Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie
#127841
Eergiser avond begon Jersey opeens met vreselijke diaree. Donderdag de hele dag ook. We hebben haar toen rijst gegeven om t te stoppen maar verder was Jersey wel gewoon speels en ze at en dronk gewoon. Vanmorgen neemt Jersey niet eens meer de moeite om op te staan en net poepte ze weer en toen zate r slijmerig bloed bij de diaree. Dit kan toch niet komen omdat ze vlees eet ? Dat eet ze al haar hele leven.
Bot hebben ze de afgelopen 2 weken niet gekregen (omdat Banjer moeilijk kon poepen) dus dat kan t ook niet zijn.

Heeft iemand misschien nog een natuurlijke tip ? iets dat ik haar kan geven om het te stoppen of moet ik nu toch echt maar naar de dierenarts?
Door Lizzy
#127847
Dit klinkt mij in de oren als een flink virus! Of heb je pas geleden de hond laten vaccineren?

Ik heb wel van diverse mensen gehoord dat er iets heerst hoor, maar vaccinaties kunnen ook de oorzaak zijn.

Ik zou zelf eigenlijk alleen probiotica geven, okugest en eventueel wat rauwe honing, opgelost in water en desnoods een scheutje Roosvicee Stop. Of NOG natuurlijker als Roosvicee: geef Blauwe Bosbesvrucht gepureerd (kan ook in capsules gekocht worden).

Ik zou de hond wel superscherp in de gaten houden en de koorts even regelmatig opnemen. En desnoods even naar de DA.
Door Audrina
#127868
Hier hadden Donny & Daisy de afgelopen dagen ook diarree. Bij Donny was het na een dagje vasten + okugest over, maar Daisy heeft het nog steeds een beetje. En ik heb al meer mensen hier uit de buurt (Delft) gehoord dat hun hond ook aan de race was. Virusje zou dus heel goed kunnen.
Maar dat bloed bij de ontlasting klinkt niet goed. :-\
Door Stephanie
#127879
[quote="Ine"]
Okugest, of gewoon finidiar van de da?
[/quote]

Wat is dat ? Misschien een beetje dom maar ik heb geen idee wat dat is :-[
Door Audrina
#127880
[quote="stefenjohn"]
[quote="Ine"]
Okugest, of gewoon finidiar van de da?
[/quote]

Wat is dat ? Misschien een beetje dom maar ik heb geen idee wat dat is :-[
[/quote]

Okugest zijn homeopatische tabletjes van VSM die je kan geven bij maag- & darmstoornisssen (zoals misselijkheid en diarree).
Zie http://www.vsm.nl/zoeken/zoek_middel.php en dan op okugest zoeken.
Door Stephanie
#127882
Nou ik ga idd toch zo meteen ff met haar langs de da. Maar ik kijk er nu al tegen op.... Mijn da is absoluut tegen alles wat niet brokken is. Ik heb al meerder discussies met haar moeten hebben omdat zei dus vind dat mijn honden alleen maar brokken moeten eten...nou ze gaat zo zeker vragen wat Jersey heeft gegeten....

Ik ben wel bezig met een andere dierenarts die hier in de winkel Natuurlijk voor Dieren werkt. Zij weet zelf ook heel veel van Barf en verkoopt ook CB , botten enz. Ik denk dat ik met haar een betere aansluiting heb zeg maar.

Net Jersey weer gepoep en er komt alleen maar meer bloed bij. Om half 2 hebben we een afspraak...

Ik ga in iedergeval zo ff kijken of ik Okugest of Finidiar hier bij de drogist kan vinden...

