Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#12766
Is geen echt gezondheids probleem voor de hond,maar dit is de 3de keer dat Tor dezelfde nagel heeft afgebroken en het begint me behoorlijk de keel uit te komen,vandaar dat het misschien 'n gezondheids probleem voor MIJ kan worden :o
Gisteravond is hij weer aan 't hollen en draven als 'n gek,en komt dan gezellig in huis allemaal rooie spotjes op de vloerbedekking neerzetten...zucht..zucht
Zo goed en zo kwaad als het kon z'n poot maar ingepakt totdat ik vanmorgen naar de DA kon.
De nagel was tot in het "leven?" afgebroken/gescheurd
en kreeg het netjes in plastic zakje nadat de DA het eraf geknipt had om bij de rest van de collectie toe te voegen!
Dit is nu dus de 3de x dat dit gebeurd is,de nagel groeit wel elke keer weer terug,maar inplaats van met 'n boogje naar beneden te groeien,groeit het de nagel als 'n wipneus omhoog.
Ik vraag me af of de nieuwe nagel nu gewoon meer aanleiding heeft om te breken,of is Tor gewoon te ruig aan 't rennen en niet merkt hoe of waar hij ze poten zet? Is ze linker achterpoot.
Zijn er meer mensen die honden hebben waar de nagels meer dan 'n paar keer gebroken/afgescheurd is?
Of heb ik alleen maar 'n pechvogel?
Tx
Door Lizzy
#12767
Hi Dory, jeetje, is het weer zover? He bah... Ik denk dat de nagel misschien niet meer zo sterk terug komt als de "original" nagel? Ik zie het aan Whoofer, zij heeft ook een afgescheurde nagel, tot ver in het leven (ja, dat is de goede uitdrukking :D) en deze nagel ziet er erg raar uit. Er zit een grote barst/scheur in het middel van de nagel. Het enige wat ik kan doen om de ellende te beperken is de nagel steeds HEEEEEL kort vijlen. Ik doe dit met een dremel (kan een kerel ff uitleggen wat een dremel is? ;D). Ik vijl te nagel helemaal af, tot aan het leven (soms zo kort dat het een tikje gaat bloeden - dat doe ik niet expres). Deze nagel is dus echt vele malen korter dan de andere nagels want als ik de nagel langer laat groeien, dan gaat het mis en vergroeid de nagel heel raar...

Nou, sterkte met Tor en geef hem maar een hug van ons!
Groetjes, Lizzy
Door ine
#12768
ben wel geen heer, maar een dremel is een soort boormachine, waar je wel ..tig verschillende hulpstukken op kunt zetten.
voor die nagel waarschijnlijk een soort vijl (schuurplaatje), wat dus lekker snel ronddraait!
Door 202spots
#12769
Ik heb zo'n dremel ding op batterijen Lizzy,en dat werkt prima,maar ik schuur/vijl ze denk ik niet zo kort als jij doet?
Of ik moet zo gauw als er weer wat nieuwe nagel gaat groeien gelijk met de dremel erop gaan om het kort te houden???
Zal niet meevallen,want het is wel 'n gevoelige teen natuurlijk.....

Ink, op dat dremmeltje wat ik heb, zit 'n klein schuurpaperachtig kokertje  van  1 cm lang dat in de ronte draait net als 'n boor,en de nagels afschuren werkt makkelijker als met 'n tangetje knippen.
helemaal wanneer je die zwarte nagels moet korten..

Zal de hug geven Liz,heeft ie wel nodig geloof ik,want hij is wel heel zielig aan 't zuchten,en dit is ook de eerste keer dat hij niet eens op ze ingepakte poot gaat staan of lopen,dus zal wel pijn hebben :'(
Het verband zit er in ieder geval nog steeds om,hoop dat het niet nat gelebbert word,want dan gaat het er wel gelijk af natuurlijk.
Maar denk dat het toch niet helemaal zonder verpakking kan....nou ja ik hoop maar dat hij er voor 'n dag of 2 vanaf kan blijven....
Door Paul_Barte
#12770
Hi Dory,

