even een mail gestuurd of ze op dit topic wilt antwoorden. Die weet vast precies wat je wel en niet moet doen
Door Sylvi@
#1279829
De konijnen/kippen enz. die ik verkoop worden meteen nadat ze gedood zijn op hoge temperatuur ingevroren (en dit gebeurt zeer snel), ook de dieren die voor All Animal gebruikt worden, worden meteen na het doden ingevroren.
Van All Animal zijn de producten na het vermalen getest en daar zitten geen schadelijke bacteriën of bv salmonella in.

Hoe het zit met het rottingsproces als de dieren pas na enige uren worden ingevroren met een normale vriezer weet ik niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door