Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1275884
Hertog is aan het verharen. Dat hoort natuurlijk zo in deze tijd van het jaar. Mij viel op dat zijn huid zo droog is. Schilfers enzo. Ooit een hond gehad die dat ook had bij verharen. Toen de tip biergisttabletten gekregen en een scheutje zonnebloem olie door de brokken. (Ja we hadden 25 geleden een brokken hond, wisten wij veel)
Nu denk ik aan meer vet in het eten. Bv schapenvet.
Heeft iemand een andere/betere tip?
Hertog is een langharige hond.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1275904
geen biergist geven, heeft totaal geen nut sterker nog, is niet goed voor honden!
lekker een verse vette vismaaltijd 1x in de week geven, zalm of sardientjes!!
hier zijn ze ook aan 't verharen, ik geef vince zeewier erbij en zimba/gentle chorella om ze een zetje in de goeie richting te geven...
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1275932
vanaalst schreef: geen biergist geven, heeft totaal geen nut sterker nog, is niet goed voor honden!
lekker een verse vette vismaaltijd 1x in de week geven, zalm of sardientjes!!
hier zijn ze ook aan 't verharen, ik geef vince zeewier erbij en zimba/gentle chorella om ze een zetje in de goeie richting te geven...
Waarom geef je ze verschillend??
Door Jane Doe
#1276006
Ook hier het verharen en droge schilfers

Nu krijgen ze al 1 keer in de week zalm
Wat kan ik er nog meer aan doen?
Door Butch
#1276064
Die van mij krijgt chlorella, zeewier en een keer in de week een zalmkop. Prachtige vacht heeft hij.
Door cathrien
#1276095
Butch schreef: Die van mij krijgt chlorella, zeewier en een keer in de week een zalmkop. Prachtige vacht heeft hij.
Krijgen ze iedere dag chorella en zeewier en wwar is het te koop?
Door Nynke
#1276130
cathrien schreef: Krijgen ze iedere dag chorella en zeewier en wwar is het te koop?
Chlorella en zeewier kun je kopen bij de natuurdrogist. De Tuinen heeft het ook  :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1276158
wat ik ook doe als ze zo aan 't verharen zijn, is even lekker wassen daarna goed droog blazen!
dat scheelt een berg haar!
Door Hertog
#1276635
Hertog vind het tot mijn verbazing lekker om door het handborsteltje van de stofzuiger geborsteld te worden.  :D Als dat geen uitkomst is.
Door *Evie*
#1276991
Hoelang is een kuurtje zeewier en chlorella, hier vliegen de haren om je oren.
Af en toe lekker zwemmen is ook goed voor de dode haren!
Maar heb zeewier en chlorella wel in huis dus kan ook best een kuurtje erbij geven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1276998
zeewier kan je in feite altijd geven, sterker nog chorella ook volgens mij..
chorella geef ik alleen met verharen en dan net zo lang totdat ik ze er weer puik uit vindt zien..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door