Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door mandyy
#1274041
Hopelijk kan ik zeer binnenkort gaan beginnen met NRV/BARF voeren met mijn hondje. Mams heb ik over kunnen halen om een vriezer in mn kamer te laten zetten en mijn hondje goed, gezond voer te geven :) .
Nu heb ik een paar beginnersvraagjes.

Om alles te beginnen, hebben we een vriezer nodig. Mijn hondje krijgt nog geen kg per week te eten van CB, ik neem dus aan van NRV hetzelfde, misschien net iets meer.
Hoe grote vriezer heb ik nodig om voor een paar maanden goed in te kunnen slaan?

Bratis is net genezen van blaasgruis. Volgens de DA komt dat door de CB, naar mijn idee onzin. Moet ik hier nog rekening mee houden in zijn dieet?

Hoe vaak per dag moet je voeren? Kan dit teruggebracht worden naar 1x per dag? Of toch liever 2x?

Welke problemen kan ik in het begin verwachten met Bratis? Hij is al een hele lange tijd CB gewend. Hij heeft ook al eens kipfilet, runderpoulet, rundergehakt en eendagskuikens op, wat hij met smaak at en zonder problemen.

Kan ik verbeteringen/veranderingen in het gedrag zien?
Bratis is namelijk een erg gereserveerd (angstig) hondje, wat in een vertrouwde omgeving verdomde dominant kan zijn. Hij is nu 3 jaar en dus zo ongeveer wel uitgegroeid en uitgepuberd, maar streken (zoals tassen open maken om bij eten te kunnen) heeft hij genoeg!
Qua angst is hij overal bang voor wat nieuw is. Op cursus 15 weken lang is het al die tijd erg goed gegaan. Behalve met het uitlaten, daar was hij voor iedereen bang...

Zijn er verder nog tips of dingen waar ik aan moet denken?
Door Nynke
#1275713
Minder dan een kilo Carnibest per week? Wat is dat voor hondje?

Op je andere vragen kun je, lijkt mij, zelf de antwoorden wel vnden door eens goed te gaan lezen in de bibliotheek hier  :)

Barfplaats wordt gesponsord door