Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1275496
Jane liep al even te rommelen met haar rechter achterpootje. Als ze een tijd gelegen had en dan opstond, dan liep ze de eerste 2 pasjes wat mank, dit ging eigenlijk al veel beter, maar ineens liep ze van de week op 3 pootjes. Als ze dan eenmaal liep liep ze beter, maar niet goed. Dus onze da gebeld, uitgelegd en we konden gelijk de volgende dag bij de orthopeed daar terecht.

Deze heeft gevoelt en hij zei knie of heup.
Ze kreeg een roesje en toen heeft hij nogmaals gevoeld en voelde een beetje speling in die knie.
Toen gelijk foto's gemaakt van knie en heup.
Op de foto van de knie zag je een overvulling en iets artrose, dit in combinatie met de lichte speling in haar knie zou kunnen duiden op een beschadiging aan de voorste kruisband.
De kruisband is zeker niet door.

Op de heupfoto was een verkalking bij de heup te zien, waarschijnlijk een reactie op een ontsteking o.i.d.
Ook was een deel van de ruggewervels zichtbaar en daar zagen we een klein haakje aan een wervel, overigens niet een wervel helemaal achterin.
Dit zou dus beginnende/lichte spondylose zijn, maar hij had niet het idee dat dat het manken veroorzaakte. Wel is haar rug daar natuurlijk wat stijf.

Aktie;  Hij heeft een injectie gegeven in de verkalking op haar heup en nu kijken we eerst of hierdoor haar lopen verbeterd.
Woensdag heb ik hier contact over met hem.
Veranderd er niets, dan ben ik bang dat zij toch aan haar knie geopereerd moet worden, maar ik hoop echt dat dat niet nodig gaat zijn, want een beetje rust hier zou geen kwaad kunnen en zo vlak na Mike vind ik het ook doodeng om een hond voor operatie weg te brengen. :'(
Met dat Jane dan rustig moet blijven, terwijl ik juist hoopte dat zij weer wat vrolijker zou worden als de pup komt.
En als ze eenmaal loopt loopt ze beter, dus een ietwat raar beeld voor een kruisband.
Maar wat moet dat moet.

Willen jullie duimen dat de injectie zijn werk doet voor Jane?
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 07 jul 2009, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#1275525
cathrien schreef: Natuurlijk duimen wij hier. Sterkte.

Wanneer komt er een nieuw maatje voor haar? en is het weer een Berner?
Nee, het wordt geen berner meer, daar heb ik helaas echt geen goed gevoel meer over.
Het wordt een grote poedel en hij komt de 16e. :D
Door rob w.
#1275552
weet nich hoe oud die jane ist. mar is nich ongebruiklich par passen voor op gang kom voor die ouder hund. dat is steifheid of form van artrose.?
#1275560
rob w. schreef: weet nich hoe oud die jane ist. mar is nich ongebruiklich par passen voor op gang kom voor die ouder hund. dat is steifheid of form van artrose.?
Jane is 5 jaar en 8 maanden.
En ja, artrose kan startstijheid veroorzaken, maar nu liep ze de eerste passen echt op 3 pootjes.

Bedankt allemaal. :-*
Door rob w.
#1275577
Bernie schreef: Jane is 5 jaar en 8 maanden.
En ja, artrose kan startstijheid veroorzaken, maar nu liep ze de eerste passen echt op 3 pootjes.

Bedankt allemaal. :-*
entschuldig. 5 is jung. mar heb veel gesien bei hund van groot ras. en vielleicht trost te weten dat dit verbeetren kan. ik hoop so.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door