Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marieke
#113997
Ik heb sinds dit weekend twee nieuwe kittens (min of meer gered). Ze komen van een wilde moeder kat, dus ze hebben al een goede barf-start gehad vermoed ik.
Ik geef ze nu prins total care (eten ze meteen op), maar wil natuurlijk zo snel mogelijk zelf gaan samenstellen.

Wie heeft er tips, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Wanneer kan ik wat geven, hoe zit het met botten?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#114001
Botten kun je malen of je geeft een preparaat of gemalen eierschalen. Er staan recepten die kun je ook gewoon aanhouden voor kittens. De hoeveelheid doe je op zicht als ze mager zijn iets meer geven en te dik...minder geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#114019
Drucal is wat uitgebreider met mineralen. Tenminste dat was altijd zo , dus kijk en vergelijk in de dsz.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 21 jun 2004, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marieke
#119147
vanaf welke leeftijd kan je kittens een kippennekje of vleugel geven?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#119163
Marieke schreef: vanaf welke leeftijd kan je kittens een kippennekje of vleugel geven?
die vleugel zou ik even mee wachten, ik heb Boris hier een vleugel gegeven toen hij een week of veertien was en hij was er leuk mee aan de weer geweest maar hij kreeg er geen hap vanaf ;D een half nekje lukte wel (tenminste de andere helft bleef over)
Door Marieke
#119805
Ok.
Die van mij zijn nu 10 weken, dus ik wacht het nog even een paar weken af. Kan niet wachten, hahaha.
Door Marieke
#127569
Het barfen gaat al de goede kant op; de lastigere dingen die ze tot nu toe hebben gehad: een kippenvleugel, deze werd zéér professioneel weg gewerkt, een forel (vooral de kop werd erg gewaardeerd), groentenmix en pens! En verdere onderdelen van een lam, kip of rund gaat er natuurlijk in als koek. Heerlijk om die jonge katjes te zien smullen!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door