Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kim666
#1276356
Hallo allemaal, wij zijn van plan om met onze kennel geheel over te gaan op Barf,.....nog weinig ervaring mee.We voeren voor de afwisseling penslappen,kippevleugels,konijn, rauwe eieren etc. maar dit is slechts als snack, buiten het vaste droogvoer.
Wij willen echter gráág over naar vers voer, maar het is met een grote hoeveelheid hondne niet te doen om alles precies uit temeten en te wegen.Is er geen manier die wat simpeler is?
De honden kunnen vanaf heden (speciaal voor het a.s Barfen zijn er kennels gebouwd)  in kleine groepen gezet worden en dan groepsgewijs gevoerd...........
Wat is een goede beginners tip?  :-\
Door kim666
#1276376
Oja, wij hebben Peruaanse naakthonden, een paar Chinese Cresteds, 2 chihuahua's en een paar mechels voor de bewaking plus nog een paar rattevangers in de stal...........................
Door kim666
#1276381
Nou ik heb mijn website adres dr opgezet, das een www ding  :-[ maar uhh hij pakt m niet. Ik ben hier geen wonder in, opdeze site nog ff uitvogelen.Mijn egen website heb ik wel zelf gemaakt,......
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1276403
In het begin zul je er niet onderuit komen om dingen uit te rekenen, te wegen e.d. hoe moet je immers anders weten wat je aan het voeren bent wel correct is. Na een tijdje gaat het vanzelf uit de losse hand. Het enige wat ik hier nog wel eens weeg zijn de uiteindelijke hoeveelheden omdat er soms nog wel eens te scheutig bakken gevuld worden.
Ook met meerdere honden is het niet echt problematischer om BARF te voeren, is vaak nog simpeler omdat je makkelijk grotere hoeveleheden kunt inkopen zonder dat je meteen een jaar voorraad hebt. Wel vraagt het natuurlijk wat vriesruimte.
Hier krijgen ze een standaardmenu en per hond doe ik daar aanpassingen in als dat nodig is. Fluitje van een cent, op papier lijkt het altijd een heel gedoe, in de praktijk valt het allemaal reuze mee.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1276421
kim666 schreef: Ja dat lukt dus wel,... maar die stomme foto krijg ik dr dus nie op he,.......
Je verwijst ook naar je "Index.html" en dat is geen plaatje, dus vandaar dat hij niks laat zien. Maar dit is an sich allemaal niet zo belangrijk, het lijkt me belangrijker om de BARF-beginnersdocumentatie te gaan lezen en je de BARF-principes eigen te maken.
Door kim666
#1276428
ja die foto gaat ook nergens over nee,...
Maar uh, stel nou ik heb 3 honden vaneen zelfde gewicht bij elkaar, dan krijgenze nooit allemaal even veel binnen,de een schrokt, de ander is rustiger. Ikkan nu wel een aantal aparte voer plaatsen maken,maar niet alle honden van elkaar scheiden,......daar zijn het er teveel voor
Door Nynke
#1276660
kim666 schreef: ja die foto gaat ook nergens over nee,...
Maar uh, stel nou ik heb 3 honden vaneen zelfde gewicht bij elkaar, dan krijgenze nooit allemaal even veel binnen,de een schrokt, de ander is rustiger. Ik kan nu wel een aantal aparte voer plaatsen maken,maar niet alle honden van elkaar scheiden,......daar zijn het er teveel voor
hoe deed je dat dan met het voeren van brokken? Dan heb je toch ook dat de één meer eet dan de ander?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1276958
kim666 schreef: ja die foto gaat ook nergens over nee,...
Maar uh, stel nou ik heb 3 honden vaneen zelfde gewicht bij elkaar, dan krijgenze nooit allemaal even veel binnen,de een schrokt, de ander is rustiger. Ikkan nu wel een aantal aparte voer plaatsen maken,maar niet alle honden van elkaar scheiden,......daar zijn het er teveel voor
Hoeveel honden heb je dan en hoe die je dat dan nu?

Hier krijgen ze allemaal hun eigen portie en staan ze in groepjes of alleen apart te eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door