Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door calimero_a
#1276442
hoi hoi,

    ik zat daarstraks mijn honden-ehbo-doos eens door te spitten en toen vroeg ik me af hoe dat zit met pijnstillers voor honden... Ik bedoel, in onze "eigen" ehbo-doos zit ook wat paracetamol (niet goed voor de hond, dat weet ik), is er ook iets dergelijks voor honden? En is dat nuttig om in huis te hebben?

grtz,
cali
Door calimero_a
#1276456
traumeel en arnica heb ik sowieso al in huis  :biggrin2:

ik gebruik zelf (om mezelf maar weer als voorbeeld te gebruiken  :-\) ook eerder arnica als een "echte" pijnstiller.. ik vroeg me dus af wat je als iets "stevigere" pijnstiller zou kunnen geven... en vooral ook hoe jullie dat doen  :biggrin2:
Door Nynke
#1276679
ik heb Rimadyl in huis voor als Jeppe (heeft syringomyelia) pijn heeft :'( .

Ik zie dat dan aan zijn ogen, die staan dan heel erg in zichzelf gekeerd, hij kijkt me dan niet meer aan zoals hij normaal wel doet. Een halfje Rimadyl en het wordt snel beter  ;)
Door Juul
#1277123
Ik wil voor vakantie ook wat meenemen. Ik ga er niet vanuit, maar als ons ongeleid projectiel straks halverwege de bergelling met stukken komt te zitten, wil ik hem nog wel graag naar beneden kunnen krijgen. Ik heb het nog niet gehaald, ben ook benieuwd wat voor soort het beste zou zijn?
Door bloemetje
#1277133
Vroegah had ik altijd Rimadyl in huis voor eventuele pijnlijke zaken.
Tegenwoordig heb ik dat eigenlijk niet meer. Als ik met ze op vakantie ga is daar ook altijd wel een dierenarts die me helpen kan.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1277144
Zelf heb ik standaard Rymadyl in huis en in de EHBO box.
Mijn ervaring is dat dit snel helpt als het nodig is. En bijna alle honden eten deze tabletjes zelf op, zodat ik geen gevecht hoef te houden om zo'n tablet naar binnen te werken. En is ook ontstekingsremmend.
Daarna, wanneer mogelijk is, wel zo snel mogelijk naar de DA.

Heb altijd een potje met 20 stuks in huis. Maar meestal gaat die over datum, omdat ik het zo vaak moet gebruiken. :D :D

Met homeopatische middeltjes heb ik (nog) geen ervaring.
bloemetje schreef: Vroegah had ik altijd Rimadyl in huis voor eventuele pijnlijke zaken.
Tegenwoordig heb ik dat eigenlijk niet meer. Als ik met ze op vakantie ga is daar ook altijd wel een dierenarts die me helpen kan.
Ben zelf niet zo'n held in talen, maar ben dan blij dat ik zelf wat voor ze kan betekenen. Zelf heb ik dan ook het voordeeltje dat ik de opleding tot dierenartsassistente heb gevolgd.
Door bloemetje
#1277147
choopy schreef:
Ben zelf niet zo'n held in talen, maar ben dan blij dat ik zelf wat voor ze kan betekenen. Zelf heb ik dan ook het voordeeltje dat ik de opleding tot dierenartsassistente heb gevolgd.
Met handen en voeten kom ik er wel en waar ik kom; weet ik wel een da te vinden waar ik mee kan communiceren.
Maar dat laatste voordeeltje van jou kan wel bijzonder handig zijn ja  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door