Thnx
Door Stephanie
#127883
[quote="Audrina"]
[quote="stefenjohn"]
[quote="Ine"]
Okugest, of gewoon finidiar van de da?
[/quote]

Wat is dat ? Misschien een beetje dom maar ik heb geen idee wat dat is :-[
[/quote]

Okugest zijn homeopatische tabletjes van VSM die je kan geven bij maag- & darmstoornisssen (zoals misselijkheid en diarree).
Zie http://www.vsm.nl/zoeken/zoek_middel.php en dan op okugest zoeken.
[/quote]

Bedankt Audrina,

Ik ga t meteen ff aanschaffen voor een volgende x ook....
Nog 1 vraagje..hou ik gewoon de dossering voor kinderen aan of is t voor een hond een andere dossering ?
Door Audrina
#127884
[quote="stefenjohn"]
[quote="Audrina"]
[quote="stefenjohn"]
[quote="Ine"]
Okugest, of gewoon finidiar van de da?
[/quote]

Wat is dat ? Misschien een beetje dom maar ik heb geen idee wat dat is :-[
[/quote]

Okugest zijn homeopatische tabletjes van VSM die je kan geven bij maag- & darmstoornisssen (zoals misselijkheid en diarree).
Zie http://www.vsm.nl/zoeken/zoek_middel.php en dan op okugest zoeken.
[/quote]

Bedankt Audrina,

Ik ga t meteen ff aanschaffen voor een volgende x ook....
Nog 1 vraagje..hou ik gewoon de dossering voor kinderen aan of is t voor een hond een andere dossering ?
[/quote]

Ik hou voor mijn honden (duitse herders van ca 30 - 35 kilo) altijd de kinderdosering aan en dat gaat goed.

Okugest kan je gewoon bij de drogist halen.
Laatst gewijzigd door Audrina op vr 16 jul 2004, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#127886
Ja, Okugest kun je de kinderdosering nemen, maar deze mag je ook overschrijden, kan geen kwaad. En die dierenarts van jou: laat je geen brokken aanl*llen (en laat tie zich met zijn eigen zaken bemoeien zeg! Ik begrijp best dat hij liever brokken verkoopt, want dan ziet hij z'n klanten vaker, maar nee = nee) en laat je ook niet zomaar 1, 2, 3 antibiotica aanpraten! (daar moet ie ook een goede reden voor hebben).

De dierenarts van Natuurlijk voor Dieren: die kennen we: Tannetje Koning. Lid van Barfplaats onder de naam Hitam ;D!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 16 jul 2004, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#127887
Klinkt als een dikke darm ontsteking maar kan natuurlijk ook een virusje zijn.
Als ik jou was zou ik meteen naar een andere Da gaan,zo iemand mag echt niet meer aan mijn hond zitten hoor ;)
Door Lupa
#127894
ik zou zeker naar een andere Da gaan. maar als het even niet anders gaat gewoon er naar toe en aannemen alleen wat je goed vind.
Ik denk dat het niks met eten te maken heeft, het is een bakterie of een virusje of iets ingeslikt.
Maar door vlees gaanze echt niet aan de dieree met bloed.
Door Stephanie
#127895
[quote="Lizzy"]
Ja, Okugest kun je de kinderdosering nemen, maar deze mag je ook overschrijden, kan geen kwaad. En die dierenarts van jou: laat je geen brokken aanl*llen (en laat tie zich met zijn eigen zaken bemoeien zeg! Ik begrijp best dat hij liever brokken verkoopt, want dan ziet hij z'n klanten vaker, maar nee = nee) en laat je ook niet zomaar 1, 2, 3 antibiotica aanpraten! (daar moet ie ook een goede reden voor hebben).

De dierenarts van Natuurlijk voor Dieren: die kennen we: Tannetje Koning. Lid van Barfplaats onder de naam Hitam ;D!
[/quote]

Nee ik hou dit keer weer voet bij stuk.
Nix geen brokken meer ! Bah.

Wat grappig ik wist niet dat zij ook hier lid was. hahah zo zie je maar weer.
In iedergeval hebben mijn vriend en ik het er steeds vaker over om naar haar over te stappen en ik denk dat we het maar gewoon gaan doen. Ik ben helemaal niet zo natuurlijk eigenlijk maar door barf enzo ben ik echt helemaal omgeslagen...dus ik wil t ook t liefst eerst proberen op een natuurlijke manier voor ik weer allerlij vieze troep bij Jersey naar binnen werk.

Ik laat jullie straks wel weten wat me da zei...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door