Waarschijnlijk is het nagelbed beschadigd en daar kun je eigenlijk niets aan doen.  De nagel groeit de verkeerde kant uit en Tor loopt dan gewoon veel risico dat het ding afscheurt!!
Er zijn wat maniertjes op het bloeden van de nagel te stoppen ( en het kan aardig bloeien hoor LOL).......
Er is ook een speciaal poeder wat het bloeden stopt maar bij gebrek aan kan een soldeerboutje, wat secondenlijm of sigarettenas uitkomst bieden.
Alleen gebruiken als 'net' het leven is geraakt en natuurlijk niet als de hele nagel eraan hangt te bengelen.

Heel kort houden zoals Lizzy al aangaf is de beste optie. Afvijlen tot net tegen het leven aan. Het 'leven' zal zich wat terugtrekken en je kunt er na een paar dagen weer iets meer afhalen....net zolang tot de nagel zo kort mogelijk is en zo proberen bij te houden.

De andere optie is de nagel te laten verwijderen. Ik zou er geen narcose aan wagen maar stel dat Tor t.z.t. voor een andere ingreep onder het mes moet zou ik het toch even met je DA overleggen om tegelijk die nagel eraf te halen.

Grtz
Paul
Door Lizzy
#12771
Hoi Dory, wat Paul schrijft is PRECIES wat ik ook denk en doe bij Whoofer. Ik vijl de nagel alsmaar kort. Net tegen het leven aan. Ik heb de nagel/wond natuurlijk eerst een paar weken laten genezen en ben daarna toch begonnen met vijlen. Ze vindt het niet leuk hoor, daar niet van, maar ze heeft pech....

De enige andere optie is inderdaad helemaal weghalen. Maar, als het niet echt hoeft: niet doen.

Paul, super, je bent weer zo duidelijk en helder als glas!

Groetjes, Lizzy
Door Ink
#12772
Ink, op dat dremmeltje ...
Zucht ... Dory droomt ook al van me ...

Zal ik me anders gaan noemen? INE en INK (b)lijkt tot problemen te leiden.
Iemand een suggestie. Mijn meisje noemt me wel 'Het Orakel'. Is dat wat?
Door sylvia
#12773
dat poeder is ijzerchloride,moet je bij de aphoyheek kunnen halen maar de meeste hebben het niet je kunt het ook bij een garage halen daar gebruiken ze het ook
.........bloedende autobanden  ???  ???  ???  ;D
Door 202spots
#12774
Hi Dory,
Waarschijnlijk is het nagelbed beschadigd en daar kun je eigenlijk niets aan doen.  De nagel groeit de verkeerde kant uit en Tor loopt dan gewoon veel risico dat het ding afscheurt!!
Er zijn wat maniertjes op het bloeden van de nagel te stoppen ( en het kan aardig bloeien hoor LOL).......
Er is ook een speciaal poeder wat het bloeden stopt maar bij gebrek aan kan een soldeerboutje, wat secondenlijm of sigarettenas uitkomst bieden.
Alleen gebruiken als 'net' het leven is geraakt en natuurlijk niet als de hele nagel eraan hangt te bengelen.
Heel kort houden zoals Lizzy al aangaf is de beste optie. Afvijlen tot net tegen het leven aan. Het 'leven' zal zich wat terugtrekken en je kunt er na een paar dagen weer iets meer afhalen....net zolang tot de nagel zo kort mogelijk is en zo proberen bij te houden.
De andere optie is de nagel te laten verwijderen. Ik zou er geen narcose aan wagen maar stel dat Tor t.z.t. voor een andere ingreep onder het mes moet zou ik het toch even met je DA overleggen om tegelijk die nagel eraf te halen.Grtz Paul
Hey Paul,Ja ik ben bang dat het nagelbed beschadigd is,daarom kwan de 2de nagel er al zo vreemd uit..
Eigenlijk vertelde die DA dat hij waarscheinlijk geen nieuwe nagel meer zou krijgen,omdat het zo diep was afgescheurd,dus eigenlijk 'n verrassing toen er toch weer wat te voorschijn kwam.
Nu maar afwachte of er hetzelfde gaat gebeuren,maar om gelijk te gaan dremmelen zal wel erg zeer doen denk,want wanneer het weer begint te groeien,is het  eigenlijk alleen nog maar 't leven wat er uitkomt,en daar groeit de nagel weer overheen....

Ik had niet eens aan gedacht om bloeien te stoppen,behalve eerst met keukenpapier,en toen met gaas......maar als je as gebruikt op 'n vrij diepe wond,
word dat niet smerig toch? Als de nagel aleen iets te kort is geknipt,zal het best wel helpen,maar als de nagel er helemaal uit is getrokken,en alleen aan 'n draadje erbij hangt,dan lijkt het me ook geen goed idee.

De DA zei ook vanmorgen weer....nou maar afwachten of ie terug groeit...en ik zei gelijk dat ie van mij wel weg mocht blijven. Maar als er weer 'n nieuwe nagel gaat groeien dan zal ik toch beter op moeten letten.
Zal voor de zekerheid ook maar wat van dat poeier in huis halen....Tx Sylvia

Hoop niet dat Tor voor wat anders onder het mes moet,maar ik zal het echt wel onthouden,helemaal als het BLIJFT gebeuren!

Sorry INE,dat ik je met INKY verward had.... :o ;D
Maar Inky(Oracle is te lang)weet nou ook gelijk wat 'n dremel is dan toch??
Tx all,
Door sylvia
#12775
Hoi Dory, dat poeder word gebruikt voor bloedende nagels je hebt het ook in een vloeibare vorm wij gebruikte het altijd bij het couperen van de staarten in vloeibare vorm die je overigens niet bij de garage kunt krijgen  ;D daar werkte het heel goed bij nooit geen ontstekingen .
Door Paul_Barte
#12776
Hi Dory,

vandaar dat ik ook extra toegevoegd had:

>>>Er is ook een speciaal poeder wat het bloeden stopt maar bij gebrek aan kan een soldeerboutje, wat secondenlijm of sigarettenas uitkomst bieden.
Alleen gebruiken als 'net' het leven is geraakt en natuurlijk niet als de hele nagel eraan hangt te bengelen. <<<

Het poeder wat ik standaard in huis heb heet TRIMMEX en is van Hatchwells. Eventueel te bestellen via Internet.
Door tieneke
#12777
Hoi Dory het probleem dat jij beschrijft hebben wij een paar keer met Kobus meegemaakt.Tot vorig jaar had hij daar geregeld last van.De laatste keer liep hij er goed
mank van ,de nagel van zijn voorpoot was er gewoon
haast af! Wij kwamen er toen achter dat het siergrind op het garagepad de boosdoener kon zijn.
Na 2 dagen scheppen hadden wij al het grind verwijderd
en sindsdien heeft hij er gelukkig geen last meer van gehad :D
Misschien helpt het om biotine als supplement te geven?
Of een schoentje voor honden aandoen tot de nagel genezen en aangegroeid is?Sucses!
Door 202spots
#12778
Hi Tieneke ,
We hebben geen grint,dus dat kan het probleem niet zijn....het is meer omdat Tor 'n stoere knaap wil wezen en af en toe veels te hard als 'n gek aan 't hollen is...
Ik denk niet dat 'n schoentje zal helpen,want dat word er binnen 2 min vanaf gekluift.
Hij houd zich nu aardig stil,en het verbaasde me eigenlijk dat het verband er vanmorgen nog omheen zat...
Moet eigenlijk 5-7 dagen blijven zitten,maar dat heb ik de vorige keren ook niet gedaan,en zo gauw als het nat
word van het likken,dan gaat alles er vanaf zodat hij 't zelf kan schoon likken,en dan zonder verband erom heen kan opdrogen/genezen.
Maar ik denk dat het nu toch vrij gevoelig is,anders was hij wel aan 't af scheuren gegaan...

Paulus...ik had je begrepen hoor ;D
daarom had ik terug geschreven "dan lijkt het me OOK geen goed idee"
Groets
D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door